2.5i 20V 225pk Inhouden ( stotteren ) ST

Discussie in 'Performance' gestart door Mau, 23 sep 2012.

  1. Beste Ford rijders.

    Sinds een week of 2 heeft mijn ST bij volgas en dan vooral in de hogere versnellingen last van inhouden en Stotteren .
    Meter schiet als altijd door naar 1.2 bar.
    Ten eerste dacht ik dat het aan de Forge DV. lag ( vervangen voor de orginele ).
    De orginele heb ik er vandaag terug ingebouwd maar het is nog steeds hetzelde.
    Het laatste wat in mij opkwam is de software terug op standaard zetten , alleen dan is het niet goed voelbaar omdat er maar weinig druk wordt opbebouwd.

    Normaal rij ik met de DSCI tune.

    Mods zijn 3 Inch vanaf turbo , 200 cell sportcat. , Airtec Cais en intercooler.
    Denso iridium type 24.

    Iemand een idee.
     
  2. Ik ben geen kenner, maar ik lees hier ondertussen al enkele jaren mee omdat ik me ooit (hopelijk volgend jaar) een ST wil kopen. Ik rij momenteel nog Honda.

    Volgens mij slipt je koppeling door het hoge koppel. DSCI map + je mods kunnen makkelijk 450nm genereren, wat vooral in hogere versnellingen teveel kan zijn voor de standaard koppeling. Een koppelbeperkende map (max 400nm bv) of RS koppeling lossen dit op. Ik heb een voorbeeldje gevonden op youtube:

    [YOUTUBE]hMkVCne-HCw[/YOUTUBE]
     
  3. Joa.

    Fijn dat je meedenkt maar de koppeling is het zeker niet . Als deze versleten is voelt anders aan.
    Auto haalt zijn toerntal makkelijk , alleen als de turbo op druk komt houd hij wat in.

    Mau
     
  4. Zeker dat het de koppeling niet is? De MAP-sensor, MAF-sensor en boost solenoid gaan vaak kapot en vertonen problemen als inhouden en vreemd boostgedrag. Misschien moet je het hierin zoeken? Deze dingen gaan zo vaak kapot dat je ze vaak zelfs als setje kunt kopen ;).

    Ik weet niet of je lid bent bij focusstoc.com, maar daar vind je een schat aan informatie. Succes ;)
     
  5. Collega van me had soortgelijk probleem met een ander merk auto. Gwn rustig rijden was geen probleem, maar snelwegstukken hield die ook in op de turbo. Garage had verschillende ideeen betreft de turbo totdat een leerlingmonteur zei dat het maf sensor was. Dit zou volgens chef werkplaats niet kunnen omdat het niet weergegeven werd op de computer. Toch de maf sensor vervangen en het probleem was verholpen. Succes!
     
  6. Buiten jullie info heb ik ook nog informatie opgezocht .

    Het heeft toch hoop ik te maken met de MAF sensor.
    Komende week maar eens een nieuwe bestellen en ook maar de MAP sensor vernieuwen.

    Mau
     
  7. Ik ben bang dat ik ook zoiets heb.

    Boven de 5000 toeren (200 KmH) trekt de auto niet door.
    Maar eens even wat rondmailen.

    John
    Grey-ears
     
  8. Het probleem van Mau klinkt meer als een defecte bougie/bobine.
     
  9. Anton.

    Bougies ( denso iridium ) heb ik verwisseld met de orginele , probleem is er nog.
    Bobine zou kunnen maar dan zou het ook voelbaar moeten zijn bij een normaal gas geven ( rijden ).
    Ik denk dat wat Kludrex schrijft het meest in de buurt komt , als ik google en lees wat de werking van een MAF en MAP sensor is de problemen van mijn ST het meest naar deze onderdelen verwijst.

    Afgelopen week bij de dealer geweest en vertelde dat ze niet direct konden uitlezen , omdat de auto geen foutmeldeing geeft.
    Ik neem het risico maar en wissel zelf de sensoren.
    Vandaag deze 2 delen besteld , en over een paar dagen weet ik meer.
    Ik laat wel wat weten.

    Mau
     
  10. Misschien iets heel stoms maar heb je toevallig andere brandstof getankt dan normaal?

    Ik tank altijd BP Ultimate, als ik wat anders tank is het echt drama....
     
  11. Drama als in?
    Ik probeer altijd 98 en meer erin te gooien, lukt niet altijd, weet dat de :st: op 95 minder loopt maar drama, nee nog nooit gehad.
     
  12. Rij altijd V-power, nooit problemen. Op de Duitse Aral ultimate 102 loopt de auto soepeler en zuiniger...
     
  13. In het kader van we gooien een balletje op.....

    Kijk ook ff naar het luchtfilter, zal het ongetwijfeld niet zijn, maar bij onvoldoende frisse lucht wil de auto ook niet lekker soepel vooruit, met name in de hogere toeren tallen.
     
  14. Drama als in niet vloeiend accelereren. En merkbaar vermogen inleveren...en inhouden.
     
  15. Hmm, dat heb ik werkelijk waar alleen gehad met ModC op 95, dat de :st: wat minder presteert...
    Zelfs als ik bij de witte pomp 98 tank loopt ze nog steeds gewoon goed door.
     
  16. Had inderdaad in Duitsland andere benzine getankt (Aral 95 met 10% bio en nog wat ).
    Deze brandstof is inmiddels door de uitlaat verdwenen en heb weer 98 getankt , helaas is het probleem er nog.

    Mau
     
  17. Dat klinkt niet zo tof, dat bio spul. Om het uit te sluiten, zou ik als ik jou was je KAM zekering (nr 26) er een tijdje uithalen om de boel te resetten. Ok, je rijdt inmiddels op een nieuwe tank, maar de boel heeft zich misschien aangepast naar een of andere "tree hugger"-mode ;).
     
  18. Euro 95 of bp ultimate scheelt in een 100 km/h- 200 km/h sprint zo maar 4 autolengtes.
    Heb t wel eens getest met een maatje die een gechipte Skoda rs heeft.

    Heb wel eens een filmpje gezien van bp waar ze 2 st's testen. Een op ultimate een op 95 ik zal eens kijken of ik die nog ergens kan vinden.

    Heb een keer een paar liter e85 bij een halve tank bp ultimate gedaan maar dat vond de st niet zo leuk. Het leek alsof de computer zich er op in ging stellen. Liep waardeloos dus ook stotteren en inhouden bij vol gas. Ben rustig verder gereden en vervolgens weer ultimate getankt. Het was meteen over en heb nooit geen last meer gehad.

    Ik hoop voor je dat t meevalt!
     
  19. Off-topic: In Fifth Gear van vorige week hebben ze verschillende brandstoffen getest met een WW Gleuf GTI. Daar kwam V-power het beste uit de bus... een pk'tje of 7 meer, meen ik...
     
  20. Let wel, de V-power is daar anders dan hier.
     

Deel Deze Pagina