1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn autocross RS2000

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Herman RS turbo, 17 aug 2016.

  1. wel jammer dat je zo het seizoen moet eindigen :nocheer:
    je hebt nu wel de winter om weer wat nieuws te maken en volgend seizoen weer fris van start te gaan :thumbup:
     
  2. #22 steelmaster, 30 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2016
    nee niet perse van de escort

    meer zonde van alle tijd die erin gestopt word en dan zo weer gesloopt word voor je
     
  3. Thnx voor de link Henry maar zoals gezegd heb ik 2 reserve casco's en alle techniek kan gewoon overgezet worden. Het enige wat ik opnieuw moet doen is het verstevigen van het chassis en carroserie en nieuwe kooi bouwen.

    Het is natuurlijk nooit verkeerd om reserve delen te hebben maar ik heb geen zin om weer met een hoop onderdelen opgescheept te zitten die ik niet verkocht krijg.



    Bedankt voor de leuke reacties allemaal.
    Het is idd teleurstellend om op deze manier de wedstrijd niet uit te kunnen rijden, maar het hoort er nou eenmaal een klein beetje bij.
    Zelf ben ik ook niet elke cross onschuldig en deel ook wel eens een klein tikje uit.

    All part of the job en ik heb weer zin om een nieuwe nog betere auto te bouwen deze winter.
     
  4. Na dat ik de afgelopen weken in mijn vrije tijd druk ben geweest met onderhoud aan de ST en die weer klaar en gekeurd is, wordt het hoog tijd om deze auto weer klaar te maken.

    In een vorig bericht had ik gezegd dat ik niet met deze verder zou gaan en een andere zou opbouwen.
    Wegens tijd gebrek heb ik besloten deze auto toch weer klaar te gaan maken voor het nieuwe seizoen die voor mij met Pasen gaat beginnen.

    Het bouwen van een nieuwe auto schuif ik dus nog even een seizoen op.

    aangezien ik de auto gelijk na de laatste cross in de schuur heb gezet en er verder niet meer naar omgekeken heb tot nu, werd het dus eerst eens tijd om de schade op te nemen.

    Zoals gemeld had ik tijdens de laatste cross een flinke tik van achteren gehad wat het volgende tot resultaat had:

    [​IMG]

    zo op het eerste gezicht lijkt dit mee te vallen maar vanuit een andere hoek word de schade toch wat duidelijker zichtbaar:

    [​IMG]


    het is toch echt wel een flinke klap geweest.
    Gelukkig is dit wat blikschade wat wel weer recht te krijgen is maar helaas was er meer kapot.
    Zoals in een vorig bericht al duidelijk werd is door de klap de motor iets gekanteld en heeft daardoor de kabelboom door gesneden.
    hierdoor zijn er wat draden gaan smeulen en zal er dus het een en ander aan kabels vervangen moeten worden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Dit zal wel even een flinke klus worden.
    De kabelboom was bij de bouw van de auto al gedeeltelijk uitgedund maar er zitten nog steeds een hoop overbodige kabels in.
    Dit maakt het uitzoeken van de verschillende kabels helaas niet makkelijker.
    ik ben nu eerst bezig om de elektrische schema's van de auto te krijgen, zodat ik aan de hand daarvan de kabelboom verder kan uitdunnen en repareren.

    Als dat gelukt is gaan we proberen de auto weer wat te fatsoeneren.
    gelukkig is dat alleen het recht trekken van wat blik, eventueel vervangen van wat plaatwerk en vervangen van de voorpoten. die zijn namelijk aardig krom.

    dit is wel weer een leuk klusje voor de komende weken.
    ik zal jullie hierover ook op de hoogte houden.
     
  5. Schema heb je niet nodig.
    Gewoon uitpiepen met een multimeter.
    De stekkers die je sowieso moet houden merken, en dan draden volgen en knippen wat over blijft.

    Zelf al een paar keer gedaan bij een escort xr3 kabelboom.
     
  6. je hebt het er maar weer druk mee Herman.
    nog wel tijd over om af en toe te werken? ;)
     
  7. Idd behoorlijk druk. Soms denk ik wel eens dat het misschien toch te veel is al die auto's. Er staat al een hele tijd een project in de garage waar ik maar niet aan toe kom :nocheer:
    Maar er afstand van doen lukt me ook niet.

    En wbt werk, het is juist dankzij mijn werk en vrijetijdsregeling dat ik juist zoveel tijd in mijn auto's kan steken ;)
     
  8. Dat project moet ook niet weg!!
     
  9. Ik bied je €5,- voor die project auto... :schater::schater::schater:

    Je weet toch dat het ooit wel goed gaat komen?
    Alle projecten komen ooit af, gewoon hoop blijven houden en vertrouwen op jezelf en jouw maten/kornuiten. Ajeto buurman :mrgreen:
     
  10. Klein deukje Herman, ik had ze altijd veel platter :schater:


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Klopt Martijn. Komt ook wel goed. Staat niet in de weg en eet maar weinig brood.

    Ja dat ziet er wel wat korter uit als de mijne Niek, maar jij doet ook rodeo en ik niet ;)
     
  12. Na een hoop gepuzzel en doormaten van de kabelboom heb ik alle slechte en doorgebrande delen vervangen en gesoldeerd. hierna liep de motor wel weer maar niet fijn en maar heel even.
    Na een hoop zoeken en uitpluizen bleek het niet aan de kabelboom te liggen.
    Uiteindelijk de hele ecu doorgemeten en bleek de aansturingsmodule van de injectoren in de ecu doorgebrand te zijn.

    De ecu dus vervangen voor een andere en toen wou de auto weer gewoon starten. nog steeds liep de auto niet helemaal 100% en uiteindelijk bleek dit aan een falende boegie te liggen.
    die dus vervangen en alles liep weer helemaal fris en zuiver zoals het hoorde.
    Hier was ik wel heel erg blij mee, het had al genoeg tijd gekost waardoor ik er eigenlijk niet meer aan toe kwam om voor de 1e cross de auto cosmetisch wat netter te maken. (dit is best wel een dingetje bij mij :lol: )

    Maar goed, technisch is hij dus weer klaar voor de wedstrijden die komen dus had ik de tijd om voor de volgende crossauto een nieuwe schakelkast te maken:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik hoef alleen nog maar de schakelaars over te zetten van de oude.

    2e paasdag was dan de eerste cross voor mij dit jaar tijdens Hexel on wheels.
    dit was een cross waarin het eigenlijk best prima ging en de auto hield het goed vol. helaas wel de 1e manche al gelijk in de 1e bocht een flinke tik gehad waardoor de naaf linksachter flink krom was:

    [​IMG]

    Dit was wel erg jammer maar ik kon er wel mee doorrijden.
    De band liep wel iets tegen de schokbreker aan maar niet zo erg dat ik er niet meer mee door durfde te rijden.

    Ook begon er weer wat te smeulen na de 1e manche toen ik de baan af reed terug naar het rennerskwartier. dit bleek weer de pluskabel van de lambdasonde te zijn.
    Deze dus nu maar doorgeknipt en de sonde helemaal afgekoppeld. de auto loopt ook prima zonder lambdasonde.
    [​IMG]

    Het ging er dus wel lomp aan toe, iets te lomp voor mijn gevoel, het leek af en toe wel een banger race en de auto is nog een stuk krommer geworden.

    Ook de 2e manch ging prima en kon weer met de top meekomen.
    De 3e manche was eigenlijk hetzelfde verhaal en ik had genoeg punten verzameld om in de finale te mogen starten. dit had ik niet eens verwacht maar was er wel blij mee. ik had een goed gevoel bij de auto.
    Helaas wou de auto niet starten maar was de rest van het team zo vriendelijk me even een duwtje te geven.
    Bij het voorsorteren voor de startpositie viel de auto weer uit.
    De startmotor pakte niet (vaak voorkomend probleempje helaas) dus uitgestapt en naar de deelnemer achter mij gelopen en gevraagd of die me even een duwtje wou geven. gelukkig wou hij dit wel.

    Eenmaal op de startplek ging de vlag omhoog en viel de auto helaas weer uit.
    Ik heb dus de finale 1e rang mogen bekijken vanaf de startplek in mijn auto.
    Dit was wel heel erg balen. gezien de concurrentie had ik niet het idee dat een podium erin had gezeten, maar een top 5 had gekund en was gewoon heel netjes geweest. het mocht helaas niet zo zijn.

    Wel weer heel veel fun gehad. en ik heb weer wat om aan te klussen om de auto weer klaar te maken voor de volgende cross.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    en weer terug op de kar:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Op naar de volgende cross.........
     
  13. Succes! Jammer dat deze RS niet in zn volle glorie hersteld kon worden, maar zo heb je er toch nog lol mee!:thumbup:
     
  14. leuk verslag weer Herman :thumbup:
    jammer van de finale race :nocheer:
     

Deel Deze Pagina