1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Installeren Dump Valve

Discussie in 'Performance' gestart door sjoerd12, 11 jul 2010.

Tags:
  1. Een hint....ik zou me eens verdiepen in de 2 verschillende versies die er zijn.

    De recirculatie en de atmosferische valve. Bij een van deze 2 heb je nagenoeg altijd problemen.
     
  2. Iedereen met een Focus ST adviseer ik de dumpvalve aan die Dennis RS bedoeld, Turbo smart (zie link onderaan). Ik heb deze ook op mijn Focus ST zitten, en blaast lekker hard af. Mijn ST heeft nu nog de standaart turbo druk, maar vooral in hogere versnellingen (en in de tunnel) is het genieten. Ook lijkt de auto wat 'vloeiender' op te pakken met gasgeven. En wat ook belangrijk is. Ik heb nog nooit een storing gehad.

    Voor meer info kan je vast wel bij Dennis RS terecht.



    http://www.aetturbosonline.co.uk/in...tegory_id=5305&option=com_virtuemart&Itemid=2
     
  3. heb even de prijzen opgezocht
    helaas zijn de turbosmart producten iets duurder geworden
    wat ik al eerder aangaf het spul is niet goedkoop
    maar wel het beste wat erop de markt is

    de Turbosmart fittingkit compleet kost 85 euro normale verkoop prijs 99 euro
    de Turbosmart Supersonic dumpvalve kost 260 euro normale verkoop prijs 312 euro
    montage is ook mogelijk 40euro

    in de link zie je de fitting instructies
    http://www.turbosmartonline.com/index.php?s=file_download&id=192

    en hier nog de site zelf van turbosmart

    www.turbosmartonline.com

    http://www.fordfocusrs.nl/AutoMaxxCPZ2009_05.jpg


    Groeten Dennis :rs:
     
  4. Dennis,

    In de pdf staat de BOV op een heel andere plaats als bij jou dus ik begrijp het niet helemaal.

    Ik had em zelf ook op een andere plaats zitten.
    Op jou jpg die grote buis, wist ik niet eens dat daar de dump valve op kon.

    Ook zit ik met het probleem dat als ik in een buis ga zagen of wat dan ook, dat ik diezelfde buis standaard moet hebben mocht ik alles ooit terug moeten draaien voor controle bij de ford dealer (garantie).

    Enig idee hoe dit te doen? (die buis in jou jpg kost 99 euro bij de dealer)
    Dan zou ik op 260+85+99 = 444 uit komen, dat wordt me wat te gek.
     
  5. hoi Sjoerd,

    zelf heb ik een focus rs mk1 daar is ook de foto van
    de dumpvalve komt op een andere slang tezitten namelijk aan de kant van de versnellingsbak
    erg duidelijk te zien in de instructie van turbosmart
    de prijs komt dus op 260 dumpvalve +85 fittingkit 345euro
    http://www.turbosmartonline.com/inde...ownload&id=192
    blijft veel geld maar gegarandeerd geen problemen en waar voor je geld!!

    Groeten Dennis :rs:
     
  6. Ik heb de ballen verstand van waar welk onderdeel zit.

    zou je dat plaatje wat ik heb gepost kunnen plakken in paint en een pijltje zetten waar die dan komt.

    Aangezien hij dicht bij de standaard bov komt lijkt het me op plaats 1 die ik met een pijl heb aangegeven.

    Ook staat er dat je een paar dingen moet knippen (vacuum hose) en die buis moet zagen.

    Nogmaals, ik wil standaard buizen houden dus die zou ik er bij moeten kopen.

    Zou je aub iets meer details kunnen posten met foto's zodat ik het begrijp, ik moet het namelijk weer doorgeven aan iemand die het allemaal gaat monteren.
     
  7. in de omschrijving staat alles duidelijk
    de dumpvalve komt aan bestuurderszijde als je tussen de koplamp en het luchtfilter naar beneden kijkt zie je een dikke slang net naast de versnellingsbak daar komt de dumpvalve te zitten
    met de beschrijving die turbosmart bijvoegd komt het helemaal goed
    zelfde als de link in pdf die ik in het vorige bericht had toegevoegd
    ik heb zelf geen probleem ondervonden tijdens het monteren van zo,n set op een focus st

    de fittingkit komt inderdaad tussen de orginele turboslang
    deze kan je ook afdoppen als je de dumpvalve verwijderd met een plug

    Groeten Dennis :rs:
     
  8. Dan gaat dat het em niet worden ben ik bang.

    Geen zin om zon buis extra te gaan kopen voor 100 euro.

    Ik wil de dump valve installeren op een bestaand iets zonder te zagen of wat dan ook.

    In andere woorden, zodra ik een t stuk of wat dan ook weer normaal zet naar de standaard rechte buis, kan niemand zien dat er een dump valve op heeft gezeten.
     
  9. zo,n buis is ook wel gebruikt te vinden zijn wel een aantal st,s al plat gereden
    kost een originele slang 100euro dan?
    of je gaat upgrade met silicone slangen dan hou je altijdnog de standaard slangen over
    waarom mag niemand zien dat er een dumpvalve op heb gezeten?

    Groeten Dennis :rs:
     
  10. Omdat ik van de officiele ford dealer niks aan me auto mag veranderen ivm garantie.
     
  11. Ik snap je probleem,ik heb hetzelfde! Als je de BOV zo zou kunnen verwijderen en de boel standaard zou kunnen maken voordat je je auto wegbrengt....
    Ik heb nog 2,5 jaar garantie op mijn ST zitten......
     
  12. Iedereen heeft het over een dumpvalve, waarom wordt er geen divertervalve geplaatst als by-pass, meende dat die dingen zorgen dat je turbo langer op druk blijft dan met een dumpvalve. Ja je mist het leuk afblaas geluid dan...
     
  13. hij doet het juist voor het afblaas geluid...
     
  14. zou ik toch kiezen voor een CAIS, die hoor je ook blazen bij het loslaten van het gas, en tevens een super inlaatgeluid
     
  15. Ik heb de Turbo smart Dumpvalve op mijn ST zitten, als er mensen zijn die dat willen zien/horen is dat mogelijk. Ik weet zeker dat je meteen bent overgehaald.
     
  16. Wedje leggen? :badgrin:
     
  17. Komen kijken ??? hahaha
     
  18. Plaats maar eens wat, ben benieuwd
     
  19. wat dacht je van beide nog leuker

    hier een filmpje van 2 jaar geleden van me RS op de bank
    turbo piekt op 1,4bar en tijdens het afblazen was en nog maar 0,9 over
    ook in combinatie met een K&N GEN2 filter

    http://www.youtube.com/watch?v=c7y8AHXz7_c&feature=related

    en hier een filmpje met een turbosmart supersonic op een supra

    http://www.youtube.com/watch?v=bUe3ODnUysM&feature=related

    een dumpvalve zorgt er natuurlijk ook voor dat je turbo niet afremt dus minder turbogat
    en minder slijtage aan de turbo

    het geluid zonder dumpvalve kan ook leuk zijn lijkt het net of flipper onder de motorkap zit(chatter geluid)
    alleen voor je turbo is het wat minder geschikt

    http://www.youtube.com/watch?v=baUEBAKw5vQ


    Groeten Dennis :rs:
     

Deel Deze Pagina