1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn Blauwe Focus RS-II, nieuwtjes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Sbro.nl, 27 jul 2011.

  1. Was het maar zo eenvoudig, Loctite is niet bestand tegen hoge temperaturen en aangezien het bij de turbo nog wel ietsje van lekker warm wordt heeft het geen enkele zin.

    Heb het ff opgezocht, Loctite 272 -278 en 596 behoud zijn functie tot 200graden >>KLIK<<

    Product overzicht: >>KLIK<<

    Dus het zal een mechanische borging worden op dit warme plekje :mrgreen:
     

  2. Iig een stuk beter dan dat het was, en nood breekt wetten hè:badgrin:
     
  3. Zelf gebruik ik op plaatsen waar veel temperatuurverschil of trillingen aanwezig zijn altijd Nordlock borgringen.

    [​IMG]

    Deze 2-delige borgringen zijn aan de buitenzijde voorzien van schuine tandjes. Tijdens het vastdraaien worden deze tandjes in het materiaal van de bout en het aanlegvlak gedrukt. Hierdoor komt de ring wanner deze is vastgezet vast te zitten t.o.v. de bout en het aanlegvlak. Tijdens het losdraaien draaien de 2 delen van de ring over elkaar maar doordat deze wigvormig is gaat de bout eerst vaster zitten voordat deze loskomt.

    Op mijn werk gebruiken we deze ringen vaak op plaatsen waar je echt niet wilt dat er een bout loskomt. Zelfs onder de meest zware omstandigheden heb ik nog niet meegemaakt dat er een bout die is vastgezet met deze ringen is losgekomen.

    Ik heb er hier nog wel een paar liggen dus als je interesse hebt laat je het maar weten.
     
  4. Bedankt JW, deze had gisteren idd ook al gevonden en het leek mij idd ook al het proberen waard, ik stuur je ff een PB
     
  5. He chips das effe minder, maar gelukkig ben je niet vies van dit op te lossen.
    Have fun trouwens voor morgen!!
     
  6. Handig die Simon! :thumbs: en al zijn materialen en toebehoren.
    Zo kun je idd mooi zelf het probleem snel aanpakken, maar vooral oplossen.
    Toppie :cheer: en voor vandaag veel plezier :sturen:
     
  7. Wat foto's die toegestuurd kreeg na de borderrun van vorig week, ik werk nog aan de film van de hele tourtocht...............is ff werk dus nog ff geduld :mrgreen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  8. Ziet er echt gelikt uit die RS van jou Simon. :rock:
     
  9. Wat is dit toch ook een brute bak!
     
  10. Glimt weer als een tiet, zal wel eens goed rondkijken als ik in Almelooooo ben.
     
  11. Echt een geweldige :rs: !!
     
  12. Lente pics

    [​IMG]

    [​IMG]

    Maarrrrrr wanneer steekt die storm nou op :weetikniet:
     
  13. Is die storm al binnen? :)
     
  14. Die wakkert al wat aan...........:mrgreen:
     
  15. Een lekker briesje alvast dus...haha
     
  16. Hier dan eindelijk het filmpje van de BorderRun 2014, het was voor ons een geweldige ervaring om aan mee te doen.
    140 mooie en exclusieve auto's die in een lange sliert door het Zeeuwse en Belgische land heen reden, soms echt letterlijk op de grens.
    Filmpje is gemaakt met mijn dashcam van de bijna 200km lange tourtocht.
    Het gas ging het goed op zoals jullie wel verwachtte, toch is imo de veiligheid niet het geding geweest, om problemen van hogerhand te voorkomen heb de GPS KM teller geblured.
    Opvallend vond ik de vele toeschouwers, nooit verwacht dat het zo leefde in dat ''wereldje'', overal stonden mensen, op rotondes, bruggen en in de dorpjes om de auto's te zien en vooral te beluisteren.

    Enjoy de movie vanuit de RS

    [YOUTUBE]8V1udkyzAxU[/YOUTUBE]
     
  17. Cool filmpje Simon van een gave run. Leuk gedaan :thumbs:
     
  18. Leuk filmpie zeker als je langs de mensen rijden en dat je effe die 5 cilinder laat horen .
     
  19. Je had erbij moeten zijn [MENTION=2237]Perenplukker[/MENTION] Chris, het was super!!! Echt veel mensen langs de weg. Geluid van de :rs: is altijd heerlijk en werd ook zeker door de toeschouwers gewaardeerd :cheer:
     
  20. Nadat ik de Borderrun had gereden kreeg ik van JW de Nordlock borgringen binnen en die moesten er natuurlijk nog wel ff opgezet worden.
    En dat was dus echt nodig want zo'n 800km gereden te hebben was het weer los gaan zitten :nocheer: en ook de Alu pakkingring die ik gemaakt had was geen langdurig leven geschonken :nocheer:

    Dit trof ik aan:

    [​IMG]

    En na het verwijderen van de boutjes, wat overigens weer zeer moeizaam ging was dit er van de ring over.

    [​IMG]

    Niet verwacht maar achteraf wel te verklaren, deze ring had ik gemaakt van een stukje afval Alu, dit was Automaten Alu, eenvoudig te verwerken en kortspaanig, en zo blijkt, kan slecht tegen hoge temperaturen.

    Nu had ik ff niet de mogelijkheden om een nieuwe ring te maken dus ik heb het zonder ''pakking'' terug gemonteerd, de 2 vlakken liggen overigens mooi vlak tegen elkaar dus ik verwacht daar ook geen verdere problemen mee, wel heb ik nu de Nordlock borgringen gebruikt om de boutjes vast te zetten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het was me opgevallen (eerder ook al btw) dat er toch eigenlijk best veel spanning op de verbinding stond.
    Na het loshalen van de downpipe van de decat ontstond er zo een behoorlijk ruimte.
    Het achterste deel van de uitlaat trekt dus behoorlijk aan de downpipe.

    [​IMG]

    De achterste Mongoose demper zit namelijk echt vast, zit wel in rubber (blokjes) voor de trillingen maar kan niet echt bewegen zoals de originele demper.
    De ruimte moet dus komen van de 2 flexibele delen die er tussen zitten, dit zijn behoorlijke stugge flexibele delen, vele malen stugger dan van de originele uitlaat.
    Oplossing, een spacer ertussen van RVS304.
    Die spacer heb ik ff laten maken door een collega, die had ik onlangs nog ff uit de brand geholpen met de DAP, zijn zoontje had namelijk ff met de schuurspons zijn auto deur ''schoon gemaakt''. Dit heb ik voor hem op een weer acceptabele manier weten te herstellen :mrgreen:
    Dus hij heeft de spacer ff gefreest en ik heb hem verder afgewerkt zodat die onder de auto kon.

    [​IMG]

    Toegift eraf gehaald en netjes afgebraamd:

    [​IMG]

    Toen ff naar de plaatselijke gamma RVS bouten halen van M10x60, helaas hebben ze die niet bij de Gamma, bij M8 houdt het op :nocheer:

    Dus dan zelf maar wat maken van RVS304:

    [​IMG]

    ff samenstellen:

    [​IMG]

    Aan beide kant een pakking en het kan er onder.

    [​IMG]

    Vast gezet met speciale borgmoeren en kan dus niet los trillen.

    [​IMG]

    Ook nog ff de downpipe boutjes gecontroleerd met de Nordlock borgringen, dat zat nog mooi vast gelukkig, dit lijkt dus goed te werken.
    En nu er geen spanning meer op staat verwacht ik ook voor de toekomst geen problemen meer met dit euvel.

    Binnenkort weer wat ''groter'' nieuws over de :rs:

    Wordt vervolgd.........
     

Deel Deze Pagina