2.5i 20V 225pk Inhouden ( stotteren ) ST

Discussion in 'Performance' started by Mau, Sep 23, 2012.

  1. Wist ik niet... Engelse V-Power dus ;). Ik zit zelf aan de Ultimate en die was daar in Engeland net iets beter dan de locale 95. Ultimate hier, zal dan ook wel anders zijn...
     
  2. BP Ultimate in Nederland is RON98.
     
  3. Zekering 26 ( 10 amp ) zit toch onder de motorkap.
    Staat aan de binnenkant van de deksel een driehoekje met een vraagteken en een aanwijzing naar het instruktieboekje.

    Is dit correct.

    bedankt Mau
     
  4. Ik heb het filmpje weer gevonden.

    Het bestaat uit 3 delen. Het eerste deel is een zuinigheidstest
    Het tweede deel gaat over temperatuur en het derde deel over performance.

    Ik bestef dat het om een promotiefilmpje gaat maar de verschillen tussen BP Ultimate en normale Euro 95 heb ik zelf ook ondervonden (binnen het kader van de performance dan he, niet de zuinigheid....:lol:). Dit zijn de werkelijke verschillen.

    http://www.youtube.com/watch?v=HGRsV7XrCeI&feature=relmfu
     
  5. Leuk, ik heb er net weer voor 91 euro ingepleurd ;) Fifth Gear was episode 4 van season 21...
     
  6. Een bougie of bobine die begint defect te raken merk je juist als je de motor flink belast. De vullingsgraad van de cilinder is hoger, en dus insteekt niet alles door een slechte vonk. Ik had niet zomaar lukraak 2 sensoren besteld. Maargoed dat heb je al gedaan, dus hoop voor je dat het daarna weg is.
     
  7. Ik heb me ook weer gemeld vandaag bij de pomp...het enige nadeel van een ST :badgrin:

    Heb me uitermate netjes gedragen de afgelopen week. Ik kwam 2 km te kort voor een 1:10 score...:whistle:
     
  8. #29 Grey-ears, Oct 2, 2012
    Last edited by a moderator: Oct 2, 2012
    Mau,

    Bij mij geeft de st boven de 5000 toeren ineens "niet thuis"
    In zijn vijf trekt ie probleemloos naar de 180 daarboven (in zes) kruipt de st naat 200 maar klimt dan niet meer in de toeren.

    Dit is bij mij het geval na montage van de Samco slangen en de (grotere) boostpipe.

    Ik verdenk ook de maf sensor / map sensor, maar ook een "lek" ergens in de slangen onder (te) hoge druk zou kunnen. Mocht ik er niet uitkomen gaat de originele buis weet terug op zijn plek en eventueel de originele slangen.

    Ook in de lagere versnellingen bij (extreme) belasting houdt mijn st in bij circa 4500 / 5000 toeren, het toerental loopt dan echter wel door (met een dipje). Ook een van de bougies hou ik nog als optie. Ik hoor graag van je na vervanging van de sensoren.

    O... Ik tank altijd ultimate 98 (BP) en heb in Duitsland 100 erin gegooid.

    John
    Grey-ears
     
  9. 100 + wat ze in Duitsland hebben is heerlijk.
    Ik heb het idee dat hij dan iets beter in de hoge toeren blijft door trekken...:rock:
     
  10. Dat is niet alleen een idee, het is gewoon zo :rock: zelf ervaren afgelopen vrijdag in Duitsland, oke het was met een originele RS2 en niet met :st:
    Betaalde daar 1.91 p/l (V-power 100) :oops:

    Hier in Nederland rij ik hoofdzakelijk met euro95 voor het woon/werk verkeer.

    Ik merk dat we een beetje afdrijven in dit topic :mrgreen:

    Dus weer :ontopic:
     
  11. Ik ben er nog niet achter, probleem in mijn topic gezet.
    Hebben de nieuwe sensoren geholpen?

    John
    Grey-ears
     
  12. Hey John.

    Reactie heeft wat langer geduurd omdat ik er even klaar mee was.:frusty:

    Twee nieuwe sensoren gemonteerd ( map en maf ) en het probleem was er dus nog. Daarna bij Ford Laptop aangesloten om toch ergens wat te kunnen aflezen , niets geen foutcode's.
    Monteur zegt dat het een lastige situatie is en alleen gevonden kan worden door onderdelen te vervangen wat betrekking hebben op dit probleem.

    Afgelopen vrijdag een nieuwe boostsolenoid geplaats , voelde al een een stuk beter aan maar het was er nog niet helemaal uit .
    Laat ik nu ook nog de pech hebben dat er hoogstwaarschijnlijk een slechte werkende bobine in zit.
    Moet er bij zeggen hoe warmer de motor is hoe minder het word.

    Deze week een nieuwe bobine bij ford halen en dan maar opnieuw testen.
    Als hier niets uitkomt dan weet ik het even niet meer.

    Mau
     
  13. Bah!

    Zit in een soortgelijk cirkeltje maar ik moet wat omwegen bewandelen om de ECU uit te kunnen lezen, nu is het dus erg onhandig dat MT alleen in het buitenland beschikbaar is.
    Ik verdenk nog de sensoren of de boost solenoid. De turbodruk valt nu ineens weg bij 4700 rpm.

    Bij jou geen lekjes ergens in een van de slangen?

    John
    Grey-ears
     
  14. Nee , alle slangen gecontroleerd.

    Is wat ver uit de buurt anders kon je de map of maf sensor eens proberen.
     
  15. Hallo,

    Enige dat ik kan zeggen:

    1)
    ik rijd ook DSCI Dreamscience, soms Performance + in de winter soms "origineel".

    2) De originele koppeling kan het MAX KOPPEL NIET aan !!

    Mijn ST heeft 475nm & 270pk :veryhappy:
    Dat is 35nm meer als een RS hé ;-)

    ==> Sportkoppeling laten plaatsen dus, want je koppeling zal op termijn zoiezo slippen.

    Dit geldt ook voor de RS die getuned is tot 370pk, enz.
    Die zal ook slippen.

    3)
    Tank ALTIJD 98octaan!!!!

    95octaan = rommel voor een SPORTWAGEN.
    Voor een gewone wagen is dat geen probleem hé,
    dan zou ik ook 95oct tanken.

    Hoe hoger de "compressieverhouding" hoe essentiëler die 98oct is ;)
    Indien een wagen gechipt is, is 98oct zeker nodig.

    4)
    Indien ik 95oct houdt de wagen ook in op max koppel en boven de 6.500t/min.
    Dat is normaal !! ;)

    Ik heb dit met al mijn sportwagens getest.
    (Fiesta ST, Civic Type R, Focus ST)

    Ik heb ook al goedkope 98cot getest.
    Dan houdt de wagen ook "in".

    STotteren heeft de mijne nog nooit gedaan.

    5) Luchtmassadebietmeter defect?

    greets
     
  16. #37 Mau, Oct 21, 2012
    Last edited by a moderator: Oct 21, 2012
    Probleem verholpen.:D

    Na gisteren een dagje Nordschleife heb ik het probleem toch gevonden.
    Zoals gezegd had ik een nieuwe bobine besteld en deze voor vertrek in de vijfde cilinder geplaats. Alles goed warm gedraaid en voor de grensovergang een paar keer op het gas gegaan en het stotteren was er nog.

    Bij het tankstation gestopt en de nieuwe bobine in de vierde cilinder gemonteerd en je kunt het bijna niet geloven maar de auto trok daarna zonder inhouden zo door de versnellingen.
    Tijdens de heen en terugreis nog een paar keer goed gas gegeven ( vooral bergop ) in de vijf net onder de 2000 rpm gas er vol op en zonder inhouden naar een hoger toerental.

    Niets meer aan de hand .

    Ps. Ik heb vanaf ik DS rijdt altijd 98 getankt.

    Gr. Mau
     
  17. Beter ;), zijn die bobines zo makkelijk te vervangen dan?
     
  18. Ja hoor je moet alleen even de bovenste kap van de motor afschroeven
     
  19. Goed ;)

    ook 98oct tanken als je st origineel staat.

    Test maar eens:

    met 98oct knalt hij luider, dus meer ontsteking :)
     

Share This Page