Led dagrijverlichting Grill

Discussie in 'Exterieur' gestart door ArnoB, 8 jun 2015.

  1. #201 Willem R, 30 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2016
    Ook in dat geval moet er een diode tussen, of de verlichting onder je spiegels gaat/blijft ook aan als je DRL aan is (in het gunstigste geval). Er kunnen ook rare stroompjes gaan lopen, zoals al door anderen aangegeven, met mogelijk foutmeldingen. Het mooiste zou zijn geweest als onze Chinese vrienden deze optie (extra draad + diode) in de module hadden ingebouwd; vergelijkbaar met de witte draad voor dimmen DRL.

    Zelf heb ik overigens de versie besteld (en ontvangen) met 'dubbele LEDs'; zowel wit voor DRL als oranje voor knipperlicht. Bij het inschakelen van één van beide knipperlichten (of beide in geval van alarmlicht) zouden de 'bijbehorende' DRLs uit moeten gaan........; we gaan het zien.

    En ja, nieuw hier na de aanschaf van een Focus uit mid 2014 begin januari, dus mss maar niet zo''n lange post. :D



    Met de instructies + foto's van Peter en de input van menig ander, ga ik bij mooi weer (!) zelf 'even' aan de slag.
     
  2. Da's een goede, daar moet ik wel even induiken. Wel eens van gehoord maar geen ervaring mee.
     
  3. Blus diode voorkomt plakken en een piekspanningkje tijdens het ontkrachtigen van de spoel van het relais.

    Heb de lampen erin dik half uur ( meteen andere knippers en led stadslichtjes )nu eens kijken hoe ik het ga aansluiten maar eerst koffie.
     
  4. Ik heb de dim functie aangesloten op pin drie van de koplamp. Rede ik hou 8 volt controle spanning van de ECU op de standlicht draad. Dus dimt mijn DRL altijd want die schakeld bij 5 volt. Doe ik hem wel op pin 12 start ie goed op maar na een lichtfunctie blijft ie gedimt. Misschien voor diegene die hem aangesloten eens een controle rondje. Ben benieuwd. Misschien is de rede dat mijn Focus af fabriek achter in de led zit. Heb eerlijk geen idee omdat ik geen vergelijkings materiaal heb.
     
  5. Die 8 volt herken ik wel, daarom stond mijn relais te klapperen van de drl....
     
  6. Mhhh , ik heb ook led achter maar mijne schakeld wel gewoon terug. Heb hem wel op pin 12.
     
  7. Bij mij werkt de dimfunctie ook gewoon prima.

    Als de DRL gedimd blijft na het aan en uitschakelen van de verlichting wordt dit 9 van de 10 keer veroorzaakt door de DRL controller.

    Deze Focus 3 specifieke DRL sets worden door letterlijk tientallen verschillende (Chinese/Taiwanese) fabrikanten geproduceerd. Ondanks dat ze er uiterlijk allemaal hetzelfde uitzien zijn ze dat technisch en kwalitatief gezien vaak niet. Daarnaast gebruikt vrijwel elke fabrikant zijn eigen DRL controller. Ook hierbij zijn de verschillen vaak enorm. Zo kan er verschil zitten in de functies (wel of niet dimmen/uitschakelen), het aantal draden, de manier van aansluiten en de dikte van de bedrading. Sommige fabrikanten gebruiken simpelweg een goedkope universele DRL controller welke niet specifiek voor de Focus 3 is. In sommige gevallen kan dit ervoor zorgen dat het niet goed werkt.



    Ik heb zelf inmiddels 3 verschillende sets onder ogen gehad die er uiterlijk hetzelfde uitzagen. Het verschil in kwaliteit, afwerking en materiaalgebruik was hierbij echter enorm. Mijn ervaring is dat de betere kwaliteit DRL lampen zijn voorzien van een gepoedercoate aluminium behuizing met koelribben. De LED's kunnen vrij heet worden dus een goede warmteafvoer d.m.v. de aluminium behuizing is wel belangrijk. De lampen met aluminium behuizing zijn zo'n 2x zo zwaar als de lampen met plastic behuizing. Veel aanbieders vermelden het gewicht in de advertentie. Hier is dus al veel uit af te leiden.

    Mijn ervaring is dat de betere kwaliteit DRL controllers zijn voorzien van voldoende dikke bedrading en volledig ingegoten zijn. De mindere kwaliteit DRL controllers hebben vaak (te) dunne bedrading en zijn vaak niet of maar half ingegoten. Bij niet of maar half ingegoten DRL controllers kan vocht/corrosie op termijn voor problemen zorgen.



    Het prijsverschil tussen de verschillende sets die onder andere op Ebay en AliExpress worden aangeboden is vaak zeer klein. Hieruit is meestal dus niet af te leiden of je met een goede of wat mindere kwaliteit set te maken hebt. Daarnaast zijn vaak de recensies ook niet altijd even duidelijk en objectief. Feit blijft dat het lastig is om voor aankoop te bepalen wat de kwaliteit is van de DRL set die je koopt
     
  8. 8 volt rest spanning op een controler is nooit fijn goede of slechte kwaliteit. Kom het in mijn werk te vaak tegen met negative gevolgen. Als het niet proportioneel is ga ik voor zwart wit en geen rest spanning want dat geeft vaak storing in verbindingen en bedrading.

    100 watt geeft bij 12 volt 8.33 amp
    100 watt geeft bij 8 volt al 12,5 amp
     
  9. Gelukkig is de drl geen 100W
     
  10. En daarbij is het alleen een sensor draad die detecteert of de stadslichten zijn ingeschakeld en aan de hand daarvan de DRL verlichting elektronisch dimt.
     
  11. Was maar een reken voorbeeld ik heb het niet gemeten omdat ik op zo'n manier niets aansluit
     
  12. Ik heb vanavond de GP Thunder lampen binnen gekregen, morgen er maar even in zetten :). Voor wie ze ook wil bestellen bij xenonlamp.nl heb ik nog een 10% korting code: AHOY2015
     
  13. Ik heb ze er ook inzitten. Komen goed in de buurt
     
  14. kan je die lampen erin doen zonder dat je iets in het systeem moet omzetten zoals je dat zou moeten doen als je xenon gaat gebruiken?
     
  15. Ja, zijn gewoon h7 lampen met halogeen.
     
  16. dan gaan deze ook besteld worden voor mij. :rock:
     
  17. #217 Maurice205, 2 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2016
    Hallo allemaal,

    Met zo'n uitgebreid topic moet het helemaal goed komen dacht ik. Lampen plaatsen en kabels leiden was no problem...

    Maar dan... Hoe krijg ik de connector vd koplamp netjes los? Ik ben franse voitures gewend en daar werkt het klik-mechanisme toch net even anders dan hier...

    Dan nog een vraag mbt de zekeringkast, zekering 42 is bij mij niet volledig aangesloten, zie de afbeelding, en dan met name het pinnetje aangeduidt door de pijl... Echter heb ik wel een achterruitenwisser (die het ook doet)

    Enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn, en waar ik dan in de zekeringkast op een juiste wijze een geschakelde voeding kan vinden?

    [​IMG]
     
  18. #218 Furiousz, 3 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 feb 2016
    Net even de GP thunder lampen er in gezet. Een beetje lastig te zien, maar wel degelijk witter dan de originele lampen (links origineel, rechts GP Thunder):

    [​IMG]

    [MENTION=16185]Maurice205[/MENTION]: De connector is los te maken als je het clipje wat er bovenop zit wat naar achteren trekt (eerste keer met een kleine platte schroevendraaier gedaan, nu lukt het gewoon met mn nagel). En v.w.b. de zekering, als je ruitenwisser gewoon functioneert is er lijkt mij niets aan de hand? Gewoon die bypass er in doen en kijken of alles werkt!
     
  19. Op positie F42 zat geen zekering, en de bypass erin duwen heeft niet veel nut als de aansluiting niet bedraad is :)

    Iemand een suggestie voor andere zekering die een geschakelde plus vertegenwoordigt?
     
  20. Of FF proberen welke zekering wél van de achter ruitenwisser is. Met trial en error.
     
    Lens150 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina