1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Sinds ze die rubbers behandeld hebben is het volledig weg dus?
     
  2. Ja, correct, sindsdien is bij mij het probleem weg.
     
    Ksneyers vindt dit leuk.
  3. Ik heb ook last van overmatig windgeruis bij het bestuurdersportier. Mijn Focus is daar 2 x voor bij de dealer geweest en volgende week komen er, op aanraden van de technische dienst van Ford NL, nieuwe spiegelkappen op.
    Ik ben daar sceptisch over omdat ik rechts dezelfde spiegels heb en geen last ervaar.
    Zij weten kennelijk niets van de deurrubbers.
    Ben benieuwd.

    Dit is nu mijn 5e Focus, maar waarschijnlijk ook de laatste.

    Buiten het windgeruis heb ik ook last van motortrillingen tussen de 2000 en 2500 toeren (bekend probleem. Bij mij ook als ik in de sportstand rijd)
    Het vergalt mijn plezier in mijn nieuwe Focus. Ik moet wel zeggen dat de 1.5 lekker pittig is, maar bovenstaande verpest dit.
    Verder door edge protectors die niet volledig uitklappen. Toen iemand daar tegenaan stootte kon ik tegen betaling van 85 euro een nieuwe laten monteren. Ben daar nog mee bezig met de dealer.

    Gr. Jan
     
  4. Is er een officiële modificatie voor de deuren dan?
    Of doet elke dealer maar wat.
     
  5. Ah, ben benieuwd, want dit is niet enkel een Focus probleem en bestaat dus al sinds 2015... Heel soms heb ik wel eens een DTC erin staan op accuspanning, ik weet even niet meer op welke modules, maar zou de relatie tot dit probleem er niet in hebben gezocht. Maar die kan ik in mijn Mondeo wel terugkijken, want hij piepte vorige week nog een keer uit het dashboard.
     
  6. Helaas is mijn auto nog niet terug van de schadehersteller. Deze zou gisteren klaar zijn, maar schijnbaar is de Ruby Red een speciale 3 lagen lak, die niet in 1 dag te spuiten is. Als ik mijn auto vandaag terug krijg, komen de foto's alsnog.
     
  7. Deze opmerking houdt me bezig. Ik heb al de nodige auto's gehad, van oud tot nieuw. Op een BMW en Toyota na allemaal Ford trouwens. Mijn ouders rijden ook al ruim 40 jaar enkel Ford (3x een Focus). Echter, zoveel problemen als met de Focus MK4 heb ik nog nooit gehoord (of zelf gehad). Komt dat omdat we nu meer communiceren (via dit forum) dan vroeger. Ofwel, alles is nu bij iedereen bekend. Of is de kwaliteit gewoonweg omlaag gegaan? Ik ken genoeg mensen met nieuwe auto's (ook nieuw als zijnde pas op de markt), maar behalve een Range Rover ken ik geen enkel model met zoveel kinderziektes. Toch apart...
     
    Focus07 vindt dit leuk.
  8. Nou als je andere forums afgaat van andere merken dan kan ik niet zeggen dat ik echt een ander beeld zie als dat er meer problemen zijn. Er zijn ook echt heel, heel veel meer systemen, de afstelling wordt onder de druk van regels omtrent uitstoot steeds kritischer en met de komst van elektrische voertuigen wil iedereen budget vrijhouden en de kosten dus zoveel mogelijk drukken. Ik heb ook nog een broer en 2 kennissen bij de Wegenwacht en Ford komt er toch zeker nog steeds niet opvallend uit qua problemen. Bovendien lijken de meeste problemen vervelend en maar niet altijd kritisch, iets wat Peugeot en Vag de afgelopen jaren bijvoorbeeld niet echt kunnen zeggen.

    Ik denk echt dat het de combinatie van factoren is, met daarbovenop ook dat we het allemaal heel makkelijk kunnen ventileren online, want terwijl we nog boos of gefrustreerd zijn kunnen we het binnen een paar minuten op een forum neergooien.

    En wellicht is de MK4 bovengemiddeld, ik weet het niet, maar heb dit nog niet eerder stellig voorbij horen komen.
     
  9. Ik heb nog nooit zo weinig TSB's gezien voor een Ford die al 1,5 jaar op de markt is.
    Het aantal serieuze meldingen zijn nog onder de 10.

    Denk dat het vooral ergernissen zijn ipv echte problemen...
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  10. precies, ik denk dat @JW dat exact uit kan leggen

    nee, kan niet.
     
  11. Maar ze kunnen er wél iets anders ingooien!!! Oftewel, sabotage. :/
     


  12. En vergeet niet dat deze post over de problemen gaat, afgezet tegen de grote hoeveelheid auto's die rondrijden valt het wel mee.
    Veel problemen zijn inmiddels al opgelost of is een fix voor.
     
  13. [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Michel_limburg, FW-FFSTLine en Heusinkveldb vinden dit leuk.
  14. Kijk, super! Moet je dan de clipjes insprayen met Dry Lube?
     
  15. Zou het niet helpen als je die lipjes intaped met van die stoffen/vilt isolatie tape? Daar waar de kabelbomen ook mee ingewikkeld zijn.
     
  16. Ik heb alles ingespoten wat contact maakt, dus lipjes en alle randen.
     
  17. Iemand als eens problemen gehad met het sluiten van het raam aan de bestuurderszijde?
    Nu al twee keer gehad dat het raam uit zichzelf weer open gaat als ik het sluit en ook niet meer dicht wil, leeft een beetje z'n eigen leven.
    Volledig opnieuw starten is het enige wat helpt.
     
  18. Jep, rijd er ondertussen ook al 2 maanden mee rond.

    Sinds het begin liep de motor altijd al wat stroef halverwege maar ging uiteindelijk toch altijd wel verder.

    Een maand of 2 geleden begon hij halverwege weer stroef en raakte toen een beetje out of sync, helemaal naar boven en gelijk weer open, blijft dan hangen op ongeveer 10% gesloten onderin.

    Heb hem uiteindelijk maar op gevoel en op de tast gesloten en bovenin ergens losgelaten, maar moet nog wel even gefixed worden :)
     
    HenkdeVries vindt dit leuk.
  19. Accu loshalen helpt niet hier, net of hij detecteert dat er bovenin een hand tussenzit oid en dus weer open gaat
     
  20. Van de week de focus bij de dealer gehad omdat de laadsysteem melding steeds terug kwam. Men had de tweede accu gecheckt en deze had nog maar 75% capaciteit na 6 maanden [emoji848]. Hele nacht aan de lader gelegen bij de dealer na wegrijden wederom hetzelfde probleem. Dealer had nu de bcmi module of iets dergelijks opnieuw gekalibreerd. Hopen dat de start/stop en alle functies nu weer normaal werken. Gaan het beleven.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina