1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Installeren Dump Valve

Discussie in 'Performance' gestart door sjoerd12, 11 jul 2010.

Tags:
  1. Hoi allemaal,

    Ik heb een Focus ST (2008) en heb afgelopen vrijdag een dump valve laten installeren. Nu kreeg hij bij de proef rit direct een storing, ESP Storing, met als error bij uitlezen dat er een luchtlek was.

    Nu heb ik een beetje op google lopen kijken op welke plek je hem het beste kan installeren en toen zag ik dat we wel de goede plek hadden gebruikt, namelijk dat kleine buisje links voorin net achter de intercooler.

    Nu kan het zijn dat de specifieke dump valve niet helemaal goed was (het was er 1 van een Evo aangezien de persoon die het geïnstalleerd heeft in japanse auto's handelt.

    Zou iemand mij kunnen vertellen hoe je een dump valve EXACT moet installeren in een ST, en welke je het beste kan gebruikt + waar die te kopen.

    Ik ben best bereid om er 150-200 voor te betalen (als het kan natuurlijk goedkoper). Merk maakt mij niet zo veel uit maar heb Forge altijd een mooi merk gevonden.

    Alvast bedankt :)
     
  2. #2 Danny, 11 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jul 2010
    Je moet de buis hebben onder de linker koplamp (passagierskant)
    dan moet je de symphoserslang loshalen en daar zit een slang die van de symphoser naar de intercooler loopt daar moet je een t stuk tussen zetten(fittingkit)

    hou er wel rekening mee dat je een dumpvalve koopt die speciaal voor de st is ( bijv bailey, collins) om ESP storingen te voorkomen
     
  3. Heeft iemand een iets uitgebreidere guide om dit te installeren?

    Ook eventueel wat links waar je een mooie dumpvalve kan kopen, ik wil graag een redelijk goeie met een mooi geluid ook bij 0,3 bar
     
  4. Even een offtopic reactie @ danny: in de autowereld word links en rechts bekeken als je in de auto zit. Dus in dit geval moet het de rechterkoplamp zijn ;)
     
  5. lol chris daarom had ik er maar tussen haakjes passagierskant erbij gezet want dacht al wel dat ik zon reactie zou krijgen :D


    maar er zijn 2 manieren om een dumpvalve aan te sluiten....
    je kan de hele oude dumpvalve eruit halenen vervangen voor een nieue
    dat is deze link:
    http://www.grahamgoode.com/dv.pdf

    of je gaat werken met een T stuk wat ik hierboven al gepost heb (deze manier is wel veeeel makkelijker en stelt niets voor)
     
  6. Kleine kanttekening ESP error meldingen na het plaatsen van een dumpvalve komen helaas redelijk vaak voor ook dit wordt op de site van Graham Goode beschreven (selecteer maar een vavle type)
     
  7. Het probleem van ESP heeft dus te maken met de soort Dump Valve.
    Volgens de guide die Danny poste is mijn dump valve ook geplaatst toen ik die error kreeg.

    Nu is dan de vraag, welke dump valve kan ik het beste kopen die speciaal voor de ST is, met mounting kit etc zodat ik zelf niks erbij hoef te kopen.
    Als het kan met zo'n buis erbij zoals in de PDF (oranje buis in de pdf maar mag ook grijs zijn, die vervangt dan het origineel in de ST).

    Iemand een goede website waar ik de dump valve kan kopen?
     
  8. de ESP storing komt omdat de ecu van de ST de dumpvalve ziet als een lek in het systeem..

    websites:
    www.pumabuild.co.uk
    www.pumaspeed.co.uk
    en er zijn er nog veel meer

    die pdf die ik gepost heb is wel de moeilijke manier
    het makkelijkste is gewoon door een t stuk te plaatsen op de buis onder de (rechter :P) koplamp
     
  9. Dit T stuk bedoel je toch?
    http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.jsp?productID=713

    Die zit er standaard al in als een | stuk (nja beetje gebogen maar zonder splitsing).

    Wij hadden die alleen los gehaald en een kwart slag gedraaid en daarop de dump valve gezet.
    Maar het deel waar hij op aangesloten zat + de buis voor lucht afvoer die daar weer opzat hebben we eruit gehaald.

    Met deze blijven beide dus zitten en komt de dump valve er extra bij, heb ik dat goed?
     
  10. Ja klopt
    die fitting kit heb ik hier ook liggen...
    Ik had op mijn st ook een dv, maar had hetzelfde probleem als jou met de esp storing.
    Toen heb ik een cold air intake geplaatst en dan hoor je hem ook afblazen wel minder hard als een dv maar het klinkt gewoon beschaafd
     
  11. als je echt wat knaps wil en geen problemen moet je de fittingkit van Turbosmart nemen
    http://www.aetturbosonline.co.uk/in...tegory_id=5305&option=com_virtuemart&Itemid=2
    in combinatie met de supersonic dumpvalve dit is een dumpvalve met zeer hoge flow en geen storingen en daarbij een mooi geluid http://www.exospeed.com/store/images/TSBOV-SupersonicBlue.jpg
    de dumpvale kan je ook nog afstellen het blauwe gedeelte is meteen een stelschroef waar je de veer spanning mee kan afstellen

    een pumaspeed collins of een een wouter bollen dumpvavle kan je hier niet mee vergelijken
    ook de symphoserslang kan gewoon blijven zitten
    dus het motor geluid in de cockpit blijft ook aanwezig

    ik kan deze sets leveren voor een nette prijs
    spul is niet goedkoop maar wel erg goed
    als je het goed doet geef je maar 1 keer je geld uit

    Groeten Dennis :rs:
     
  12. en ik heb er nog 1tje liggen, deze heb ik weer gedemonteerd ivm dsci cias, maar geen storingen gehad, ligt hier nu op de plank en kan weg voor een zachte prijs,
    mocht je interesse hebben, even een pm
     
  13. Jij hebt degene liggen die dennis RS laat zien?

    Of welke bedoel je.

    En dennis, hoeveel zou het me kosten die fitting set incl dump valve
     
  14. heb er 1tje van bollen, doet precies hetzelfde als een anderen, maar die discussie zal altijd blijven:)
    Maar waarom een dumpvalve? en nu hoor ik je denken "je had er zelf ook 1"
    Klopt, maar ik kan je als tip meegeven...koop geen dumpvalve, meerwaarde heeft ie niet omdat er al een originele inzit, maar spaar door voor een dsci CAIS.
    zoveel mooier geluid, en daar heb je uiteraard wel wat aan, luister maar naar het verschil
    http://focusclub.nl/forum/showthread.php?t=14769&highlight=mack&page=13
     
  15. Dan heb je nog een hoop leeswerk te verrichten. De tip van Mack zou ik namelijk ook opvolgen in jouw geval ipv een dumpvalve.
     
  16. Zou je me uit kunnen leggen wat het ongeveer is, waar het geplaatst wordt, wat het ongeveer doet, en hoeveel het kost?

    Ik wil namelijk een makkelijke oplossing aangezien ik nog garantie heb van de dealer.
    Die heeft mij verteld als ik een Dump Valve installeer dat mijn garantie vervalt op alles.
    Nu heb ik met de dealer bij mij in het dorp (is niet een hoofd dealer maar die werkt veel met ford en handelt in naam van de grote) afgesproken dat als die ooit naar de echte ford dealer heen gaat dat mijn dump valve eraf gaat en weer standaard wordt gemaakt.
    Dit is namelijk niet veel werk met een dump valve.

    Als dat niet kan met dsci cais, dan vervalt die optie zowiezo al voor mij.

    Ik wil heel graag een project beginnen met van alles en nog wat (cold air intake / intercooler / short shifter etc etc) en daarna op auto beursen gaan staan (heb al aanbieding gehad om dat te mogen doen mocht mijn project af zijn).

    Maar vanwege garantie kan ik dat niet doen.
     
  17. Ik denk dat hier word gesproken over 2 verschillende geluiden. De CAIS, is een VROAMMM geluid...heeft met luchtaaznuig te maken en je kan inderdaad de turbo wat beter horen.

    Ik vermoed dat de dumpvalve die hier bedoelt wordt meer voor het afblaas tssssss geluid is.
     
  18. Jup dat is wat ik ook wil.

    zodra je schakelt/gas los laat "psssheeeewww" geluid

    Ik denk dat ik dat wat Dennis RS zei ga doen.

    Even kijken hoeveel hij ervoor vraagt, fitting+dump valve
     

Deel Deze Pagina