Vergeet ook niet om op sites als 2dehands.be of kapaza.be te kijken voor de Franco/CC voorbumper! Zo heb ik de mijne ook verkregen. Wel het geluk gehad dat het net over de grens was.. On Topic: ik vind dat je moet blijven zoeken naar de Franco/CC bumper Als je toch geld wil uitgeven, heb geduld, en geef het daar aan uit
Vandaag met de Focus op bezoek geweest in Dalfsen. Hier hebben Lars en Marco de Focus voorzien van een nieuw DMV, koppeling, drukgroep en druklager. Een hele operatie. Wat moest er ongelooflijk veel verwijderd worden om overal bij te kunnen. Maar de heren hebben het perfect uitgevoerd! Heren, nogmaals bedankt! Was een geslaagde operatie. De auto schakelt en koppelt nu héél soepel. Ik heb nog een paar foto's gemaakt, die volgen nog, daarnaast nog een filmpje gemaakt van het versleten DMV. Zie hieronder!
Hier een aantal foto´s van afgelopen zaterdag. Het begon met het verwijderen van de ruitenwissers en de parafaan. Daarna moest ook onder de motorkap het nodige verwijdert worden. Zo! Nu is er voldoende ruimte om bij de nodige bouten te kunnen komen. Dat levert wel een hele bult plastik op! De Focus op extra poten. Dit is de set die er vanaf moet. De koppelingsplaat was voor ongeveer de helft versleten. Hier wordt het nieuwe dubbel massa vliegwiel weer gemonteerd. Hier nog even een filmpje van het defecte DMV. Op het middelste deel zit speling, maar op de ring erom heel helemaal! [YOUTUBE]MNX8yVKTHts[/YOUTUBE]
Jij zegt het. Als ik dit zo zie en dan terugdenk aan de kapotte dmv van mijn ouders hun Focus II Fase II 2.0 titanium uit 2007 die er met nog geen 50.000km uit is gegaan, dan denk ik dat er heel wat meer Focus II 2.0 benzine rondrijden met een kapot dmv.... [MENTION=14059]Roel[/MENTION]ard nogmaals graag gedaan. De versnellingsbak van de 2.0 laat zich makkelijk verwijderen. Zit tenminste wat ruimte omheen. Ohja het mooie is dat niet al het plastic weer terug gegaan is..
Dat het DMV goed versleten is, heeft voor een groot deel te maken met mijn rijstijl, zoals je afgelopen zaterdag al opmerkte. Nu ik dat weet zal ik minder vaak zó laag in de toeren blijven hangen. Hoeveel pk verschilde dat ook alweer?
[MENTION=1693]McGyver[/MENTION] mag ik vragen wat de kosten zijn geweest. Ben zelf binnenkort ook aan de beurt ben ik bang Heb helaas geen 2 rechterhanden en/of werkruimte. Zal dus waarschijnlijk garage worden.
Ziet er weer mooi uit. daar zat echt veel speling op. Heb zelf problemen met m'n automaat, deze moet er binnenkort ook even onderuit en open om het een en ander te vervangen.
Het DMV, de koppelingplaat en de drukgroep heb ik via marktplaats. Een hobbyist had een nieuwe 2.0 Duratec in zijn rally Escort Mk2 gezet en gebruikte deze aanbouw delen niet. Daarom kon ik er vrij voordelig aankomen. Daarnaast ook het nodige bij de dealer gekocht, zoals bouten, beugel en vloeistoffen. Bij elkaar was ik €675 aan onderdelen kwijt. En natuurlijk deden de heren met de gouden handjes () het niet voor niets.
Ik rijd 30 in 3, 50 in 4 en 70 in 5. Wat ik begrepen heb, is een constant toerental niet het probleem, maar vanaf een laag toerental versnellen wel. Dat wordt meer terug schakelen dus!
30 km/u in 3e versnelling is te laag. 50 km/u in 4e en 70 km/u in 5e versnelling kan, mits je deze snelheid lang en constant kunt rijden.
Idd zolang je hobbelt kan dit prima, totdat je gaat versnellen. Ik zag op een gegeven moment 1500 RPM in zijn 5 (!) op zijn tellertjes staan. Dat is wat laag, ik zei nog het is geen diesel.