1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Het is GEEN K&N het is een JR Air Filter, is ook gewoon uitwasbaar.

    De snowprotector heb ik niet weg gehaald, ben ik ook niet van plan.

    Hier een linkje:
    http://www.part-box.com/product_info.php?products_id=17465

    De Engelse info:
    The only filters that will protect your engine against particles as small as 2.8 microns, giving 99% filtration. JR filters were founded in 1992 to develop and produce high technlogy air filters and are one of the few performance filter companies to be TUV approved.
    JR Filters are produced using 4 layers of surgical cotton, which are held together by 2 layers of steel wire mesh. To prevent rust, they are galvanized and covered with plastic which gives double security.
    With these filters fitted, power is increased and fuel consumption reduced.
    JR Filters are TUV approved and come with a lifetime guarantee to the first owner.
    The filters are washable, which means they are always reusable; no more changing and no need for disposal.
     
  2. Simon ik ben nieuwsgierig naar je ervaring met je JR Air Filter :mrgreen: ...Wat merk je allemaal? Heb je hem zelf gemonteerd en is dat makkelijk?
     
  3. Filter plaatsen is een makkie, paar schroeven losmaken met de ratel, klepje eraf, filter eruit lichten, zit gewoon klem ertussen en dan in omgekeerde volgorde weer terug plaatsen, eitje dus.

    Ervaringen, ja euh ben ff naar wierden geweest (5km) en weer terug dus echt ervaring heb ik nog niet.

    Zondag wil ik ff planken bij de oosterburen misschien dat ik dan meer kan vertellen

    Optisch kan ik wel zeggen dat het filter meer lucht zal doorlaten, je ziet licht door dat blauwe filterdoek heen wat je bij het originele absoluut niet ziet.
    Dus in theorie zou de motor wat makkelijker kunnen ademen.
     
  4. weer mooie updates Simon :thumbs:
     
  5. ja ben er ook happy mee, nu alleen nog ff wachten op de led binnen verlichting en voor de nummer plaat.
     
  6. Prachtige updates Simon, ook van de audio! Caliber is prima spul, het gaat er toch vooral om dat je wat meer bass krijgt en dus een voller geluid. De ramen hoeven er niet uit de trillen.
     
  7. idd beetje meer bas, al moet ik eerlijk toegeven dat ik hem maar weinig aan heb staan, de :rs: heeft zo'n verslavend geluid vanzichzelf:thumbs:
     
  8. Winterbandje met velgen besteld

    Ik heb vanmiddag een set winterbanden met velgen besteld:thumbs:

    Het worden dus Rial Milano velgen 17''Kleur Titanium (donkergrijs) met Vredestein snowtracks 225-55, oja die zijn gewoon zwart:schater:

    Hier ff wat foto's hoe het ongeveer gaat worden.

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]


    Ik krijg het nog in het echt te zien en als het me dan niet wat lijkt mag ik altijd nog wat anders uitzoeken.

    Bovenstaand plaatje kun je maken op:
    http://continl001.mx-live.com/default.aspx
     
  9. op de foto nog niet zo mooi, maar ik weet zeker dat het in het echt anders is!!!:thumbs:
     
  10. #90 Sbro.nl, 17 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2011
    Autoweek vermogens test bij Beek Auto Racing

    Vandaag 17-8-2011 ben ik bij Beek Auto Racing geweest op uitnodiging van de Autoweek.

    Ben vanmorgen rond half 10 vertrokken naar Den Haag en kwam daar rond kwart over 11 het parkeerterrein oprijden, mooi op tijd want ik moest er om half 12 zijn.
    De heren van de Autoweek stonden me al op te wachten, een :rs: :kwijl::kwijl::kwijl:

    Na een kort praatje ging de :rs: de rollerbank op waar hij goed werd vast gezet, uiteraard heb ik dat ff goed bekeken of dat echt zo was, je wil niet weten wat er zou gebeuren als zo'n auto los komt met al dat geweld.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Tijdens het vastzetten werd ik ge-interviewt voor de camera over de verwachtingen van deze test, ik heb het maar voorzichtig aangehouden en m'n vermoede uitgesproken dat het vermogen onder de 305PK en 440Nm zou blijven, ik dacht als ik de 280PK haal en zo'n 400Nm dan ben ik al lang blij.

    [​IMG][​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Na dat men eerst de auto ff lekker warm hebben laten draaien of was het de rollerbank die moest opwarmen voor al dit geweld wat erop zou komen:schater: werd er begonnen met een eerste test.

    [​IMG]
    De gehoorbescherming ging op en het gas ook, :grote ogen:WOW:grote ogen: wat een geweld in zo'n kleine ruimte.:wtf::wow:
    [​IMG][​IMG]

    [​IMG]


    Na die eerste test-run werd het me al snel duidelijk dat de fabrieksopgave van :ford: wel erg rooskleurig was:shut: want die werd bij lange na niet gehaald:crying:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    Na een 2de en een 3de test-run waarbij de laatste test in de 3de versnelling werd gedaan op mijn verzoek bleef de teller steken op:
    262Pk en 370Nm, heel wat anders dan de door :ford: beloofde 305Pk en 440Nm.
    Dat was dus een behoorlijke tegenvaller:(

    Met de berekening is rekening gehouden met een omrekenfactor van zo'n 20% omdat je het vermogen nu op de wielen meet en niet op de krukas.

    [​IMG][​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat me wel opviel tijdens de run was dat de turbo-druk niet hoger kwam dan 0.9bar, dit was me tijdens het gewone rijden ook wel eens opgevallen maar ja op dat moment heb je veel fun en trekkracht van de motor dat ik daar niet zoveel waarde aan hechte.
    En aangezien de auto dit al vanaf ik hem heb, nu net een maand, nog niet anders heeft gedaan weet ik dus niet of het hoger zou moeten zijn.

    [​IMG]

    Na de test moest ik natuurlijk nog op de foto voor de Autoweek en ook op film nog commentaar geven op de resultaten, mijn reactie was ondanks het tegenvallende resultaat het toch een wereld auto is en super om mee te rijden en zeker niet weer in de verkoop gaat :schater: daarvoor is de FUN-Factor veels te hoog:thumbs:

    Na het onvermijdelijke wegrijshot, of nee het was het wegscheurshot:schater:
    er was me ff ingeflusterd dat een stevig wegrijden eigenlijk wel verplicht was:rofl: zat de hele test en interview gebeuren erop.

    Tot zover de test.

    Na het stevige wegrijden parkeerde ik m'n :rs: en vergat in alle gauwigheid de auto in z'n vrij te zetten voordat ik uitstapte, een harde kloink en de motor sloeg af zoals je begrijpt, handrem en m'n voet nog vol op de rem toen dat gebeurde.
    Ik dacht sh** dat klonk best hard maar schonk er op dat moment verder niet veel aandacht aan.

    En liep met 2 tweetertjes die GerardTDCI van me wilde kopen naar hem toe, hij was komen kijken naar de rollerbank test, top dat je er was Gerard:thumbs:en veel plezier met je Tweeters.
    Na nog wat gebabbeld te hebben over het hele gebeuren stapte we weer in de auto om weg te rijden.
    Bij het optrekken hoorde ik een flinke bonk:think: mmm wat was dat en waar kwam het vandaan:shrug:
    Het werd me al snel duidelijk dat het wel een motorsteun oid moest zijn, pfff had ik weer 180Km van huis, en nu?


    In de :ford: navigatie maar eens gezocht naar een Ford garage.........hahaha niet te vinden in Den Haag:frusty:
    Toen maar ff terug gereden en gevraagd waar ik er 1 kon vinden, wilde er toch voor de zekerheid ff naar laten kijken.

    Garage 1..........mmmm laat ik het zo zeggen klantvriendelijkheid daar hadden ze nog nooit van gehoord, ik zou niet eerder dan na het weekend aan de beurt zijn, dus ik moest de auto maar laten staan:loco: letop het is nu woensdag.

    Dus naar garage 2, hier werd wel vriendelijk geholpen en mocht me melden bij de rapid-service, na een 5tal min was ik aan de beurt en kon ik m'n verhaal doen.
    Na wat testjes ging de auto de brug op, en de motorbeschermplaat ging er onderweg en wat lekte er onderuit, OLIE:wtf: watsgebeurd:wow:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG][​IMG]

    [​IMG]


    Wat bleek de rechter motorsteun was kapot waardoor de motor zover kantelde dat het olie reservoir van de stuurbekrachtiging geraakt werd en er olie overheen morste:(

    Na goed overleg met de Haagse monteur die me verzekerde dat ik hier wel veilig mee naar Almelo kon rijden mits ik het rustig aan zou doen natuurlijk zijn we weer gaan rijden.

    Tegen vieren kwam ik bij m'n eigen garage aan hier in Almelo.
    Het onderdeel is besteld en krijgen ze morgen binnen dus de :rs: slaapt een nachtje bij de garage, heb nu een Fiesta 1.6 120pk mee gekregen.
    Ook gaan ze naar het evt Turbo probleem kijken, als koste het me een hele hoop moeite om die monteur er van te overtuigen dat ik 0.9bar maar erg weinig vind.
    Dus het zal wel bij kijken blijven vrees ik, volgens de monteur is er alleen maar wat aan de hand als er een motorlampje gaat branden en dat doet het niet dus het is goed:loco:
    Of trek ik hier de verkeerde conclusie, :weetikniet:

    Ook kreeg nog een telefoontje onderweg dat m'n nieuwe velgen met winterbanden niet eerder leverbaar waren dan half november:nocheer: pfff heb ik weer, dus ik moet wat anders uit gaan zoeken. De velgen boer uit Duitsland kon de velgen niet eerder leveren.

    Tot zover mij dag...............
     
  11. Mooi verslag! Als ik op internet kijk zou de turbodruk moeten oplopen naar 1,4 bar. Mocht dit zo zijn, zou je eigenlijk nog een keer de test moeten doen:P.

    Dat een motorsteun breekt is wel opmerkelijk! Je zou toch zeggen dat zeker in de RS ze wel op wat geweld zijn berekend... Verder staat vriendelijkheid inderdaad niet voorop bij Ford Den Haag. In Delft is het een stuk beter, maar ook zeker niet perfect;).
     
  12. Ga je er meteen een betere motorsteun in laten zetten dan? Neem aan van niet aangezien het bij de dealer gebeurt...
    Jammer van het vermogen, maar toch lijkt het me bruut :)
     
  13.  
  14. CJ zouden ze toch niet meer installeren vanwege problemen met spruitstukken die knappen/scheuren???
     
  15. Ik heb nog garantie dus nu eerst maar via de dealer.

    @gerard, wat ik van HarryRST begreep (vorige eigenaar) dit de CJ versie er al op, staat ook in zijn draadje als ik het goed heb.
    Dit verhaal wordt zeker vervolgt.
     
  16. Aanvullend: Ik ga er van uit dat je dealer je goed gaat helpen maar mocht je toch met vragen blijven zitten kan je mijn dealer (Van Haren Venray) bellen.
    Ze hebben meer ervaring dan de gemiddelde dealer (ze zijn de enige :ford:dealer in nederland die het 350PK pakket op je :rs: installeren waarbij :ford:garantie intact blijft) Succes...
     
  17. Oke Gerard bedankt voor de tip:thumbs:, daar ga ik zeker wat mee doen als ze het hier niet op kunnen lossen, ik heb nu nog garantie en ik vind dat het gewoon goed moet zijn, het verschil wat er nu is vind ik te groot.
     
  18. #100 Johoo_NL, 17 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2011
    De CJ map is de map die er volgens harry op zou staan. CJ is de map die ook het meeste vermogen geeft. Een goede RS zou met deze map 1.3 bar druk moeten hebben, een enkelimg heeft zelfs 1.4 bar. Te weing druk hoeft niet perse een motorstoringslampje geven. Er kan een airleak zijn, boost solenoid niet goed of de dumpvalve. Zelfs het slangetje aan de dumpvalve kan de boosdoener zijn. Dat slangetje wordt nog wel eens over het hoofd gezien. Zondermeer is 0,9 bar te weing.
    Mij is echter nog niet duidelijk of die 262pk het vermogen is op de wielen of dat dit het omgerekend vermogen is op de krukas. Is het het vermogen op de wielen dan is het goed, is het omgerekende vermogen op de krukas dan is het te weinig.

    gezien het feit dat je zegt dat je boost nergens boven de 0.9 bar komt ga ik ervanuit dat het dus het omgerekende vermogen op de krukas is.

    Als je voor iedere 0.1 bar (ongeveer) 10 pk telt dan komt het allemaal wel goed. Heeft Beek geen uitdraai van de turbodruk? Dan kan je dat overleggen bij de garage.

    Op zich ziet de grafiek er wel goed uit, er moet gewoon meer druk op.
     

Deel Deze Pagina