1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Koppeling slipt 500 toeren door

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door tvdh, 24 dec 2016.

  1. Hallo allemaal!

    Sinds gisteren ben ik de trotse eigenares van een Focus ST uit 2008 (model 2009) met 116.000km op de teller.

    Bij het rijden op de snelweg viel mij op dat in de 5e en 6e versnelling het toerental 500 omwentelingen per minuut omhoog schoot. Het leek alsof de koppeling slipte. Bij een lager of hoger toerental, of in lagere versnellingen doet hij dat weer niet.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips? Wat moet ik hiermee?

    Mijn hartelijke dank!
     
  2. bij onze :st170: begon die ook te slippen in z'n hogere versnellingen.
    niet kort daarna begon het ook in z'n 4, 3 en 2e versnelling.
     
  3. Is hij gechipt?
     
  4. Begin van het einde van de koppeling, begrijp ik.

    Nee, hij is niet gechipt, bij mijn weten.
     
  5. #5 Mr Bullet (Sietze), 29 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2016
    Mijne begon bij dezelfde stand ook ongeveer. Echter wel gechipt sinds 105.xxx km. Je kan er wel vanuit gaan dat je koppeling/drukgroep langzaam stervende is. Als ie in het verleden gekieteld is dan is de kans groot dat ie net over de 400nm heen zit en dan wil ie in lage toeren hem er wel doorheen drukken.

    Ik ben me nu aan het verdiepen in een wisseling van de hele set voor een RS variant. Lees: op zoek naar een goedkope set ;)
     
  6. Dank voor je bericht! Geen idee of deze auto getuned is. Ik ben me er op aan het voorbereiden dat inderdaad de hele boel vervangen moet worden...
    Zal wel een dure grap worden... :(
     
  7. #7 henk 68, 1 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2017


    Precies....,hoogswaarschijnlijk ben je genaaid.;)
    Zou toch kijken of je nog wat kan verhalen bij de verkoper.
     
  8. Dat zeg je toch niet gegen een vrouw!! :schater:

    [MENTION=34573]tvdh[/MENTION]
    Heb je de :focus2: :st: bij een garage gekocht of van prive?
    Ik graag dit ivm garantie.
     
  9. Ach, vrouw of niet, denk wel dat ik genaaid ben... We hebben hem wel bij een garage gekocht, dus er zit een maand garantie op. Zou ik dit kunnen verhalen?
     
  10. moeilijk verhaal vrees ik aangezien je zelf ook een soort van verplicht bent een aantal standaar dingentjes te checken.... misschien onder het mom van ik wou de auto niet op z'n donder geven dat je er mee weg komt??? ik zou iig zeker even terug gaan!
     
  11. We laten hem in ieder geval nalopen door een Ford dealer, en dan met dat rapport, de koppeling en wat andere dingen maar teruggaan ja... Dat gaat geen leuk gesprek worden! Ik ben redelijk pissed off!
     
  12. Stel de verkoper hiervan ook officeel van op de hoogte doormiddel van een aangetekende brief met ontvangst bevestiging.

    Als het zometeen op juridisch gebeuren aankomt sta je al een stuk sterker als het aankomt op het eind van je gerantie periode.

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  13. Een maand? Wat een gekke termijn. Is zeker geen bovag?
    En garantie is garantie toch, dus waarom zou dit er niet onder vallen?
     
  14. Geen Bovag nee (weer een les geleerd).

    Aangetekende brief is goed idee, dank daarvoor!

    Sowieso dank aan jullie allemaal voor het meedenken! Ik stel dat enorm op prijs!
     
  15. Onderdelen bij de dealer kosten trouwens een godsvermogen. Hou daar rekening mee.
    Engeland is een stuk goedkoper. Er zijn mensen hier op het forum met ervaring van het monteren hiervan. [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] bijvoorbeeld.
     
  16. Hallo mensen,

    Ik ben officieel genaaid, en het was niet eens lekker :(
    Rapport van de Ford-dealer, werd ik niet blij van: ruim 2700 euro aan kosten (en daar zit nog niet eens alles in). Met deze gegevens maar eens naar de verkoper gegaan: doet er niets mee. Nu maar verder met juridische hulp...

    Nogmaals dank voor het meedenken en voor de gezelligheid! :) Wie weet tot ziens op de Focus-dag!
     
  17. Wat scheelt er precies aan dan? €2.700,- is wel behoorlijk te noemen.
     
  18. Hele waslijst: keerring distributieriem lekt + kap kapot, distributieriem zelf versleten, koelvloeistof lekkage, versleten koppeling, multi-riem erg slecht, te weinig weerstand tussen 6 en R (dus de bak moet nagekeken worden) en dan nog een een apk die niet uitgevoerd is (met een waslijst aan alle kleine dingetjes, lampjes en ditjes en datjes)...

    :(
     
  19. Dat is idd wel een waslijst, al is het wel onderhoud.
    Hoeveel heeft de wagen gelopen?
     
  20. Nee hoor, als koper ben je er vanuit gegaan dat je een goede auto koopt zonder gebreken. Je hebt hem immers in goed vertrouwen bij een garagebedrijf gekocht.

    Mocht er echt stront aan de knikker komen hierover, trekt de garage eigenaar aan het kortste eind.
     

Deel Deze Pagina