1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Focusclub Formule 1 topic 2023

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Tigershark, 18 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vandaar dat ik wel in ben voor reverse grid. Stel je voor dat alle rijderds met goeie autos het veld in moeten halen. Altijd actie.
    Je weet nooit van te voren wie er echt gaat winnen.
    Want je moet ook geluk hebben dat je sommige kan inhalen.

    Door max van p9 wist je hij gaat naar p2 alleen hoe snel.
    Toen hij 1ste reed was het ff spannend om te zien hoe snel hij zou zijn. Wat bleek gat met perez werd juist groter.
    Toen wist je eigenlijk al. Max gaat naar medium en rijdt daarna perez lachend voorbij
     
  2. En dan denk je niet dat iedereen tijdens de kwali rustig aan doet bij een reversed grid?… kun je op wachten natuurlijk. Is niet te doen
     
  3. Dat is idd het gevaar ervan.
    Je kan niet voor de rijder en voor de kijker beide goed doen.
    Issue is dan alleen op te lossen door in de quali ook punten uit te geven.
    Zo is het wel handig als je pole hebt en dan de volgende dat van plek 10 naar de podium weer rijdt.

    Maar goed door de sprintracen wordt er wel meer gekeken naar f1. Dus leuk voor liberty media. Maar om nu te zeggen wouw wat gewdig, nee da is het ook weer niet. Sterker nog vindt sprintrace vaak juist saai.
     
  4. Nadeel bij de sprintrace is dat de meeste coureurs mijns inziens niet op hun best rijden, als ze met de sprintrace immers schade rijden waardoor er een kans bestaat dat ze niet kunnen racen op zondag, is de schade van puntenverlies vele malen groter.
    Dus zullen ze sneller genoegen nemen met een lagere klassering, zolang hun auto maar heel blijft.
    Tenminste, dat idee kreeg ik vorige week wel bij Max, dat hij het wel best vond die zaterdag, ik kreeg niet de indruk dat hij op maximaal kunnen reed op zaterdag.
     
  5. Precies dat, ook dat plots de banden op zijn en ze nuet meer kunnen pushen.
    Ipv sprint race, kun je beter short race noemen
     
  6. Helaas geen F1 race dit weekend, hoewel een parade achter de safety car zoals twee jaar geleden in Spa ook niet echt leuk was.
    En gezien de situatie in de regio, ook eigenlijk het enige logische besluit dat ze konden nemen als je het mij vraagt.
     
  7. Zat er aan te komen. vandaag om 1400 moest de knoop doorgehakt worden. Vooral logistiek was het onhaalbaar om naar circuit te komen. bruggen en straten waren afgesloten dus dat konden ze niet gebruiken.
    Daarnaast hebben de hulpdiensten al hun handen vol afgelopen tijd.

    Race zou alleen doorgaan als logistiek haalbaar was. dat circuit niet onherstelbaar schade heeft opgelopen, dat hulpdiensten voldoende capaciteit heeft om hulp te bieden bij grote evenement.
    Eerste en laatste waren niet haalbaar.

    Had al niet verwacht dat het zo als spa zou gaan. rede ivm vanaf nu ongeveer geen neerslag wordt verwacht komende periode. Dat was de rede dat ze deden afwachten wat het weer deed.
    Kennelijk voldoende kapot maken waardoor het onhaalbaar was.
    De race had anders een droge race weekend kunnen worden.

    Hoe dan ook next week monaco
     
  8. Ziggo neemt F1-rechten over voor Nederland

    Ziggo Sport neemt de F1-rechten weer terug, aldus iemand die er verstand van heeft.

    Jarenlang was Formule 1 in Nederland een ‘kleine’ sport. Met name toen Jos Verstappen na het seizoen van 2013 er de brui aangaf, werd het een sport voor de liefhebber. Na de eerste overwinning van Max Verstappen op 16 mei 2016 zijn er pardoes heel veel meer fans. Heel erg tof, natuurlijk. Bij Ziggo vielen ze met hun neus in de boter, want ineens waren de heren Mol, Plooij en Van Gameren helemaal heet.


    Bij ViaPlay zagen ze de potentie en gingen ze meebieden voor de uitzendrechten. Het Zweedse bedrijf wilde koste wat het kost de zendrechten voor Nederland hebben, gezien onze nationale trots Max Verstappen. Zo lang hij blijft presteren, kun je miljoenen abonnees aan je binden. En die verkoop je meteen ook de rest van je producten.

    ‘Ziggo neemt F1-rechten weer over’
    Nu lijkt die tactiek niet helemaal goed uit te pakken, dat konden we gisteren al aan je melden. ViaPlay faalt namelijk hard, op de beurs gingen ze met 60% onderuit. De topman verantwoordelijk voor deze tactiek moest zijn biezen pakken.

    Volgens Chris Woerts is dit het moment dat Ziggo terug gaat slaan. Dat zegt hij in gesprek met Business News Radio. Volgende maand kan er namelijk geboden worden op de uitzendrechten. Woerts haalt aan dat ViaPlay zich na de huidige ontwikkelingen meer wil gaan focussen op de thuismarkt.

    Voor Ziggo is het dan ook een uitgelezen kans om toe te slaan. Meneer Anders Jansen werd bij ViaPlay gewipt omdat hij te veel geld uitgaf aan uitzendrechten. No way dat de nieuwe CEO wederom flink gaat bieden.

    Alles staat klaar bij Ziggo
    Bij Ziggo daarentegen kunnen ze een impuls wel gebruiken. MotoGP en Indycars zijn leuk, maar wel heel erg niche. Ziggo heeft de complete infrastructuur klaarliggen, natuurlijk. Het racecafé is er immers nog steeds, bijvoorbeeld. Ook Olav Mol en Jack Plooij kunnen zo weer inspringen. Ook zit Robbert Doornbos nog prominent bij de raceprogramma’s van Ziggo.

    Overigens moet je het nog wel eventjes doen met Nelson, Melroy en Amber. ViaPlay heeft sowieso de uitzendrechten voor dit seizoen en het komende seizoen. Oh, en dan als laatste: stel dát het allemaal uitkomt wat Woert voorspelt. Hoe gaat het dan met Tom Coronel? Mag hij weer terug? En hoe gaat dat dan met Doornbos? Destijds kon Doornbos het niet verkroppen dat ViaPlay een professionele richting op wilde, maar ook Coronel aanstelde is als commentator. Kijktip voor als de race saai was: het gezicht van Christijan Albers als hij Coronel hem wéér in de reden valt met een opmerking die minder zinnig is. Heerlijke televisie is dat.



    Via autoblog.nl
     
    LRS vindt dit leuk.
  9. Zo jammer dat F1tv de commentatoren van Viaplay gebruikt. Niet om aan te horen, praten om het praten. Is de een stil, begint de ander dom te ratelen. Herhalen herhalen herhalen. Gelukkig is het engels dikke prima :cool:
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  10. Voordeel dat engels velen malen beter klinkt met button haha.
    Of ene browser f1 tv pro aan zetten zonder geluid.
    Dan op tor browser grandprixradio.be. zo luister je eenvoudig weer naar olav.
    Tor browser loopt altijd via vpn
     
  11. Zal je zien, ben ik nét over van Ziggo naar KPN, gaat de F1 terug naar Ziggo :frusty:
    :D. Ach, ik ben happy met F1TV dus zal dat wel aanhouden. Van Olav Mol wordt ik ook niet bijster gelukkig en van Kamphues en Coronel al helemaal niet.
     
    Patman vindt dit leuk.
  12. Jup, hier ook sinds Viaplay een F1TV abonnee, en inmiddels glasvezel via T-Mobile.
    Vermaak me inderdaad dikke prima met het Engelse commentaar.
    Bijna beter zelfs dan voorheen met Olav.
    Die heeft af en toe wel een roze bril op, maar goed, sommige Engelse commentatoren ook m.b.t. Hamilton, of in ieder geval anti-Verstappen (en dat verstoort mijn roze bril beeld dan weer).
     
    Patman vindt dit leuk.
  13. Wat was dit een heerlijk race weekend als McLaren fan zijnde!
    Jammer dat Piastri gefuckt werd met de safety car, anders had er zeker een P3 voor hem in gezeten. Maar wat een top prestatie van Lando Norris. Heerlijk om te zien dat de update die hij vorige week al had, nu ook uitpakte voor Piastri. Hopelijk komen er meer van dit soort races. Ik heb genoten in ieder geval!
     
    gerardTDCI, Bramzel en Martin123t vinden dit leuk.
  14. Zekers! Echt leuk voor McLaren, eindelijk zitten ze er weer bij, 2e en 4e! Jammer van Ferrari weer. Leuke race, veel actie!
     
  15. Was idd een prima race met overal wel wat gevechtjes gaande.

    De enige smet op de race waren de "fans" en de media, ik erger mij helemaal kapot aan de zogenaamde journalisten die menen
    dat als je gaat rellen, dat je dan je werk gedaan hebt, maar gelukkig is Max het ook zat en geeft dan heerlijke sarcastische
    antwoorden of een domme reactie waardoor de journalist dom over komt.
    En als iedereen eens beter achter de schermen zou kijken, zouden ze ontdekken dat er helemaal geen haat en nijd tussen de
    rijders is, alleen sommige hechten meer waarde aan rust dan dat ze elkaar opzoeken.

    Maar ik voorspel dat het 2e deel van het seizoen nog een hele leuke gaat worden met alle teams nog dichter bij elkaar, een soort
    roulette wie er pole pakt en hoe het podium eruit gaat zien....ik ben er klaar voor
     
    Patman, Bramzel en gerardTDCI vinden dit leuk.
  16. De media stookt de vuurtjes lekker op :frusty:ik probeer zoveel mogelijk die zooi te mijden.
     
  17. Het was idd race met verwachte resultaat.
    Nie dat ik het erg vind.
    Alleen waar perez vorige week nog wat kan doen. Deed hij gister niet echt mee. Daarnaast deed norris het goed.

    Al was de presentator niet zo erg van f1tv pro.
    Die zei dat publiek opstond voor max. Al wisten ik direct dat het voor norris was.

    Maar ze doen het goed door audio van publiek express omlaag te draaien.

    Het is en blijft dat engeland pro huilie is. En zolang die niet naar de feiten kijken wordt en blijft het moeilijk.
    Het moment met max in die ene bocht waar hij gister bij norris wel gas los liet en presentator direct zei dat deed hij niet bij max. En dat van engels presentator.

    Waar in de laatste race verkeerd ging voor huilie is iets waar max zelf niks aan kon doen. Helaas vergeten ze dat.
     
  18. Ja had het gelezen, hier moet toch meer aan de hand zijn, want een rookie die 10 races de tijd krijgt??
    Terwijl een Kvyat/Gasly/Albon veel langer de tijd hebben gekregen....en laten we Tsunoda ook niet vergeten,
    die heeft maar 2 punten weten te scoren, en dan voornamelijk met lompe ondoordachte acties
     
  19. Marko wilde de Vries eigenlijk al niet, maar Horner wel. Wie de baas uiteindelijk?… was te verwachten dit, al had ik het na de zomerstop verwacht. Jammer maar helaas. Had het em wel gegund om op Zandvoort te rijden voor het thuispubliek
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina