1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Je bedoelt als je het contact aanzet dat dan je sub ook aangaat? Extra kabeltje trekken met een relais ertussen:) Zo heb ik de geschakelde stroom voor de caravan aangelegd.
     
  2. Die extra kabel zit er alwel op, is tegenwoordig gewoon standaard en die schakelt dan de versterker in die al met dikke + en - kabels is verbonden.

    Probleem is gewoon dat ik geen 12volt kan vinden die pas op spanning komt zodra de radio aan gaat of de auto op contact komt.

    Dan zou je zeggen pak het dan achter het contactslot weg, maar ja ik heb een startbutton en daar zitten 3 draden met constant 12volt en een min draad op, er is wel een soort nood contactslot achter een klepje maar hoe en of het vandaar uit werkt geen idee.
     
  3. Kun je dié stekker niet gebruiken dan? :baeh:


    Serieus: Als de TravelPilot echt geen remote signaal uitstuurd zul je inderdaad de tips over een contactgeschakelde 12V moeten benutten!
    Die zou in ieder geval wél achterop de TP te vinden moeten zijn!

    Ben je nog iets wijzer geworden via het schema van Michael?

    Wat ik heel vreemd zou vinden is dat er wel een versterker uitgang op de TP zit, maar geen 12V-remote???
    Of heb je het sub signaal afgetakt van de speakerdraden?

    In Oldenzaal zit een bedrijf dat heel veel kennis heeft van autostekkers en adapters: Toma Carparts, misschien kun je hen eens bellen...
    De directeur Tonnie Veldman en zijn zoon Nick zijn hele vriendelijk en toegankelijke mensen, die je best wel eens de exacte posities in de Fordstekker kunnen vertellen ;)
     
  4. Er zitten geen tulp aansluitingen op mijn travelpilot NX, dus ik heb ze idd van de achterste speakers afgetapt met zo'n kastje ertussen.

    Het schema van Micheal werkt/klopt niet met de draden die ik heb op het grote stekkerblok.

    Ik moet nu op een andere manier aan een geschakkelde 12volt zien te komen.

    Dit heb ik met Micheal al besproken:

    Oke thanks, net ff wezen kijken maar ik heb geen dikke geel/groene draad, alleen een dunne dus, heb ff een foto gemaakt van het grote steker blok.

    Dus speaker draden heb ik ff met een kartonnetje afgeschermd zodat het wat duidelijk is.

    De oranje/zwart dikke draad staat continu prik op

    De oranje/zwart dunne draad naast die dikke (Rechts) staat een lage spanning op, heeft te maken met de verlichting (dimbaar)

    de meest rechtse oranje/zwarte dunne draad staat continu 12volt op

    De blauw/zwart en de groen/zwarte draad zouden de draden zijn voor een evt aansturing met 12volt, alleen hier staat o,o spanning op, ook niet als de motor aan is.

    De geel/groene dunne draad staat zoals ik al melde zo'n 6volt op

    De overige draden die dunne blauwe en grijze staan ook hele lage spanningen op, geen idee waar ze voor zijn.

    [​IMG]



    [​IMG]
     
  5. De blauw/zwart en de groen/zwarte draad zouden de draden zijn voor een evt aansturing met 12volt, alleen hier staat o,o spanning op, ook niet als de motor aan is.


    Niet boos worden als ik het mis heb hè, maar voor alle zekerheid:
    Je meet toch wel met de stekker aangesloten, en de radio aan?

    En als je wat meet, let dan op: sommige radio's hebben een aparte ANTENNE-remote, die gaat dus uit als je een CD speelt!

    Kun je anders eens wat foto's maken van de stekker die in de TP gaat?
    Dan kan ik eens zoeken of daar een adapter voor is, en of ik daar de pinbezetting kan uitvogelen....

    Lijkt het op deze?
    http://www.tomacarparts.nl/?show=page&id=6&cat=9&merk=29&prod=149399&taal=NL
     
  6. Ik ben niet boos:mrgreen:

    En ik snap je vraag, natuurlijk heb ik het getest met de stekker aangesloten de radio aan, moet ook wel anders krijg je er helemaal geen prik uit:schater:
    Die 2draden zwart blauw en zwart groen zouden volgens de iso norm of hoe dat ook heet idd geschikt zijn om 12volt te geven maar dat doen ze dus niet.

    Die stekker die jij laat zien lijkt er idd heel erg sterk op, ik heb ff wat foto's gemaakt van mijn TP NX,

    De voorkant, zoals je ziet is deze met ingebouwde automatische airco besturing.
    [​IMG]

    Achterkant overzicht, de onderste 2 stekkers zijn voor de bediening van de airco. Antenne kabel aansluiting en nog 2 stekkers, 1achteruit rij camera en die andere is volgens mij voor de blauwe tand.
    [​IMG]

    Detail van de iso stekker op deze radio
    [​IMG]

    Hopelijk kun jij wat met deze info, super dat je me wil helpen btw:thumbs:
     
  7. Simon, lees hier eens:
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=19672&highlight=remote

    Het lijkt erop dat de TravelPilot inderdaad geen remote uitgangssignaal heeft :nocheer:

    De Dietz-converter die Jul voorstelt zou een hele elegante oplossing zijn.
    En anders toch maar via een contactgeschakelde 12v. Had je die nu wel of niet achter op de TP gevonden? Anders in de zekeringkast eentje zoeken...

    Jul heeft mij indertijd ook geholpen met het vinden van de remote, en ik heb hem toen gevonden.
    Ik zal nog even zoeken welke kleur het was. (Hij zat iig op een totaal andere plaats als waar ik hem zou zoeken in de iso-stekker)
     
  8. Ik heb wel een 12volt gevonden alleen zodra de radio aan is is er tewienig stroom om de versterker aan te laten, pfff ik weet het ff niet meer, zal de zekeringen kast wel door gaan spitten en anders sluit ik het maar aan op het stadslicht, heb toch altijd m'n verlichting aan. iig bedankt voor meedenken
     
  9. Graag gedaan!

    En succes!
     
  10. Simon, ik heb bij mij nog even gekeken. Op de startknop zit alleen spanning als je met de "draadloze" sleutel in de buurt bent. Wanneer je die uit de buurt van de auto blijft staat daar geen spanning op die draad. Misschien is dit de makkelijkste manier voor je.
     

  11. Oke bedankt,

    Kan eens proberen natuurlijk maar krijg ik dan geen problemen met start ofzo want die uitleesmodule van de sleutel moet de extra spanning dan wel aankunnen.

    Als ik het via die manier ga doen dan moet het met een relais anders gaat dat nooit goed denk ik.

    maar igg bedankt voor het mee denken:thumbs:
     
  12. Die eerste methode is dus ook op te lossen met een relais ;)

    Anders zou je natuurlijk ook eventueel een extra schakelaartje in kunnen bouwen waarmee je je versterker aanstuurt.
     
  13. Ik ga ook denk ik die eerst oplossing proberen:thumbs:, daar kan ik nu het makkelijkste bij en is het straks allemaal mooi weggewerkt, zo'n extra schakelaar ben ik niet zo'n fan van.
     
  14. De versterker werkt inmiddels:thumbs:

    Heb hem met een relais geschakeld, had ik toevallig nog liggen.

    Ikke nu weer helemaal blij:thumbs:

    iedereen die met me mee heeft gedacht BEDANKT
     
  15. ff een mini update, de sticker van de FocusClub zit nu op de auto:thumbs:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  16. welkom to the club :cheer:
     
  17. Beste verandering die een Focus maar kan hebben :D! :thumbs:
     
  18. [​IMG]


    Hè hè.... Eindelijk is ie af! :baeh:


    Mooi man, dat je versterker nu naar wens werkt!
     
  19. Vandaag eindelijk m'n nieuwe Engelse achteruitrijlicht binnen gekregen:thumbs:

    Gelijk er maar ff op gezet natuurlijk hier zijn de foto's

    [​IMG]


    [​IMG]


    In de doos zat ook m'n nieuwe luchtfilter:thumbs: ook deze gelijk geplaatst, helaas geen foto gemaakt maar het gaat om deze:

    [​IMG]
     
  20. K&N, heb je de gewone of de extreme versie?

    Op het Rs forum zijn er die de snow protector weggehaald hebben en zeggen dat het postief merkbaar is. Ik heb het (nog?) niet gedaan.
     

Deel Deze Pagina