Ja is bekend, had ik bij de 3 al gedaan, het meeste is al standaard geactiveerd, alleen wil ik het IDM systeem activeren, maar daar moet ik gewoon even de tijd voor nemen, is niet heel spannend bij Mazda, maar in deze periode komt het even niet uit om daar voor te gaan zitten
Bedankt Alles is al geactiveerd qua verlichting, grootlicht assistent zat ook al op de 3, alleen de CX-5 is extra uitgerust met beweegbare lens oid, want als ik naar rechts stuur gaat alle licht meer naar rechts, uiteraard dit ook bij naar links sturen en het is 100% niet de mistlampen, want die geven niet zoveel licht.
Eigenlijks begin ik gewoon weer van voren af aan.....dus? Juist, eerst eens goed wassen, droog maken en de lak beoordelen wat deze nodig heeft. Dus vanochtend om 09.30 begonnen met het wassen en drogen, toen de werkplaats in om rustig alles klaar te zetten en wat muziek, daarna eerst de bodem bekeken, viel mij best wel mee maar heeft wel wat aandacht nodig om aan mijn standaard te voldoen. Daarna, de hele auto leeg getrokken aan matten en alles wat er uit de kofferbak kon, alles bleek achteraf, dus goed leeg, nergens glas gevonden van een inbraak of aanrijding....gunstig Als eerste begonnen met het gehele ledere interieur te reinigen want het glom behoorlijk, eenmaal droog en weer fabrieks mat, de boel voorzien van leder lotion, terwijl dat lekker aan het drogen was, kwam er een Fiesta langs, ik moest goed kijken wat voor kleur deze was, maar het bleek mijn vrouw te zijn, die wou ook een schone auto, dus die er gauw tussendoor gedaan, zij heeft de auto uitgezogen terwijl ik de matten schoon heb geblazen met de tornado luchtspuit....top ding want zelfs de lange haren gingen eruit. Daarna hem gewassen....bleek er dus een grijze Fiesta onder te zitten .....vrouw weer blij en ik kon weer verder. Toen de polijstmachine maar tevoorschijn gehaald, en de auto met een milde polijstmiddel behandeld, na alleen het dak gedaan te hebben was de witte polijstpad al behoorlijk bruin, dus dat beloofde een leuke strijd te worden, na het polijsten een wax laagje erop, alle zwarte delen in de vinyl care gezet, en de uitlaat sierstukjes ook weer schoon gekregen. Ook mijn matten schoon geblazen, alles weer terug in de auto, nog wat kleine pruts dingetjes gedaan zoals ene kentekenplaathouder zonder reclame, gelijk gezien hoe de vorige geprutst hebben met het vastzetten daarvan, En om het af te maken voor vandaag de draagarmen in de undercoating gezet, uiteraard ook weer wat foto's geschoten ervan. Na 6 1/2 uur was ik behoorlijk naar de kl*te zullen we maar zeggen....
De sedan was gewoon uniek, daar zijn er niet zo veel van in de uitvoering die ik had, maar de CX-5 is idd een paar grote stappen vooruit, rijd ook rustiger, alleen qua schoonmaken is de CX-5 dan weer minder leuk...is een klap hoger, ik moet nu echt op mijn tenen staan om het dak droog te kunnen maken
Nee joh, dan haal je het hele karakter uit de auto, SUV is hoge instap en een 4WD look a like, dus lekker zo op zijn pootjes laten staan, dan maar wat meer mijn best doen om overal droog te kunnen maken, met polijsten heb ik er gewoon een trap naast gezet, ging ook prima
Look-a-like? is geweldig juist! rijdt heerlijk! maar inderdaad met een SUV moet je hem niet omlaag knuppelen maar juist omhoog!!. oplossing voor je dak probleem is wel relatief simpel op te lossen en staat meteen erg leuk! side-steps... wil ze eigenlijk onder mijn XC60 ook nog plaatsen. Wat je zei over de actieve bochtenverlichting, dit is inderdaad erg leuk speelgoed en je hebt inderdaad serieus meer licht met indraaien.
Als nieuw weer! Inderdaad, een SUV niet gaan verlagen. Snap dat nooit zo goed, had dan gewoon een station gekocht
Fabrieksnieuw? dat zal deze nooit worden, maar wel gewoon netjes want het is de bedoeling dat deze 4/5 jaar bij ons mee moet gaan, maar dat heb ik wel vaker geroepen met bepaalde auto's Tot op heden is dat maar met 1 auto gelukt: "kent u deze nog?" Mei 2013.....intussen is ze al weer 18 jaar, en gaat ergens in augustus/september studeren En staat ze al vrolijk haar eigen Ford te wassen.....tijd vliegt
Vandaag 1 van mijn laatste vrije maandagen en dan begint ons hoogseizoen weer tot oktober, dus nog even genieten van de tijd. Begonnen met het reinigen van het gasklephuis, kleine moeite en mooi resultaat, geen foto's van want ik had vieze handen, maar geen aanslag meer op de vlinderklep, lijkt gelijk een stuk stabieler stationair te lopen en met het rijden reageert hij nu minder abrupt op het gaspedaal. Daarna even boodschappen doen want ja, we moeten ook een keer eten, en toen naar mijn vrouw haar werk, ze wilden graag de auto ook zien, toch leuk als dat zo leeft binnen hun bedrijf, maar hij is door iedereen goedgekeurd, was een mooi ritje van zo'n 100km in het totaal, gelijk kunnen ontdekken hoeveel de teller afwijkt tov de GPS snelheid, als ik 83km/h rijd dan is dat 80km/h echte snelheid, altijd handig om vooraf te weten. Ook gelijk gezien wat het verbruik is tov de Mazda 3, verbruikt maar een fractie meer en viel mij 100% mee, bij die 83km/h op de teller tikt ie de 1:21 aan en in een 50km/h zone de 1:25, het gemiddelde incl. stationair draaien en gasgeven bij het reinigen staat nu op 1:14,2, en dat met een ledig gewicht van 1455kg.......kan ik prima mee leven. Op de terugweg gelijk even langs de lokale Mazda dealer, had een matten set en een lakstift set besteld (vrijdag), deze lag vandaag al klaar, best snel te noemen als je de "snelheid" van de lokale Ford dealer gewent bent, maar ze er natuurlijk gelijk in gelegd, ze waren echt aan vervanging toe Goed gebruikt met een mooie gat erin, zelfs met ducttape eronder, dit waren de luxe matten met een alu plaatje met CX-5 erop, deze heb ik niet besteld, ik heb de standaard matten besteld, vond het prijsverschil van €45,- het niet waard en ik bleef met mij hak elke keer achter het plaatje haken, dus dat werd hem niet en is het de normale geworden...meer dan voldoende.
Vrijdag de eerste pakketjes binnen gekregen... Het 1e was een sd-kaart met de nieuwste navigatiesoftware, werkt super dus dat is alvast geregeld. Het 2e was een set instaplijsten, het is altijd maar weer afwachten of de kleur overeenkomt met de foto's uit de advertentie, in dit geval niet helemaal, maar dat pakte beter uit dan verwacht, dus die vandaag erin gemaakt, gelijk ook nog met een lakstift wat kleine puntjes bijgewerkt. Hopelijk volgen de andere 2 pakketjes ook nog snel
En vandaag kwamen de laatste pakketjes binnen (voor nu, want je weet maar nooit wat ik weer ga verzinnen of tegen kom aan opties) We beginnen met de pedalen, die horen wat netter eruit te zien dus dat zijn de volgende pedalenset geworden: Ik heb er voor gekozen om de voetrust steun niet mee te bestellen, heb ik in het verleden wel eens gedaan, maar ik vond ze slecht vast te maken en het was net iets te veel naar mijn smaak. En dan hebben we nog de deurgreep schildjes, net dat kleine beetje meer om hem netjes en toch uniek te maken Binnenkort nog wel wat kleine klusjes, maar dat is meer onderhoud dan aanpassen, alleen moet ik nog het IDM menu activeren, en uitzoeken of deze een uitgebreidere software heeft zodat er nog meer in te stellen is. En uiteraard nog een keer een bezoekje aan Unlimited Tuning voor het feest dat 190pk heet