1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

M'n eerste Ford...

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door nctnico, 19 apr 2014.

  1. Na 13 jaar met Japanse diesels te hebben rondgereden werd het tijd voor een andere (tweedehands) auto. Japanse auto's lijken helaas niet meer te zijn wat het is geweest. Problemen met roest en motoren waren voor mij de reden om eens wat verder te kijken naar andere merken. Diesel leek me vanwege de grote kans op dure reparaties (roetfilters, turbo en injectoren) niet zo'n goed idee. Met 1 grote reparatie is het voordeel meteen weg. Met 30k tot 40k km per jaar is een zuinige benzinemotor een goede optie. Mijn vrouw vond de Ford Focus erg mooi en omdat er weinig ernstige technische gebreken aan zitten hebben we besloten om naar een Ford Focus op zoek te gaan (de lijst met bekende gebreken van het forum uitgeprint en meegenomen). De eerste Focus waar we mee hebben gereden had bijna 3 ton op de teller staan (in de advertentie stond ongeveer de helft) en die reed nog erg goed. We hebben uiteindelijk een Ford Focus 1.6 (benzine) station uit 2006 gekocht met 140k km de teller. De vorige diesels zijn beiden met dik 340k km weggegaan. Ik ben benieuwd of de Focus dat gaat evenaren.
     
  2. Welkom!!
     
  3. Welkom en veel plezier hier!
     
  4. Welkom op het forum!

    Ook deze focus heeft zijn gebreken net als andere auto's maar hier zijn al dan niet genoeg oplossingen daarvoor te vinden

    Veel plezier met de focus!
     
  5. :welcome: Nico op het gezelligste autoforum van NL
     
  6. Welkom op het forum.
     
  7. Allemaal bedankt!
    Het enige probleem is dat de auto nu alweer stilstaat met pech :shock:
    Gisteren inhouden op de snelweg en uiteindelijk noodloop... maar geen check engine lampje :???: Na opnieuw starten kan ik maximaal 80 rijden zonder dat de motor in noodloop gaat. Morgen krijg ik als het goed is een uitleesapparaat...
     
  8. #11 Vogel, 25 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 apr 2014
    Das mooi balen! Succes daarmee.
    Bij een bovag bedrijf gekocht? --> 6mnd garantie! ookal staan meeste bedrijven niet bepaald te trappelen om de rekening op te pakken. Je moet hen dan wel de kans geven zelf de reparatie uit te (laten) voeren.

    Maar.. zie mijn handtekening: 340.000 is goed haalbaar met een Ford
     
  9. Jammer, nu is je introductie met Ford niet verlopen zoals het zou moeten.
    Ik hoop dat je hierdoor niet je vertrouwen verliest, een Focus is zeker geen pechbak normaal gesproken.
     
  10. Ik heb 'm vandaag uitgelezen (met m'n gloednieuwe uitleesapparaat!) maar geen foutcodes. Ik heb vandaag zonder problemen een testrit gemaakt. Toen de motor in noodloop ging was het regenachtig. Ik heb een paar nieuwe bougiekabels, bougies en bobine besteld. Ik lees hier op het forum dat daar nog weleens problemen mee zijn voor wat betreft inhouden en het lijkt me plausibel dat het een vochtprobleem is. Er zit al een Volvo kap over de bougies :cool:
    [MENTION=14628]Vogel[/MENTION]: Ik heb geen idee of ik terug kan voor garantie; niet naar gekeken en niet om gevraagd. Bij het kopen van een tweedehands auto houd ik rekening met extra kosten om het achterstallige onderhoud weg te werken. Ik repareer liever zelf of breng de auto naar de garage waar ik al jaren kom zodat het goed gebeurt dan dat e.e.a. wordt opgelapt om maar door de garantieperiode te komen. Dan sta ik later alsnog. Zoals je zegt staan garages niet te trappelen om garantiekwesties op te lossen. De auto was overigens relatief goedkoop.

    De auto kan goed rijden dus ik geef nog niet op!
     
  11. Is een waar woord: beter wat meer uitgegeven, dan met een quick fix de weg weer op gestuurd worden.
    Ik zou het ook alleen laten doen bij bijv een boordcomputer of koppeling.

    Om deze reden heb ik er ook geen enkel probleem mee om van een particulier te kopen.
     
  12. Inmiddels de ruitenwissersproeiers dichtgekit en nieuwe bougies, kabels en een bobine gemonteerd. Eens kijken of dat helpt als het regent...:worship:
     
  13. #16 nctnico, 14 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2016
    De eerste Focus is inmiddels ook een tweede Focus geworden. Na ruim 10 jaar moest de Mitsubishi Carisma van bijna 20 jaar oud toch echt eens het veld ruimen hoewel we er altijd met veel plezier mee hebben gereden en de Carisma het altijd deed. Het is toch altijd weer even slikken om zo'n trouwe kameraad achter te laten.

    Ik zag een tijdje terug een zwarte Focus station uit 2004 op Marktplaats staan met een onlogische kilometerstand voor een schappelijke prijs en die hebben we gekocht na een controle op de zwakke punten, napluizen van het RDW tellerstand rapport en een proefrit. Er moet nog wel het een en ander aan worden gedaan zoals de distributieriem, filters, nieuwe banden etc (best nog een aardig pak geld) maar de auto lijkt verder goed te zijn onderhouden door een dealer. De uitlaat is als nieuw, originele Ford bougies, Ford bobine, ANWB accu, net een nieuwe APK en aan de onderkant geen roest. Het lijkt erop dat de vorige eigenaren geen zin hadden om de distributieriem te laten wisselen en na wat dure APK reparaties de auto toch maar hebben ingeruild.

    Nu hebben we een witte en een zwarte. Yin en Yang.
     
  14. Welkom op het forum! Al weer genoeg ervaring met ford motoren zie ik zo :D veel plezier nog met yin en yang
     
  15. Vorige week reden voor een feestje: de kilometerteller stond (eventjes) op 333333km :cheer:
     
    Chriscarz, Patman en Thieske vinden dit leuk.
  16. Still going strong
     

Deel Deze Pagina