1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Interessant, kun je eens een foto maken van welke zekeringkast je bedoelt ?
    Thnx man!
     
    luchtbakker vindt dit leuk.
  2. Fijn dat het geholpen heeft, vanochtend voor vertrek meteen geprobeerd: twee grote stekkers losgekoppeld en 10 minuten gewacht (voor de zekerheid) maar helaas.. probleem blijft. Twijfel nu of het niet iets hardwarematig is, lijkt alsof een kabeltje telkens even geen contact maakt
     
  3. Nou het is nu helemaal gebeurt, blijft dan in failsafe nu.
    Gelukkig morgen naar de garage..
     
  4. Laatste dagen gaat mijn handrem er weer regelmatig niet automatisch op, zeer irritant.

    Wat ik ook doe het systeem werkt niet totdat ik de auto hold functie uit en aan zet.

    iemand ervaringen? En ja, ik volg de juiste procedures normaal is voet op de rem en rien uit genoeg om de handrem aan te trekken.
     
  5. Ik heb eergisteren 48,1 liter diesel getankt dus ik denk dat de tank ietsje groter is.

    Voor wat betreft de portierruiten die niet in een keer dichtgaan: Ik heb dit jaren geleden gehad met een Honda. Halverwege het sluiten werd het steeds afgebroken en ging de ruit weer naar beneden. Toen met WD40 de geleiding van de ruiten ingespoten en er daarna een wattenstaafje doorheen gehaald. Volgens mij loste dat het probleem op, kennelijk zat er ergens een vuiltje wat de klembeveiliging activeerde. Maar goed, zo simpel zal het wel niet zijn....?
     
  6. bij mij werkt het consequent alleen als de auto-hold functie aan staat.
    Voor de rest gaat hij alleen automatisch naar de p-stand (wat ik prima vindt overigens)
    Ben nog wel benieuwd wat hij op een helling doet zonder de auto-hold.
     
  7. Uit voorzorg doe ik hem toch handmatig op de handrem ipv alleen op de P bij een helling. Maar automatische handrem is mij tot nu toe 1x gelukt. Maar automatisch krijg ik maar niet aan de praat. (Met auto hold aan natuurlijk).

    Vind het maar vreemd. Bij mijn vorige auto (Volkswagen golf) was het heel simpel, auto hold aan, beetje hard je rem in trappen zoals bij de Ford ook tot je P icoontje groen is, motor uitzetten en hij gaat automatisch op de handrem met een rode P icoon. Maar hoe dat bij de focus werkt ik kom er maar niet achter.
     
  8. Ik heb een softwareupdate gehad van de ABS module (als onderdeel van een terugroepactie).
    Sindsdien werkt het consequent wel met auto-hold aan.
    Voorheen was het wat vaag.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  9. @dutchguy Weet jij toevallig of er een update is voor de 1.0 waarin de cylinderuitschakeling niet werkt in de 'sportstand'
     
  10. Dit is toch ook de bedoeling van de sportstand? Dat alle cilinders blijven draaien? Collega van mijn ervaart trillingen als de cilinder uitgeschakeld word en dit word juist opgelost door de sportstand in te schakelen.
     
  11. Dan kan het zijn dat de software in zijn auto dit niet inschakelt, of niet soms??
    Hij heeft dan waarschijnlijk andere software in zijn auto dan in mijn auto.
     
  12. Euh geen idee, wat ik van iedereen op dit forum begrijp is dat in de sportstand geen cilinder uitschakeling plaats vind maar bij jou wel? Of begrijp ik je verkeerd?
     
  13. Dit klopt: door het inschakelen van de sportstand wordt de cilinderuitschakeling uitgeschakeld maar alleen bij de 1.0. Bij de 1.5 is deze software update nog niet beschikbaar (m'n dealer heeft al wel een keer verzoek hiervoor ingediend bij Ford)
     
  14. Het volgende probleem doet zich echter al weer aan.

    Omdat wij over een week op wintersport gaan heb ik vanmorgen de winterbandenwielen laten monteren bij een bandenfirma in mijn woonplaats.
    Toen de Focus op de brug stond zag men olie aan de onderzijde van het motorblok/versnellingsbak hangen. De plaat die onder het motorblok gemonteerd was ook nat van de olie.

    Gelijk gebeld met de Dekker autogroep en door hen naar de vestiging in Schagen gestuurd. Toen ik daar aankwam had men geen tijd voor mij omdat er al 2 klanten op hun auto aan het wachten waren. Een legitiem excuus, maar er knapte iets bij mij door de voorgaande perikelen en het feit dat ik juist net daarvoor naar Schagen was gestuurd.
    Vervolgens boos naar Alkmaar gereden, waar ik wederom netjes ben geholpen.

    De diagnose leerde dat de krukaskeerring lek is. De versnellingsbak moet eraf en de keerring moet vernieuwd worden. Mogelijk ook de koppelingsplaten als daar olie op zit. De onderdelen daarvoor worden alvast besteld zodat men ze in huis heeft als het nodig is.
    Keerring is vermoedelijk tijdens de motorfabricage niet goed gemonteerd.

    Naar huis gegaan met een leenauto. Nu maar hopen dat de Focus voor eind volgende week klaar is.

    Gr. Jan
     
  15. Ik heb in mijn Nieuwe Focus de standaard 3.4 af fabriek. Krijg echter met Forscan foutmeldingen, kan geen verbinding maken.

    Weet iemand een oplossing of heeft toevallig iemand een Forscan Profiel al voor 3.4 ?

    Bedankt alvast.
     
  16. Ik ga deze week voor de 3e keer terug voor het dak.
    Man man man, wat ben ik er klaar mee zeg.
     
  17. Wellicht een goede tip, wiebel en wrik eens met de plastic afdekkap in het midden van het schuifdak, zie post https://focusclub.nl/index.php?thre...-kinderziektes.111550/page-72#post-1821798114 . Mocht het geluid daar vandaan komen, dan kan je dit meegeven richting de Ford dealer, dat ze het daar moeten oplossen, en niet in het schuifdakmechanisme.
     
  18. Bedankt hiervoor, de vorige keer kwam het inderdaad duidelijk van deze balk, na jouw tip ook aangegeven dat het daar aan leek te liggen.
    Die monteur was het wel met me eens, maar kreeg de opdracht dat hij toen die technische brief moest uitvoeren.
    Dus de 2e keer hebben ze aangegeven aan er iets tussen te hebben gezet, en daarmee moest het opgelost zijn.
    Dat lijkt ook wel zo te zijn, maar nu kraakt het boven de bijrijder, in het hoekje voorin.
    Mateloos irritant.
     
  19. Goed, terug van wintersport. Laten we zeggen dat ik blij ben dat de Focus me veilig heen en weer heeft gereden. Blijft toch een fijne auto maar..
    zoals gezegd, sinds de melding van de storing van het noodoproepsysteem weg is, lijkt de/een module zich continu herstarten, alsof ie in een bootloop zit. Hierdoor af en toe in een hele korte flits nog die melding op het dashboard maar nog veel vervelender: het wegvallen van de speakers. Om de zoveel seconden vallen alle speakers behalve die in het dashboard weg. Voor een seconde of 2 en vervolgens weer normaal geluid.. niet te doen om muziek te luisteren of te telefoneren.
    Daarbij dus ook het probleem van de niet sluitende ramen aan de voorkant. Zelfs een aantal keer met half open ramen over de snelweg omdat we bij de tolpoortjes uiteraard het raam naar beneden moesten doen maar hij gewoon niet meer sluit.
    Ook de storing in de automatische handrem, wat resulteerde in een botsing met een lantaarnpaal op de parkeerplaats voor m'n huis. Nu maar op handmatig gezet zodat ik zeker weet dat het werkt.

    Gisteren bij de garage geweest maar de klachten kwam niemand bekend voor.. ze weten dus ook niet wat ze eraan moeten doen helaas.
     
  20. Ik krijg meer en meer het idee dat het gehele product gewoon niet af is.
    Hier een lijstje van grote/minder grote dingen waar ik last van heb (gehad):

    Door edge protectors die maar voor de helft de deur uit komen.
    Systeem (touchscreen) wat soms gewoon 5 minuten duurt om te starten
    Piepjes van de parkdistance uit het dashboard ipv speakers
    Kofferklep die gewoon weigert open te gaan, moet weglopen (uit de keyless zone) en weer terug komen.
    Pano dak kraakt
    Adaptive LED wat toch best vaak nét te laat is en een tegenligger in t gezicht schijnt
    Verbruik: dramatisch 1:12.* op boardcomputer, ik durf t geen eens zelf te gaan berekenen.
    'Bring me home'-verlichting: keuze tussen 10, 20 of 120 seconden. Niks er tussen, lekker logisch.
    Keyless open die reageert als je de auto afspuit met water
    Achteruitrijcamera waar ik vaker niks op zie (door viezigheid) dan wel.
     

Deel Deze Pagina