Modules uitlezen en instellingen aanpassen met een ELM327 interface.

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 15 apr 2012.

  1. Versie 0.2.7a bleek nog een paar bugs te bevatten. Deze bugs zijn nu opgelost in versie 0.2.7b.

    Versie 0.2.7b kan je HIER downloaden (password FOCUS).



    Als ik het goed gelezen heb is het mogelijk om bij de 1.4, 1.6, 1.8 en 2.0 Duratec modellen de bandenmaat in te stellen en cruise control te activeren. Als het goed is heeft een kennis van mij nog een PCM liggen die gelijk zou zijn aan degene die in mijn auto zit. Binnenkort maar eens proberen om deze PCM in mijn auto te plaatsen/programmeren en daarna maar eens wat experimenteren.
     
  2. Ik dacht dat mijn voorportier raam ook was voorzien van een quick up schakeling? Openen doet hij wel met 1 druk op de knop maar sluiten niet.

    Is dit ook ergens in te stellen?
     
  3. Heb je 2 of 4 elektrische ramen?

    Bij auto's met 2 elektrische ramen worden de ramen nog op de conventionele manier aangestuurd. Hierbij heb je alleen quick down bij het bestuurdersportier. Dit wordt gerealiseerd door een schakelaar met schakeling in het bedieningspaneel. Het is hierbij dus niet mogelijk om iets in te stellen of te veranderen.

    Bij auto's met 4 elektrische ramen (comfortramen) worden de ramen via het CANbus systeem aangestuurd door deurmodules. Hierbij hebben alle ramen de quick up en quick down functie en is het tevens mogelijk de ramen met de afstandbediening te openen/sluiten.
     
  4. [MENTION=142]JW[/MENTION] 4x elektrisch.
    Het vreemde is dat de quick down wel werkt maar up niet.
    Sluiten via de afstandbediening werkt ook gewoon.....
     
  5. Probeer eerst eens om de ramen te initialiseren. De procedure hiervoor staat in het instructieboekje beschreven.

    Als bijvoorbeeld de accu los is geweest moeten alle ramen opnieuw worden geinitialiseerd. Als dit niet is gedaan kan het zijn dat bepaalde functies niet (goed) werken
     
  6. Het wissen van de KAM gegevens in mijn auto (2.0 TDCI 2006) kan helaas niet met deze software. Weet iemand een alternatieve procedure?
     
  7. Werkt weer! Tnx
     
  8. Ik krijg voornamelijk rare tekens in de schermen van ELMconfig. Russisch waarschijnlijk. Wat doe ik fout? In je voorbeeld (aan het begin van deze post) heb jij wel alles in het Engels.

    Gr.

    Christiaan

    P.S. ik heb het nog niet in / aan de auto geprobeerd, alleen offline.
     
  9. Heb je voor je op online klikt wel engels aangevinkt rechtsboven??
     


  10. Gebruik je het Focus 2, C-max, Kuga gedeelte van het programma of het Mondeo MK4, S-max / Galaxy gedeelte.

    Het Mondeo MK4, S-max / Galaxy gedeelte is nog niet volledig vertaald naar het Engels en is nog grotendeels in het Russisch. Als je besturingssysteem geen Cyrillische leestekens ondersteund krijg je hierbij allerlei vreemde tekens.

    Het Focus 2, C-max, Kuga gedeelte van het programma is volledig vertaald naar het Engels en is dus volledig Engels als je dit hebt geselecteerd.
     
  11. #891 Sbro.nl, 3 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2013
    Vanavond op aanraden van Thom samen met hem deze optie aangezet in de RS2

    [​IMG]

    Tot mijn verbazing lijkt het er nu op dat ik meer turbo druk heb.

    Bij toeval gisteren op de terugweg van de meeting in Almere nog een foto gemaakt van de maximale turbodruk

    Ik heb ff met een blauw lijntje aangegeven tot hoever hij nu komt.
    Heeft iemand er een verklaring voor, of is dit verbeelding, wel moet ik zeggen dat ik maar een klein stukje gereden heb en ik dit tot nu toe alleen heb getest in de 2de en 3de versnelling, vd week ook ff in de anderen versnellingen testen en als het lukt maak ik er ook nog een echt foto van.

    Er was altijd wel een kleine uitschieter maar die kwam niet of nauwelijks voorbij het 1na laatste streepje, nu gaat die er dus ruim overheen.
    Ook lijkt de RS sneller te zijn in dit kleine proef ritje.

    [​IMG]
     
  12. Wat ik van Wilco begreep, is dat het gaspedaal nu "gevoeliger" is geworden.
    Heb deze optie zelf ook aanstaan en bij Mike ook aangezet.
    Mike kon het verschil ook heel goed merken, vooral toen we hem weer even op normaal hadden gezet.

    Hoe dit verders werkt of kan, heb ik zo geen verklaring voor maar het werkt prima :)
     
  13. Amen, merkte echt het verschil tussen aan en uit. Rijdt weer lekker sportiever zo in ieder geval...
     
  14. Merkte ook erg verschil. Alleen de automaat werd er bij rustig rijden niet comfortabeler van. Die gaat wat ruwer schakelen.
     
  15. Is ook vooral voor de automaat bedoeld :)
     
  16. Klopt, maar ook schakel auto's hebben er dus voordeel bij lijkt het
     
  17. Je stelt het in in je Tellerunit en gasrepons wordt ergens geregeld via Tellerunit of zo (JW heeft hier nog een uitleg over gegeven) en daardoor doen ook andere auto's (niet automatische) er voordeel bij...
     
  18. #898 HokusFocus, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jun 2013
    Dat ga ik morgen direct proberen, thnx voor de tip jongens!
     
  19. Ik zou er toch een beetje mee uitkijken. Hogere turbodruk heeft als gevolg dat de motor warmer wordt. De goede tuners lossen dit op door e.e.a. rijker in te stellen en daarmee "extra" koeling te genereren.
     
  20. Uhm je veranderd de turbo druk in deze helemaal niet :shrug:
    Je "veranderd" alleen de reactie tijd van je pedaal.
     

Deel Deze Pagina