1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lakkwaliteit Focus ST...uhhh?

Discussie in 'Exterieur' gestart door DonCampo, 15 jan 2008.

  1. Hey luitjes,
    Na inmiddels de 10.000km te hebben gepasseerd in de :st: nog steeds waaanzinnig blij met deze superkar! Er is eigenlijk maar een punt waar ik ontevreden mee ben en dat is de lakkwaliteit, of eigenlijk het volstrekt ontbreken hiervan :| Het is natuurlijk geen Bentley maar wat ik aantref op mijn auto vind ik beneden peil.

    Er zit veel kleurverschil tussen de verschillende kunstofdelen (voor en achterbumper) en de rest van carosserie; die is veel lichter van kleur, en bovendien zitten er drie grote plekken op de motorkap waar onder de blanke lak de grove krassen van het schuren nog zichtbaar zijn :roll:

    Mijn vraag is of dit te maken heeft met de kleur (moondust silver) of hebben jullie vergelijkbare ervaringen? Ik ga in ieder geval aankloppen bij de dealer en vragen of de motorkap overgespoten kan worden, dat verdient ie gewoon :D
     
  2. Mijn vader heeft ook een Moondus Silver Focus, maar met die lak is niets aan de hand.

    Heb hem toch al een paar keer flink onderhanden genomen en ben zelf ook vrij kritisch. Enige wat mij opviel is een stofje onder de blanke lak.

    Kleurverschil kan ik niet ontdekken.
     
  3. elke focus 2 heeft kleurverschil op de bumpers en carrosserie.
    ik ook met mijn frozen white.
    ook het spuitwerk aan de binnenkant van de deuren laat te wensen over, op sommige plaatsen is de lak zelfs mat en voelt hij wat ruiger aan.

    je moet maar eens een focus bekijken die het MS design pakket heeft genomen :shock:
    manman dat is gewoon schandalig hoe die stukken van kleur verschillen :?
     
  4. de zilveren kleuren van ford, en zowat elke goedkoper segment merk heeft problemen.

    kleurverschil tussen bumpers en carrosserie is heel normaal, al vind ik het zelf niet kunnen :roll:

    probleem heeft met materiaalverschil te maken, kunststof en staal dus.

    ik spoot een keer een c-max, kleurverschil vanuit de fabriek tussen bumper en voorscherm.
    de bumper met opzet laten zitten op de auto en dus bumper en scherm tegelijk gespoten. zonder de lak was de kleur prima maar zodra ik de blanke lak erop zette kwam dus het kleurverschil weer terug :cry:
    dit betrof een moondust silver.

    de kleuren tonic, vitro, oystersilver en stardust silver hebben daar ook mee te maken.

    over het algemeen is het lakwerk van nieuwe fords niet zo best naar mijn mening.

    wat de krassen betreft op de moondust silveren ST. de auto heeft voor aflevering waarschijnlijk schade gehad en dat is gerepareerd. in mijn ogen gewoon een garantie geval wat de dealer voor 100% moet oplossen. attendeer hem meteen op het kleurverschil op de auto want dat vind ik voor een wagen van zoveel geld ook niet normaal.
    in geen enkel geval trouwens :wink:
     
  5. Als ik een nieuwe auto kocht of een auto waar de fabrieks en/of lak garantie nog geldig was ging ik er toch mooi mee naar de dealer en als dat niks helpt naar de importeur. Dat hoeft tegenwoordig echt niet meer..... :ford: :angry: :Cry:
     
  6. Ik was vroeger vrachtwagen chauffeur.
    Kreeg ik in 2004 een splinter nieuwe daf na dat hij 2 maanden was vertraagd en na 2 maanden was hij al aan het roesten.
    Zelfs zo erg dat mijn oude daf van 5 jaar er niks bij leek.
    Na een jaar begon je tussen de spoilerset en cabine kleur verschil te zien.
    Als je ford kwa prijs gaat vergelijken is het een vrij duure auto vergeleken met opel enz.
     
  7. Wat een tekst werk jij bij de telegraaf ofzo :?: :haha:
     
  8. Is een bekend probleem, engelse forum staat er vol mee. Silver en Orange hebben er het meest last van.
     
  9. ja de motorkap is vanuit de fabriek slecht afgewerkt!dit zou normaal wel gratis hersteld worden door de dealer.maar de bumpers worden niet in de fabriek gespoten.die komen van een toeleveransier volledig afgewerkt aan in de fabriek.
     
  10. kan ook gerepareerde transportschade zijn,transportschade komt vrij vaak voor en ik heb dit een keer meegemaakt,samen met een maat van mij even een auto afleveren die mijn maat net verkocht had,hij moest afgeleverd worden bij een autoschadeherstelbedrijf,staat daar een vrachtauto vol nieuwe pasats van vw,allemaal met transportschade,dit was heel normaal,gebeurde wekelijks dat er een nieuwe vracht werd afgeleverd.
     
  11. Ik heb bij de VW groep in korteberg (belgie) wel eens onderdelen moeten laden voor ijsland was een vent nieuwe auto's aan het laden voor engeland.
    man had geen zin om een grasveld heen te rijden rijd zo met een gang van 20 achteruit een stoep op van 17 cm hoog zag de vonken er gewoon afspatten.
    De nieuwe auto's komen per trein daar aan en ja het kan wel als je de laatste van de trein moet halen dat je bijna een km over de wagons moet rijden.
    dat gaat gewoon met 50km p/u of harder stond die vent lachend te vertellen.
     
  12. Vanaf het moment dat een wagen van de band afloopt, wordt er al niet "zacht" mee omgegaan... Tja.. time is money hé..

    Mvg,
     
  13. Ja allemaal prima, maar als je Focus van weet-ik-hoeveel-geld niet goed in de lak staat, dan is dat slecht. Met algehele garantie mag je daar prima wat van zeggen. Laat ford er maar naar kijken. Ik denk dat de hel eerder dichtvriest dan dat je er wat aangedaan krijgt, maar proberen zou ik het zeker.
     
  14. st

    Mijn ST heeft geen kleur verschil :D en ik heb nu 24,000km op de teller!!
    heb nu alleen wat steen slag :cry:
    maar ik laat rondt maart de voorkant in zijn geheel op nieuw spuiten

    grtzzzzzzzz

    [​IMG]
     
  15. dan weet je in ieder geval dat je vanaf dat moment wel de kans hebt op kleurverschil. Het is uitermate lastig om exact dezelfde kleur te maken.
    Dan moet de steenslag overigens toch wel erg zijn als je nu al besluit om de hele voorkant opnieuw te spuiten?
     
  16. doncampo was bij ons op de zaak vandaag, blijkt de ST dus bij ons verkocht te zijn :D

    wel lachen was dat. ik spreek 'm aan, lid van de focusclub? ja zegt ie. ik zag steenslag op de motorkap zitten en zeg ja dat krijg je als je dicht achter mensen rijd :wink: nou ik kom eigenlijk voor de krassen in de lak. dus ik zeg, daar was vandeweek nog een topic over op de focusclub. zegt ie, ja dat was ik hahaha toeval bestaat niet 8)

    komt allemaal goed met de ST :D
     
  17. :mrgreen:

    Komisch zeg, dat je elkaar dan zo tegenkomt! :thumbs:
     
  18. als dat zo is dan laat ik hem hellemaal over nieuw spuiten :wink: .
    ik heb 3 kleine plekjes,je ziet ze bijna niet,maar ik ben een pietje precies :D was ik met mijn vorige auto!

    [​IMG]
     
  19. Mijn ST was bij aflevering mooi kleur gelijk :D .
    Maar na enkele schades en wat spuitwerk, is er toch enig kleur verschil te bespeuren.
    Komt vooral omdat het oranje een hele aparte kleur is om te spuiten. Eerst wordt er een laag wit op gespoten en daarna een laag oranje, dusdaning, zodat het wit er nog enig sinds er doorheen komt.
    Erg moeilijk om exact te kleur gelijk te maken.

    Dit heb ik me laten vertellen door de schade-afdeling bij mijn garage :D .
     
  20. die spuiten dan ook met glasurit denk ik, da's bij ons precies zo.
    enkel de witte laag schijnt niet echt door :wink: en electric orange is prima bij te spuiten 8)

    ik heb nou al 5 keer die oranje BRL focus van mijn werkgever gespoten, ik kan geen oranje meer zien :? :D
     

Deel Deze Pagina