Hallo Focusrijders! Vanmiddag ga ik de zomerbanden onder de auto laten leggen. Deze zomerbanden zijn reeds gemonteerd op een alu-velg. Nu ben ik even benieuwd wat me dit ongeveer gaat kosten? Ze hoeven alleen maar te wisselen. Uitlijnen is niet nodig toch? Groetjes Ralph
Heb toevallig vanmorgen even geinformeerd bij euromaster hier in Eindhoven en alleen het wisselen van een compleet wiel kost 5,50 per wiel.
Als de auto gewoon netjes recht rijd is het uitlijnen niet nodig. Voor het wisselen van de banden word meestel een half uur werk gerekend. Dus het ligt eraan welk uur tarief word gehanteerd bij desbetreffende garage. Toevallig heb ik hier op dit moment een factuur van het winterwielen wisselen van mijn vaders auto. Daar rekend de garage een uur incl. het balanceren van de wielen. Op zich geen slechte gedachte aangezien je dan echt zeker weet dat je met een trillingsvrije auto op pad gaat.
Ik doe het ook gewoon zelf. Heb speciaal zo'n hydraulisch pompkrikje voor weinig gekocht bij de Aldi. Werkt super, er onder rijden enkele slagen pompen klaar! Staat ook veel stabieler. Originele krik is vervelend met dat slingertje. Ze komen zo een keer per jaar eens voorbij bij de Aldi. Helaas pas geleden meen ik.
de prijs is overal ongeveer hetzelfde denk ik. dan zou je in de buurt eens moeten rondbellen.. ik werk zelf bij een bandenspecialist en wij adviseren eigenlijk altijd om de banden op nieuw te balanceren dit om er zeker van te zijn dat alles weer goed is als u op weg gaat.. uitlijnen is niet nodig waarschijnlijk.. tenzij de banden die eronderuit komen heel onregelmatig zijn afgesleten of als de auto naar een kant trekt. groetjes kai
Zal wel meer een inkomsten kwestie zijn Wat veranderd er aan de band als deze opgeslagen is voor de winter? Beetje lucht erbij waarschijnlijk?
Ik wissel ze altijd zelf. Kan ik meteen even de remblokken en schijven bekijken en wat kopervet rond de naaf smeren, zodat de velgen bij de volgende wissel weer makkelijk los komen.
Ik weet niet wat het is. Maar sommige wielen hebben wel is de eigenschap om na opslag lekker te gaan trillen als je er weer mee gaat rijden. Ik zou wel een aantel redenen kunnen bedenken maar dat is speculeren. @Hansie: Doe je erg goed inderdaad. Onder het motto: "nu we er toch zijn" Zo houd je je auto toch optimaal op peil.
nou dat is niet alleen een inkomsten kwestie hoor.. de zomerbanden die opgeslagen liggen nu hebben de hele zomer onder de auto gereden.. door ermee te rijden en alles slijt de band en komt er ook onbalans in.. we hangen de wielen altijd eerst met het oude lood er aan en 9vd10 keer zit er rond de 10gram onbalans in.. maar natuurlijk is de klant koning als hij het niet wilt dan gebeurt het niet maar wij adviseren het wel.. groetjes kai
Ik heb de luxe dat dit soort zaken in mijn eigen garage kan uitvoeren, heb een grote garagekrik, slagmoersleutel, momentsleutel en perslucht op 10 bar. Dan vind ik €5,- á €6,- per wiel niet duur, het is meer een symbolisch bedrag om klanten te trekken en als service, als dan ook nog de opslag bij hun plaats vind, hebben ze iig een mooie bron van vast inkomen, en als er 50% hun banden elke keer laat balanceren dan doen ze het goed :wink:
Had ik dat ook maar gedaan!!!!! Ik krijg ze met geen mogelijkheid er af!!!!!!!!!!!!! De voorwielen nog wel die gingen los na een stukje rijden met de moeren ietsjes los. Maar achter laten de stalen velgen niet los. Ben al met een zware rubber hamer aan de slag gegaan met geweld maar er is geen beweging in te krijgen ook al roestoplosser er tussen gespoten maar helaas. Iemand nog een oplossing???? Andere jaren geen problemen mee gehad, misschien de langere winter dit jaar.
ik weet niet hoe stevig de auto op de krik staat... maar anders 1 bout er weer opdraaien niet helemaal vast (zodat het wiel er niet af kan vallen) en dan vanaf de binnenkant heel hard slaan (zo hard dat hij loskomt :wink: ) met een rubberehamer.. en anders gewoon een garage laten doen.. dan is het hun zorg haha.. groetjes