Geen idee of het PK's oplevert? Ik merk wel dat de motor nu makkelijker in toeren stijgt. Ook het geluid is niet merkbaar veranderd.
Ik doe altijd mijn best om het er zo OEM mogelijk uit te laten zien. Het stationair toerental is iets lager; 750 toeren ipv 800. De motor klimt iets makkelijker in toeren. Het dipje dat er rond de 2000 toeren zat is (voorlopig) verdwenen. En als de radio uitstaat hoor je het aanzuigende geluid van het luchtfilterhuis.
Het plaatsen stelt heel weinig voor. De oude unit til/trek je er zo uit, na het losmaken van de slangklemmen.
De RS-luchtlilter zit er nu bijna een week in. De Focus rijdt nu een stuk soepeler en als je het gaspedaal vloert, begint 'ie vanaf 2500 toeren interessant te brommen en maakt dan zeer makkelijk meer toeren. Ik heb geen idee hoeveel, maar volgens mij zijn er een paar extra NM's bijgekomen.
Oei.... Ik heb de onderdelen over een hele lange periode verzameld. Even graven dus.... RS-luchtfilterhuis €75 'carterventilatie-plug donor' luchtfilterhuis €40 K&N filter €42 50mm luchtslang €15 Lang klem €2 Aai, als je dat optelt, is het eigen best duur! Niet aan de boekhoudster vertellen!