1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lakkwaliteit Focus ST...uhhh?

Discussie in 'Exterieur' gestart door DonCampo, 15 jan 2008.

  1. Ik kijk er iedere dag naar en krijg nog steeds vlinders in mijn buik :woohoo: .
     
  2. Wat is er uit dat gesprek gekomen, DonCampo???
     
  3. Zozo, er is wel een boel te doen rondom het lakwerk van de Focus. Ben dus duidelijk niet de enige. Ik ben zoals gezegd door outlaw bij zijn werkgever geweest. Grappig dat hij direct begon over de Focusclub; die gaat nog wat leden aandragen volgens mij :D

    Met zijn collega heb ik afgesproken dat ik 25/2 de auto achterlaat en een leenauto meeneem aangezien de 26e iemand van Ford Nederland bij de dealer komt en dan gaat beoordelen wie de kosten voor het herstel gaat betalen. Er schijnen twee opties te zijn; de krassen eruit poetsen (kan schijnbaar) of de kap opnieuw spuiten. Laatsgenoemde lijkt me mooier maar betekent wel een dag of twee zonder :st: Als dat maar goed gaat 8)

    Wat er ook gebeurt, ik vertrouw erop dat het helemaal goed gaat komen :thumbup:
     
  4. Het heeft even geduurd om een afspraak te maken, (en een leen Ford Confusion 1.5 bij windkracht 10 was geen pretje :roll: ) maar de Focus is werkelijk fantastisch gespoten :D

    Gelukkig heeft Ford Nederland niet kinderachtig gedaan en de volledige kosten op zich genomen. Complimenten voor de mannen van Van Kalmthout die dit netjes hebben geregeld en ook mijn auto helemaal schoon hadden gemaakt. Zag er mooier uit dan nieuw :wink:
    Top!
     
  5. Goed om te horen DonCampo! :thumbs:
     
  6. Kijk, daar ligt het probleem. Mij is verteld in een spuiterij dat je in alle kleuren nog altijd verschil in de tint hebt. Met andere woorden. De auto is in de goede kleur gespoten en de bumpers ook. Maar uiteindelijk heb je toch een verschil in kleur omdat de tinten niet overeenkomen


    Ik heb meegemaakt in mn garage carriere dat 3 verschillende auto's, met dezelfde kleur, van 3 verschillende bouwjaren, allemaal een andere tint hadden. En dat kleurverschil kwam niet door de zon...

    De lakkwaliteit van de laatste jaren is belabbert slecht. Niet alleen bij ford.
    Tegenwoordig word er wel bespaart op de lakken. Maar ook zijn de lakken tegenwoordig op waterbasis. Heel vaak zie je sinasappelhuidjes ipv een mooie gladde lak. En dat komt door de 2 bovengenoemde factoren. Zelf persoonlijk, van wat ik heb gezien, vind ik de lak van ford beter dan van BMW. Toen ik nog bij BMW heb ik nieuwe auto's binnen zien komen die zo slecht kwa lak waren. De poetser moest 1 hele dag poetsen om deze auto's toonbaar te maken. 1 hele dag!!!! Normaal zou een poetser met een uur of 2 a 3 klaar kunnen zijn met een nieuwe auto.... Erg he!!!
     
  7. Het is trouwens niet zo dat er alleen bespaart wordt op de nieuwe lakken, maar worden bedrijven verplicht om andere samenstellingen te gebruiken.
    Tegenwoordig zijn vanwege milieu eisen alle lakken veranderd naar watergedragen lakken. Ook de grondlagen, primers, kleur lakken en blanke lakken.
    De zogenoemde sinaasappelhuid ben ik wel met je eens, dat is gewoonweg slecht spuitwerk.

    Wat het poetsen betreft heb je ook erg veel verschil in "hardheid" van de lak. Vooral de lakken van de VAG-groep staan er om bekend dat ze enorm hard zijn, waardoor je er inderdaad veel langer mee bezig bent om resultaat te krijgen.
     
  8. Weet je, komt ook veel door die verdraaide watergedragen verf. Toen we nog gewoon chemische verf (alkydhars basis??) hadden, was de lak veel harder... Een krasje poetste je zo weg... maar ja, Vroegâh...
     
  9. bij een zilveren auto (bijna elke auto) zit er kleur verschil tussen de bumpers en de rest. heeft te maken met de ondergrond. Plastic - metaal
     
  10. Zilver is ook de moeilijkste kleur om bij te werken.
    De kleur zilver wordt bepaald door het aantal lagen, de dikte, en door de ondergrond, primer. Dat is dus erg moeilijk om weer op precies dezelfde kleur te krijgen.
     
  11. Bij onze huidige Mondeo (nog 2 dagen en dan een nieuwe C-Max) in Stardust Silver zit er na een bumperschade ook kleurverschil tussen bumper en voorscherm. Komt door de metaaldeeltjes in de lak die ander 'reageren' op de kunststof bumper dan op het metalen scherm. Althans, dit vertelde het schadebedrijf me. Maar af-fabriek was er geen kleurverschil te zien. Hoe krijgt de fabriek het dan wel voor elkaar en een schadebedrijf niet? Heeft iemand een antwoord?

    Nog een vraag: zit er verschil tussen Moondust Silver en Stardust Silver? Ik kan daar niets over vinden als ik Google.
     
  12. Zilver is een van de moeilijkste kleuren om opnieuw na te maken.
    De kleur zilver is erg afhankelijke van het aantal lagen, uithardingstijd, de grondlaag, etc.
    Bij een nieuwe auto wordt alles in 1x op dezelfde manier gespoten. Voor een schadebedrijf is dit eigenlijk onmogelijk om precies na te doen.

    Ik denk daarom ook dat Moondust en Stardust silver ook niet helemaal hetzelfde zijn.


    Welkom op het forum ook! :)
     
  13. los latende blanke laklaag

    Bij mij laat de blanke laklaag van de voorbumper los op plekken met minimale steenslagschade.

    Mogelijk is hier water tussen gekomen in de wasstraat.

    Ik ben vandaag naar mijn dealer gegaan in de verwachting dat het een heel gezeur zou worden, maar de man zei dit nog nooit meegemaakt te hebben en bestelt een nieuwe kant en klaar gespoten voorbumper.

    Afgezien van het feit dat ik baal dat dit bij een nog geen jaar oude Focus gebeurt, ben ik wel tevreden over de oplossing van mijn dealer.
     
  14. Idd erg vervelend maar wel een nette oplossing. Deed elke dealer dit maar! (ps heb ik geen ervaringen mee hoor :!: )
     
  15. Ik heb een Focus ST gehad en die had ook kleurverschil tussen de carrosserie en de voor- en achterbumper. Ook mijn vroegere Mondeo ST200 had dat. Beide waren silvergrijs en dat schijnt een moeilijke kleur te zijn om bij verschillende ondergronden een en dezelfde lakkleur te krijgen. Voor mij reden om niet meer voor die kleur te kiezen.
     
  16. Nou, de C-max is geleverd. Het lijkt of er, onder een bepaalde hoek, een heel klein beetje kleurverschil zit tussen voorbumper en de rest. Maar je moet echt je best doen, anders valt het niet op. Valt me dus erg mee. Onze Mondeo was erger! :lol:
     
  17. Re: los latende blanke laklaag

    Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Dinsdag door de wasstraat gereden en daarna een stukje blanke lak verdwenen. Ik heb em zaterdag ook gewassen maar toen is mij niets opgevallen. Misschien zaten er wel al blaasjes maar heb er niet zo goed op gelet. Dealer geeft aan garantie en deed niet moeilijk. Even later kreeg ik een telefoontje dat iemand van het hoofdkantoor dacht dat je maar 1 jaar lakgarantie hebt :loco:
    Ik zou vandaag nog worden gebeld. Niets gehoord natuurlijk. Morgen maar eens bellen.
    Ik heb na dat telefoontje meteen Ford NL gebeld en die geven aan 2 jaar dus dat gaat geen probleem worden lijkt mij.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. Das wel slecht zo snel..... :cry:
     
  19. Re: los latende blanke laklaag

    Zonde Ruud! Lijkt mij toch gewoon een garantiegeval, dit is wel erg slecht! :shock:

    Maar ik zie wel je probleem...


    ;)
     
  20. Re: los latende blanke laklaag

    Het probleem wordt inderdaad onder garantie opgelost. Afspraak is inmiddels gemaakt en ben de auto 3 dagen kwijt. Dinsdag 3 juni brengen en donderdag weer ophalen. En wat krijg ik mee......... een Ka :evil: :neu_ugly: :loco:
     

Deel Deze Pagina