Keyless entry

Discussie in 'Electronica' gestart door pecker, 11 sep 2008.

  1. Dit doe je door bij gesloten portieren beide knoppen (open en sluiten) 2 sec van de sleutel ingedrukt te houden :)
     
  2. idd, maar het werkt ook weer niet elke keer bij mij. Blijkbaar enkel wanneer hij er zin in heeft.
     
  3. heeft iemand op dit forum af-fabriek het key-free systeem op zijn focus 2008? ben eigenlijk wel benieuwd of dit systeem goed werkt in de praktijk.

    gr. Peter
     
  4. Ik heb het af-fabriek op mijn 2006, lijkt mij hetzelfde :lol:
    Het werkt supergoed, verwachte juist dat het totaal niet goed zou werken :oops:
    Als je bij de achterklep staat blijven de portieren op slot, en vice versa.
    En het werkt absoluut pas als je binnen een halve meter staat van de te openen deur :D

    En mocht je de sleutel in de kofferbak of binnenin laten liggen verschijnt dit op je boordcomputer en kan je niet afsluiten.

    Heb het allemaal al eens uitgetest :lol:
     
  5. Ik ben aan het kijken voor een ST225 en kom in Duitsland vaak dat Key-free system tegen. Op auto's die hier in Nederland te koop worden aangeboden wordt het nooit vermeld. Is dit standaard op een ST of is dit een typisch 'Duitse' accessoire? Hetzelfde geldt voor een gekoeld dashboadrdkastje... kom ik hier nooit tegen, in Duitsland wel... Standaard?

    Ik heb zelfs de car configurator of Ford.nl gebruikt en daar kon je beide nog geneens kiezen als optie...

    Weet iemand hier wat van? Moet je overigens met Key-free wel je sleutel gebruiken om te starten?
     
  6. Bij de huidige :st: (MK2 fase2) is de Power Startbutton standaard maar het Keyfree Systeem is een optie (€ 800,-). Bij de :st: MK2 zijn/waren beide een optie.

    Bij deze een link naar de brochure van de MK2 fase2 ;)
     
  7. Dank u, dank u ;)
     
  8. Inderdaad een optie van €900,- of €800,- (ik kan het opzoeken in mijn optielijst als je dat wilt)
    Ik kan de sleutel gewoon in mijn zak houden, starten gaat enkel als de sleutel in de auto is. Ontgrendelen gaat door binnen 1 meter van de deur te staat en hem te openen. Als je aan die deur staat zal de andere deur vergrendeld blijven totdat jij een deur opent, dan ontgrendelen de andere deuren ook. Vergrendelen gaat door middel van het knopje in de handgreep. Bij een mk2 fase 1 zitten die enkel op de voorste deurgrepen. Ook bij de mk2 fase 1 werkt dit vergrendel knopje enkel aan de bestuurderszijde en de achterklep. De passagierszijde niet, je kan hem wel op deze plek keyfree openen. Bij de mk2 fase 2 werkt de passagierszijde wel! Dit is i.i.g. zo bij de :rs: van Barend.
    De achterklep vergrendel/ontgrendel je hetzelfde als de deuren.

    Mocht je de reservesleutel in de auto laten en met de andere sleutel in de broekzak de auto vergrendelen gooit die de reserve sleutel tijdelijk uit zijn geheugen totdat jij hem weer opent.:thumbs:

    Mocht je een proefrit gaan maken zorg dan dat de verkoper je de sleutel meegeeft! Dit stond een tijdje terug in de autoweek bij dat stukje van occasions, een witte st met blauwe strepen. De verkoper had de sleutel vergeten mee te geven. Vervolgens gaan de redacteurs een fotoshoot maken op een verlaten industrieterrein en krijgen de auto niet meer aan de praat:D!
     
  9. Je xenon gaat op 80% branden, en het instaleren heb ik zelf gedaan.
    Kosten: ongeveer 6 euro voor het ralais wat je in je zekeringbox moet zetten.

    Zou een hoop kosten schelen denk ik als je het zelf doet. Alleen de functie van de centrale-portiervergrendeling bij weg rijden krijg ik zelf niet voor elkaar.
    De manier van de FoFo I werkt niet op de FoFo II.
     

Deel Deze Pagina