1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn S-Max 2.0 tdci 2007

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Michiel, 10 nov 2014.

  1. Ik weet niet hoe het ervoor staat, er branden geen lampjes maar ik weet niet hoe vol de EGR klep en roetfilter zitten.
    Ja dat is ook zo maar mijn beeld was juist dat EGR/roetfilter wel juist een probleem waren bij dit soort auto's. Als ik dan voor klein bedrag problemen kan voorkomen (en wellicht de kosten op termijn nog terug verdien doordat de auto minder brandstof verbruikt) dan lijkt me dat beter dan op enig moment een veel duurdere reparatie
     
  2. Het roetfilter laten reinigen lijkt me niet echt nuttig. Ik zou ofwel laten zitten, ofwel leegmaken en wegprogrammeren.
     
  3. Ik denk dat we het over hetzelfde hebben :-)
    Inderdaad roetfilter er onderuit, helemaal schoon/leeg maken en daarna softwarematig uitzetten (volgens mij zet je dan de regeneratie uit).

    Al met al lijkt me dat geen verkeerde preventieve actie maar hoe noodzakelijk het is weten we pas als we het roetfilter zien.
    Voor een schappelijk prijsje ben ik er dan wel gelijk helemaal van af, vind ik wel een fijne gedachte :-)
     
  4. Volgens mij zegt Anton net nog dat hij niet snapt waarom je überhaupt iets zou doen, als er nu niks mis met de auto is. Ga daar over nadenken als de auto problemen geeft. De 2.0 tdci is over het algemeen geen probleemmotor en als er problemen zijn, is die niet gelijk kapot.
     
  5. als het niet stuk is , niet repareren !!!!
     
  6. 2.0 heeft toch een gecoat roetfilter zonder Elyos ? Dan is er nooit wat mee. En die egr blijft gewoon schoon als je maar gas geeft!
     
  7. Geen idee Elco! Ik weet inmiddels iets meer want ik heb 'm! (de S-max)
    BIj 220.000km is door de Ford garage 2x het roetfilter geregenereerd.
    Km stand nu is iets van 273000km.

    Wat is wijsheid? Is nog steeds jullie advies om nu niks te doen en pas in actie te komen als er een storing is?
    Of nu toch preventie dit laten doen:
    - roetfilter onder de auto uit, schoonmaken en terug plaatsen
    - regeneratie proces softwarematig dichtzetten
    - egr klep softwarematig dichtzetten

    Als ik preventief niks doe, is er dan kans op (extra) schade of kan ik dan bovenstaande stappen alsnog gewoon laten doen?

    Sorry dat ik jullie hier nog mee lastig val maar ik ben normaal gesproken juist van preventief onderhoud om problemen te voorkomen. Dit voelt dus voor mij wat onnatuurlijk ;-)
     
  8. als je alle milieu eisen eruit haalt loopt de auto natuurlijk beter, en dure vervangingsdelen verwijder je van je auto waardoor onderhoud goedkoper word. echter als een auto perfect rijd is er niets aan de hand, mocht je storing krijgen kan het altijd nog binnen een mum van tijd eruit gehaald worden.
     
  9. Klinkt als een duidelijk en goed advies! thanks!
     
  10. Ik krijg nu op de display tussen mijn teller dit te zien:
    [​IMG]

    Soms is het er, soms gaat het vanzelf weer weg. Vaak helpt het om bij een stop de sleutel uit het contact te halen, auto op slot, auto open, sleutel erin, display weer normaal.

    Komt iemand dit bekend voor? Suggesties/oplossing? Bvd :-)
     
  11. Het EUCD platform uit 2007 en 2008 heeft erg veel software bugs in de diverse modules.
    Ik zou beginnen met alles te updaten
     
  12. Thanks, hoe doe ik dat?
     
  13. Langs de dealer en afspraak maken (en benadrukken dat echt alles geupdate moet worden wat kan)
    Of bij een handige knutselaar langsgaan die de benodigde software en kabels heeft en minder betalen ;)
     
  14. Wat kost dat ongeveer bij de dealer?
    En wie is hier op het forum een handige knutselaar (liefst Noordoost NL)?
     
  15. *kuch* dutchguy *kuch* ;)
     
  16. Helaas een minder mooi bericht deze keer: onze S-max is total loss!
    Mijn vrouw is op de snelweg in de slip geraakt en over de kop gegaan. Zij is gelukkig ongedeerd maar er zit teveel schade (lees: alleen achterklep is nog intact) om de auto nog te herstellen.
    We rijden voor nu weer even in onze Touran maar ik hoop gauw weer een S-max te kopen. Nu eerst de afhandeling met de verzekering afwachten..
     
  17. Over de kop op de snelweg? Klinkt heftig! Gelukkig is de S-max een veilige mpv.
     
  18. Ja in de slip geraakt en toen over de kop. De buitenkant van de auto is echt helemaal gedeukt maar de constructie is nog nagenoeg intact, echt een life saver die S-max! Dit had nl ook fataal kunnen aflopen..
     
  19. Zo, dat os schrikken zeg! Gelukkig is je vrouw heel en de auto dood. Kan ook andersom, brrrr. Blik is makkelijk te vervangen, maar zuur is het wel in twee maanden....
     
  20. heftig Michiel, succes met de afwikkeling van de schade.
     

Deel Deze Pagina