1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote trekhaak topic [MK4]

Discussie in 'Exterieur' gestart door ing_BRW, 12 jan 2021.

  1. Ik sta op het punt volgende artikels te bestellen op trekhaken.info

    FR108B1
    676700

    ik weet dat ik veel vraag maar kan iemand me bevestigen dat dit de juiste zijn?

    moet er steeds een stuk uitgeslepen worden uit de bumper? Wat met garantie?

    alvast bedankt
     
  2. Ik heb dezelfde trekhaak. Kabelset zal wel kloppen.
     
  3. De kabelset FR108B1 maakt niet volledig gebruik van de trekhaakvoorbereiding. De montagehandleiding schrijft zelfs bij trekhaakvoorbereiding dat er een kabel naar voren moet worden getrokken. Van de twee stekkers in de kofferbak wordt er maar één gebruikt met die kabelset.

    Maar hij kan wel.

    In principe moet er alleen in het hitteschild boven de trekhaak een sparing gemaakt te worden voor de kabeldoos en de trekhaak. De bumper hoeft niet aan geslepen te worden.
     
  4. De kabelsets van ECS zijn beide perfect en gebruiken wel degelijk de voorbereiding. Zie afbeelding "ROUTING". Als je geen voorbereiding hebt moet stekker U2 naar positie J (voorin) en heb je wel voorbereiding dan kan de stekker U2 gewoon achterin blijven, positie C.

    ECS is echt top spul en die hebben daar echt wel over nagedacht. Ik heb al meerdere kabelsets van ze gebruikt en nooit problemen mee gehad.
     
  5. Dan heb ik stap 19 en 20 schijnbaar verkeerd begrepen. Want in die stappen lijkt het wel alsof je een kabel naar voor moet trekken als je een voorbereiding hebt.
    Maar ik kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik geen ervaring heb met die kabelset.

    Screenshot_20210415-213927_1.png
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.
  6. Ik heb ook de wens om een trekhaak te laten plaatsen op onze ST Line wagon. Volgens ETIS is er alleen helaas niets voorbereid dus dat wordt denk ik een trekhaak via trekhaakcentrum.

    Ik heb de 1.5 motor en vroeg mij af of er als er een af fabriek trekhaak nog aanpassingen aan de motor gedaan worden (extra koeling o.I.d.) weet iemand dat?
     
  7. Op www.ford-accessoires.nl is het volgende verschil waar te nemen:

    Ford Focus hatchback 01/2011 tot 03/2018
    [​IMG]

    Ford Focus hatchback 04/2018 tot heden
    [​IMG]

    Hier wordt dus duidelijk aangegeven dat de Focus III een aanpassing aan de motor nodig heeft, maar bij de Focus IV staat deze vermelding niet. Voor de Ecoboost motoren (1.0 & 1.5) in een Focus IV is dus een aanpassing van de koeling niet noodzakelijk.
     
    Spades vindt dit leuk.
  8. De stekker links, die blijft altijd zo zitten in het oog? Deze gaat alleen weg als je een elektrische heb?

    Dank Rob.
     
  9. Rob,

    Die klap je omhoog als je klaar bent. Hij is dan niet meer zichtbaar en zit achter de bumper!
     
  10. #90 Gitzo, 20 mei 2021
    Laatst bewerkt: 20 mei 2021
    Dank je Bernd,

    dat is bij de eclectische het geval maar ook bij de afneembare variant? Standaard zo'n 'stekkerdoos' onderaan de bumper wordt ik niet vrolijk van :oops:.
     
  11. Vaste trekhaak, vaste stekkerdoos.
    Afneembare trekhaak, wegklapbare stekkerdoos.
    Ik heb jaren lang afneembare trekhaken gehad en die hadden allemaal een wegklapbare stekkerdoos. [emoji3]
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  12. Dank U, ooh grote trekhaken goeroe :D ;).
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.
  13. #93 Heusinkveldb, 20 mei 2021
    Laatst bewerkt: 20 mei 2021


    Zie rond 1:03....
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  14. Vraagje, iemand die een afneembare haak heeft geinstalleerd icm de Maxton design diffuser en uitlaat?

    ik heb deze namelijk, maar past dit wel? En doet de uitsnede voor de trekhaak niet ontzettend afbreuk aan de diffuser?
     
  15. Vraagje, is er iemand die weet waarom ik op pool 2 van een 13 polige stekker 4 volt geschakelde spanning heb? en er op pool 10 12v staat maar die niet uitgeschakeld word?
     
  16. Pool 2 is idd voor constant 12v en pool 10 is voor de constant stroom in de caravan.
    Op de eerste zou je idd 12v moeten meten. Dit probleem kan overal zitten. Ik zou beginnen met het open maken van het stopcontact.
    De continu stroom op pool 10 is wisselend hoe deze is aangesloten. Bij de een is deze daadwerkelijk continu en bij de ander geschakeld via het contact.
    Op het plaatje de Multicon aansluiting, de West aansluiting heeft dezelfde kleur-nummer indeling.

    [​IMG]


    Ford Mondeo MK4 2.3 automaat Ghia station.
    Gewoon heel lekker rijden.
     
  17. 2 was de constante stroomdraad bij de 7 polige stekker en de eerdere 13 polige stekker.
    Tegenwoordig is 2 de aansluiting van het mistachterlicht.
    Waarom er nog steeds op internet heel veel verkeerde schema's staan is mij een raadsel.

    [​IMG]
     
  18. Weet ik ook niet.
    Ik heb deze al jaren als foto opgeslagen staan op mijn telefoon. Zal snel een goede vervanger regelen.


    Ford Mondeo MK4 2.3 automaat Ghia station.
    Gewoon heel lekker rijden.
     
  19. We gaan even meten, bedankt in ieder geval
     
  20. Op aanhangers boven 750kg is al sinds 1998 het mistachterlicht verplicht. Vanaf dat moment is de stekkerdoos ook aangepast zodat bij de 7 polige pen 2 daarvoor gebruikt is en als je toch constante/geschakelde stroom wilde hebben je naar 13 polig toe moest.
     

Deel Deze Pagina