1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Herman's ST188 updatejes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Herman RS turbo, 9 jul 2012.

  1. Het schiet mij toch ineens te binnen welke update dat nou was.

    Het was namelijk een setje reserve tellers.
    Hier heb ik plannen mee voor de ST maar is tot nu toe nog niks aan gedaan.
    Binnenkort maar eens mee aan de gang.

    [​IMG]

    Voor de APK had ik mijn remblokjes rondom vervangen.
    Daarbij heb ik voor de APK ook mijn cat weer terug geplaatst.
    Is toch ineens een stuk rustiger in de ST haha.

    Ik mocht hiervoor ff lekker droog staan bij buurman.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik had al heel lang last van korlvloeistof verlies en na een aantal keer zoeken naar de lekkage had ik niks concreets gevonden.
    Het enige wat me opviel was dat de pijpjes aan de oliekoeler wat veroest waren.
    Ik hoopte dat dat het probleem was en ging opzoek naar een andere oliekoeler.
    Nieuw niet te vinden en gebruikt ook erg lastig.

    Nadat ik er in engeland 1 had gevonden die niet wou opsturen na betaling, had ik bij een ander de 2e keer meer geluk.

    Dus de auto in mn garage gezet en maar gelijk een beurtje gedaan.
    [​IMG]

    De oude en de nieuwe koeler
    [​IMG]

    Helaas bleek dat toch niet het probleem te zijn.

    Toch moest de lekkage daar ergens zitten. Het was daar immers altijd nat.
    Dus op de gok de 2 rubberen slangen die naar de koeler gaan eraf gehaald en een paar cm korter gemaakt.

    Uiteindelijk bleek daar het probleem te zitten. Scheurtjes zijn bijna niet te zien in de afgesneden stukjes maar lekken doet hij niet meer dus ik ben blij.
     
  2. nou gelukkig was dat het probleem! Wat loop je dan te zoeken.
    Maar verder mooie updates :D
     
  3. tijd voor weer een updateje.
    Het was weer tijd om de ST weer bestand te maken tegen aankomende winter.
    Er zat de laatste tijd weinig bescherming meer op dus hoog tijd om hem weer eens goed aan te pakken.

    Eerst maar eens lekker gewassen. Vervolgens helemaal en de non ferro van Monello gespoten:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoals je op de foto's kunt zien was dat geen overbodige luxe.
    Vervolgens de auto weer goed gewassen om daarna te gaan kleien.

    [​IMG]

    het viel mij nog mee met de vervuiling.
    Na het kleien weer goed wassen en dan zit dag 1 er alweer op met als gevolg dit resultaat:

    [​IMG]

    [​IMG]


    De volgende dag de auto afgeplakt ter voorbereiding op het dappen.
    Eerst nog wat foto's van wat slechte plekjes:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens 2 keer gedapt met dit als resultaat:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    na het dappen de ST lekker binnen gezet op het plekje van de RS zodat ik daar de volgende dag kon gaan beginnen met coaten:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ik moet zeggen dat het ondanks dat het mijn 1e keer was wbt dappen, dat het resultaat er best mag zijn. de ST staat er weer bij al een pareltje en mag weer gezien worden naast de RS.

    Een paar dagen later heb ik nog een 2e laag coating aangebracht voor wat extra bescherming.
    Tevens ook de ramen 2x gecoat met rainclear.

    Ik ben er tevreden over en we kunnen weer op naar de volgende update.
     
  4. ook maar gelijk even een mini update posten.
    Ik stoorde mij al een tijdje aan het vervaagde roze ST logo op de achterklap van de ST.
    Dus in engeland bij DMB nieuwe inleg stikker gekocht.
    Van dit:

    [​IMG]



    Naar dit:
    [​IMG]

    [​IMG]



    Ik ben erg tevreden met het resultaat en vind het erg goed passen in het thema van de auto. en het is weer een keer wat anders als rood.
     
  5. Zeer netjes gedaan Herman :thumbs:

    Heb hem al live gezien, staat er weer strak en netjes bij, kom maar op met die regen :schater:
     
  6. Hij glimt goed zeg! Mooie wagen!
     
  7. Mooie glans... super gedaan..

    Maar wat ik mij afvraag.. waarom heb je de achterruitwisser zo afgeplakt?
     
  8. Haha dat weet ik achteraf eigenlijk ook niet maar het zag er wel leuk uit
     
  9. Ziet er netjes uit.. maar waar blijven de recaro's?
     
  10. Die heb ik helaas niet :nocheer:
     
  11. Mooie combi heb je zo staan, Herman!
     
  12. mooi hoor Herman :thumbs:

    wat voor (dichte) achterwisser is dat?
    tellerupdate, verlichting blauw maken? :woohoo:
     
  13. Tellerupdate ben ik nog mee bezig. Meer daarover als daar meer nuttigs over te updaten is.
    De achterruintenwisser is van een peugeot 206.

    Bedankt voor de complimenten verder mannen.
     
  14. Prachtig resultaat .. Ik begin steeds meer mk1 st fan te worden
     
  15. Echt super mooi zo, hij glimt weer als nieuw.

    Die van mij is "professioneel" gepolijst en gepoetst, maar hij glimt lang niet zo mooi als die van jou.

    Hoe kom jij trouwens aan 188 pk?
     
  16. #677 Herman RS turbo, 3 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 okt 2016
    Bedankt voor je compliment.
    Alles staat in dit topic wel beschreven maar om je een hoop bladerwerk te besparen zal ik het even kort voor je opsommen.
    *Bluefin superchip
    * FSW catback en custom decat allemaal rvs
    * K&N 57i kit
    * CFM 67 throttlebody
    * CFM verstelbare uitlaatnokkenaspoelie

    Die 188pk en 222nm is gemeten zonder de 67mm throttle body en nokkenaspoelie. Met de tb en poelie is wel een meeting gedaan maar op dat moment zat er een storing in de auto waardoor er niet voluit gegaan kon worden
     
  17. Wat zou ik graag een keer die wielen op de Escort willen passen... Weet jij hoe de VCT van de ST170 wordt geregeld? Is dat vanuit de ECU?
     
  18. Haha dat moet dan een keer in de winter komen doen als ik de winterset eronder heb.

    Maar die valve timing word op vacuüm door een apart kastje geregeld (de bekende imrc)
    Dit gaat dus niet via de ecu
     
  19. Dat werkt toch nét iets anders.

    De inlaat nokkenas heeft een regelklep om de juiste oliedruk naar het tandwiel te sturen.
    Deze regelklep wordt rechtstreeks aangestuurd door de PCM dmv een PWM signaal.

    De IMRC-runner heeft niets met de nokkenassen te maken en ook niet met vacuum.
    Dit ding wordt ook direct door de PCM aangestuurd via een primitieve bus verbinding.
    Via een soort gaskabel wordt in het inlaat spruitstuk een klep open of dicht gezet afhankelijk van het toerental.
     

Deel Deze Pagina