1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kosten bandenwisselen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Focus Futura, 13 mrt 2009.

  1. Ik weet niet of een Focus wielbouten of wielmoeren heeft? De Fiesta heeft moeren, maar ik gok dat de Focus bouten heeft. Op zich is bouten in dit geval een voordeel.

    Wat ik zou proberen is een bout los laten zitten, en de overigen er allemaal uit. Als de auto op een krik staat, de krik heel langzaam en voorzichtig laten zakken zodat er weer wat gewicht op de velg komt in de hoop dat hij onder het gewicht van de auto losschiet. Eventueel voor de veiligheid een stapel stenen onder de achteras, zodat de auto niet helemaal naar beneden kan vallen als de velg losschiet en de krik er onverhoopt onderuit valt. Als er wielbouten inzitten is de kans dat je het schroefdraad beschadigd niet zo groot denk ik. Als je wielmoeren hebt is de kans dat de draadeinden beschadigen als de velg losschiet wel vrij groot.
     
  2. Bedankt voor de tips!
    Het zijn bij de Focus moeren die er op zitten.
    Ben al aan het rijden gegaan met losse moeren en vol op de rem gaan staan, geen succes.
    Heb kontakt gehad met iemand van de garage en de volende tip gkregen.
    Niet met een rubber hamer zoals ik maar met een zware vuisthamer en uiteraard een blokje hout ertussen dan moet ie loskomen.
    Ga het morgen proberen.
    Rijd nu rond met twee stalen zwatre velgen achter en 2 lichtmetaal voor.
    Geen gezicht dus.
    Ben blij dat ik de afgelopen winter geen lekke band gehad heb want dan had ik onderweg ook niet kunnen wisselen.
     
  3. Met z'n tweeën aan gewerkt!
    De een met een blok hout en een vuisthamer aan de voorkant en aan de achterzijde tegenoverzijde uiteraard de ander met een houten lat (om tussen de remschijf door te komen)en een vuisthamer.
    volop kruipolie ertussen!!
    Maar loskomen ho maar.
    Toen maar de moeren er weer op, maar twee slagen los laten staan!
    Gaan rijden en fors zig/zaggen.
    Een wiel direct een knak en komt los, wielmoeren aan gedraaid en weer verder voor het andere wiel wat ook snel loskomt!
    Dat is dus de oplossing!
    Maar voortaan smeer ik er mooi wat vet tussen!!!!!
     

Deel Deze Pagina