1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Koppeling blijft soms plakken onderin Focus 1.6 ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door arjant, 6 mrt 2019.

Tags:
  1. De koppeling werk dan nog wel alleen de versnelling haakt een beetje, je moet het pedaal met je tenen omhoog halen. Als je gewoon op de weg rijdt dus geen rondjes is het vaak na een bocht naar rechts. Er is een LUK koppeling set gemonteerd.
     
  2. ja idd de koppeling komt dus niet helemaal vrij waardoor je hem niet goed in de volgende versnelling kan krijgen.

    zoals jw al zei laat de axiale spelling meten, als deze klein is dan moet er echt zoeken naar de oplossing.
    helaas kan ik dat niet via de pc zeggen
     
  3. Ik heb het niet eerder gezien bij een koppeling, maar wel meerdere malen bij reguliere remmen. Een remslang (dus geen leiding) welk defect was, wat resulteerde dat een rem vaak bleef hangen. Dan worden er eerst andere dingen vervangen maar het blijkt een remslang te zijn.
     
  4. Met een remslang staat meer druk op systeem en koppeling heeft eigenlijk nauwlijks een rubbere slang. Alleen dat cerklaart niet waarom rechts een bocht wel verkeerd gaat en linksaf niet.

    Maar heb wel een keer slechte koppelingslang gehad die was miniscul beschadigd waardoor er steeds lucht in kwam
    Na vv en ontluchten was het goed
     
  5. #25 ThomasHenry, 25 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2019
    Juist omdat er minder tegendruk is er kans op dat die blijft hangen. Ik weet niet precies waar die slang zit, dus ook niet de stress in bochten.

    Het is een hele lastige, het mooiste is dat je het kleven kan simuleren om vervolgens een nippel of slang bij drukcilinder los te draaien. Komt die direct terug dan zit het ervoor, blijft die hangen dan zit het erna. Alleen tja hoe ga je dit simuleren.

    Edit
    https://ford.7zap.com/en/car/53/6.18205/18/1554/15457/67309/#7T504

    Volgens mij moet dit jouw druksysteem zijn van je koppeling. Persoonlijk zou ik beginnen omdit na te lopen. Na nogmaals goed je verhaal te lezen komt het op mij over dat je druk verliest. Je koppelingspedaal blijft hangen, maar je auto begint langzaam aan weer te koppelen (slecht schakelen). Mocht de tekening kloppen met jou model dan zou het beteken dat de koppelingscillinder vloeistof aftapt van de remcilinder. Mocht er een externe lekkage zijn, dan zal op den duur het rode remvloeistof lampje inschakelen bij ingeschakelde motor. (je kunt checken of deze controle werk door je auto op contact te draaien en kijken of het lampje brand).

    Mocht je geen externe lekkage hebben dan kun je nog interne lekkage hebben. Aan de tekening te zien heb jij een druklager met koppelingscilinder in een. Deze is vernieuwd en de klacht deed zich ook voor voor de vervanging. Dus deze zou ik nog even uitsluiten, dit zelfde geld voor je hoofdremcilinder.

    Heel eerlijk gezegd ken ik onderdeel 1716539 - 7A512A niet, hiervoor ben ik iets te lang het vak uit. Toch aan de vorm en je klacht ben ik wel benieuwd naar dit onderdeel.
     
  6. onderdeel 1716539 is idd de vraag wat de ronde ding doet
     
  7. Update, iedereen bedankt voor het meedenken.
    Ik heb vanmiddag even met een stokje door het rechterspaakwiel tegen de poelie geduwd en inderdaad schuift mijn poelie een stukje op. Als je dan de koppeling in duwt is de druk weg en blijft het pedaal beneden met een slag van 5 cm. Start je dan de motor komt de koppeling weer terug en heb je weer druk op het pedaal. De poelie schuift ongeveer op het blote oog 1cm op. Dit is best veel. Motor loopt overigens als een zonnetje. Dus de oorzaak is gevonden.
    Bedankt allemaal.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. je bent wel heel erg blij voor het vinden van het probleem pfff
    1cm is wel heel erg veel.
    als je het laat of gaat maken dan ben ik wel benieuwd naar video of zo van hoeveel spelling er daadwerkelijk op zat.

    vandaag ook weer een foto gezien motor liep perfect, wel met storing, bleek wedbelt diverse ribben te missen en opgefreten te zijn door verkeerde olie te rijden
     
  9. Jij moet met die knaken Peugeots nog wel veel meer ellende hebben gezien....
    Dat de wedbelts worden opgevreten door verkeerde olie, is idd een dingetje wat je nu gaat tegenkomen. De 1e 1.0 Ecoboostjes komen nu in de leeftijd dat mensen ze naar universele garages brengen. Die jongens kijken niet zo nauw naar de voorgeschreven specs.
     
  10. Welke poulie heb je aangedrukt?
    Als je krukas daadwerkelijk een cm (!) op schuift heb je hele andere problemen. Sterker nog, dan valt er letterlijk niet mee te rijden. Ik denk dat je nog verder moet zoeken, dan wel een goed bedrijf opzoekt die dat voor je doet.
     
  11. De onderste poelie, het verlengde van de krukas. Of het nu 1 cm of 0,7 is met het blote oog niet te zien. Het blijft wel een feit dat de oorzaak is gevonden. Maandag gaat de garage kijken hoeveel het is en wat ze eraan aan doen. Is garantie werk, heb de auto notabene net gekocht...BOVAG. Van mij part zetten ze een revisie blok erin. Auto heeft 68k gelopen , waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar met voet op koppeling gereden.
     
  12. met de voet op de koppeling rij je alleen de koppeling kapot niet de rest. heb koppelingen gezien die binnen 10.000km er al uit lagen
    hand op de pook draait je bak in de soep, door constant hem in zijn versnelling duwt, douw je een stilstaand ijzer tegen een ronddraaiend ijzer ( of ze moeten het gelagerd hebben dan niet, nartuurlijk)
    krukas die opschuift is eigenlijk door slechte axiale lagerschalen.
    Meest simpele oplossing is carterpan onderuit en deze te vervangen. maar zoals je zegt dat is hun probleem.
     
  13. Bedankt voor je reactie,
    Is het mogelijk om het te repareren zonder dat het halve blok uit elkaar hoeft? Dus van onderuit?
     
  14. Voor de drijfstandlangers op de kruktap ja dat kun je van beneden doen.
    Echter voor de axialeagerschalen kan het zijn dat de bak eraf moet om bij te komen.
    Zelf de distributie kan los moeten ivm krukas iets moet zakken om ruimte te hebben er voor.
    Makkelijkste is dus alles eruit en defecte onderdeel vv. Als dst niet helpt kun je direct een ruilmotor installeren
     
  15. Al een vervolg op dit debacle?
     
  16. Morgen hoor ik wat meer...ben ook benieuwd ;-)
     
  17. Morgen was afgelopen woensdag, al nieuws?
     
  18. Motorblok is total-loss....komt een revisie motor in denk ik, er zijn verschillende optie's kan ook een nieuwe worden.
     
  19. zo dan, op die diagnose zat je niet te wachten denk ik.
    maar als het netjes opgelost voor je is dat mooi.
     
  20. Eigenlijk wat we al wisten. Ben wel benieuwd hoeveel mm spelling het heeft als het opgemeten is.
    1 geluk is garantie dus hierna wel een auto met nieuwe koppeling en motor. Net alsif je nieuw hart hebt en weer lang mee door kan
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina