1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Herman's ST188 updatejes

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Herman RS turbo, 9 jul 2012.

  1. Keurig, ziet er weer goed uit. Heb je schijven nog met een coating besteld die Mtec aanbied? Of gewoon standaard.
    Wil namelijk zelf eens die coating proberen, kijken of dat het roesten van de openstaande randen wat tegen gaat.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  2. Die veren was ik idd vergeten te stralen.
    Deze schijven hebben zo'n coating gehad maar zo'n coating houd nooit lang stand in alle omstandigheden vandaar dat ik ervoor heb gekozen ze te verven.
     
  3. Oke, nou ze zien er gelikt uit nu in ieder geval.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  4. ATE heeft ook een coating op de schijven, die blijft lang goed.
    Maar waarom je naaf helemaal in het kopervet? Vergroot de kans op trillen.
    Zelf maak ik de naaf roestvrij, dan de schijf erop en dan het laatste randje van de naaf doe ik een beetje kopervet op zodat de LM wielen niet vastvreten in de naaf. Meer is niet nodig en werkt zelfs averechts.

    Gaat deze auto trouwens mee de boot op? Je spulletje is wel erg roestig.
     
  5. Het is maar minimaal dat kopervet en ng uit een dpuitbusje ook dus erg dun. Ga je qua trillingen niks van merken en is puurt dat er niks vast gaat vreten.

    Deze auto gaat idd mee aan boord. Best kans dat het onderstel daardoor iets sneller verroest eruit ziet als de gemiddelde auto. Al moet ik zeggen dat het allemaal vrij oppervlakkig is.
     
  6. Ik snap dat het bedoeld is om vastvreten te voorkomen, maar een remschijf heb ik nog nooit vastgevreten gehad. LM wielen wel, maar niks wat een blok hout en een vuistje (moker) niet kon verhelpen. Maar goed een ieder voor zich.
     
  7. Vandaag heb ik de achterremmen gedemonteerd en daarbij viel mij op dat 1 van de schijven aardig vast aan de naaf zat.
    Of het zal helpen of niet weet ik niet.
    Meer onder het mom baat het niet, schaad het niet.
    De aanloopvlakken van de wielen smeer ik altijd iets in en dacht dat het nu met de schijven ook geen kwaad zou kunnen.
     
  8. Ik vet het ook altijd dun in, baat het niet schaad het ook niet.
    Zolang de aanleg vlakken goed schoon zijn zal je van een dun laagje geen trillingen krijgen.
    Denk dat je bij de gemiddelde garage/bandenboer meer kans hebt op trilling, de nemen niet zo uitgebreid de tijd (krijgen ze ook meestal niet) om alles netjes vlak en schoon te maken.

    Verder goed bezig Herman, ziet er weer strak uit straks en kun je weer veilig op weg :thumbs:
     
  9. #709 S1 RST, 14 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 dec 2016
    Zoals hierboven, ik gebruik al jarn kopervet om vastvreten van zulke onderdelen tegen te gaan. Als je je tijd neemt en het deftig zuiver maakt, dan een dun laagje kopervet geeft geen problemen, ook na enkele jaren komt het dan mooi los indien gewenst.
    Heb nog nooit enig probleem gehad ivm loskomen oid.
    Dingen die af fabriek bv met loctite geborgd zijn zoals bevestigingsbouten van remklauwen moet je hier uiteraard niet mee voorzien, die geef je terug een dotje loctite.
    Maar kopervet tussen een propere naaf en schijf/wiel kan imho zeker geen kwaad:)
    En Marco, ik heb ooit schijven kapot moeten slaan met moker eer ze los kwamen, een keer zelfs een slijptol moeten gebruiken, dus ja die kunnen erg vast komen te zitten, zeker bij een auto van 10+jaar oud
     
  10. Vandaag de laatste hand aan de remmen gelegd.

    Dinsdag de achterremmen gedemonteerd en gelijk de klauwen gestraald en in de verf gezet.

    [​IMG]

    vandaag gemonteerd en ontlucht:

    [​IMG]


    gelijk de ST op zn winterwielen gezet met nieuwe winterbanden.
    Had eigenlijk de wielen nog willen laten stralen en coaten maar was dit vorige x dat ik vrij was vergeten en nu werd het al te laat dus ervoor gekozen het nog even een winter zo te laten.

    [​IMG]



    Voor nu is het even klaar.

    gedane arbeid:
    motorolie ververst en nieuw filter geplaatst
    versnellingsbakolie ververst
    remmen rondom vervangen
    mistlampjes vervangen ( was er 1 kapot)
    stuur vervangen.
    interieur filter vervangen.


    Nu eerst weer een weekje werken en dan weer verder met het volgende:
    boegies vervangen
    stuurbekrachtigingsolie verversen
    en als het goed is komen volgende week mijn nieuwe plasma tellerplaten binnen die ik besteld heb dus dan kunnen die er ook in.
    to be continued dus.
     
  11. Heeft wel wat die witte ST wielen, maar is dat handig bij het aan boord heisen van de auto? Of doen ze dat niet aan de wielen? Wat betreft dat kopervet een ieder voor zich. Ik doe het iig niet en heb nog nooit een schijf vast gehad. :mrgreen:
     
  12. het zijn geen ST wielen. volgens mij van een mondeo.
    We hijsen de auto idd op bij de wielen.
    Het is bij deze wielen wel iets lastiger om de hijsbandjes doorheen te halen omdat de spaken zo dicht op elkaar zitten maar is prima te doen.
    Met de RS wielen is het iig wel makkelijker ;)
     
  13. jij kan weer lekker de winter door met de :st:
    en nou heel gauw die :rs: naar binnen :D
     
  14. net gedaan ;)
     
  15. #715 Herman RS turbo, 29 dec 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2016
    nu even tijd voor een update waar ik al lang over zat te twijfelen.
    Een hele tijd geleden alweer, heb ik samen met Simon alle knoppen en display verlichting omgebouwd van groen naar blauw.
    Het enige wat nog moest gebeuren waren de tellerplaten.

    Omdat het in de st170 om plasma platen gaat, was het iets beter zoeken naar een geschikte set.
    Kant en klare sets waren niet te vinden. wel voor de RS en voor de andere uitvoeringen van de focus 1, maar omdat het tellerhuis van de st170 wordt aangestuurd door het kleine tellerhuisje van de oliedruk en tempratuurmeter, die alleen in de st170 zit en er schijnbaar nooit veel vraag naar is geweest, waren deze erg moeilijk te vinden.

    Een tijdje terug had ik al eens een reserve tellerhuis gekocht om eventueel de platen eruit te halen en op te sturen naar een bedrijf die ze kan namaken.

    Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een duits bedrijf namelijk: http://www.xtuners.com

    Die hebben voor mij een setje gemaakt naar mijn wensen en vorige week werd het resultaat bezorgd.

    Ik zie veel van die aftermarket tellerplaaten met allerlei extra poespas eraan, extra schalen, streepjes en of aanduidingen waardoor ik ze niet mooi vind en een beetje cheap aan vind doen.

    Ik heb er daarom voor gekozen ze bijna hetzelfde als origineel te houden, maar alleen de vormgeving van de schalen iets aan te passen.
    ook zijn de platen nu wit ipv het originele zilvergrijs.
    en uiteraard nu niet met groene verlichting maar blauw.


    Zal verder de foto's laten spreken.

    [​IMG]
    [​IMG]


    Boven de nieuwe en onder het origineel:
    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]



    Ik vind ze erg mooi geworden.
    Hier onder wat voor en na foto's in het donker.

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]




    Het is erg lastig om de kleur goed te krijgen op de foto maar van onderstaande foto komt de kleur het meest realistisch over tov de werkelijkheid.
    [​IMG]


    waarschijnlijk valt het jullie wel op dat op sommige foto's de tellernaalden bijna niet te zien zijn.
    Dat komt omdat ik de instellingen van de camera op mn mobiel dusdanig heb ingesteld om de blauwe kleur goed weer te geven, dat de daarom de naalden bijna niet te zien zijn. dit is geen realistisch beeld van de werkelijkheid tov de tellernaalden.
    in werkelijkheid is het contrast tussen de blauwe verlichting van de tellerplaten en het rood van de naalden erg mooi en rustig voor de ogen.


    Simon heeft mij hier weer mee geholpen en tevens de verlichting van het display van de dagteller omgebouwd van groen naar blauw.

    Ik ben erg tevreden met het resultaat en ben blij dat dit hoofd stuk eindelijk af is.

    Een ander hoofdstuk wat ik deze week tevens ook eindelijk kon afsluiten is de voorruitverwarming.
    Ik heb een goede gem module opgehaald bij Mike en de verwarming werkt nu naar behoren.
    Fijn om ook dit eindelijk van de to do list af te kunnen strepen.

    Alle andere luxe opties die de ST al had worden ook door deze gem gewoon ondersteund zoals b.v. de comfort knippers en anti hi-jack lock.

    Heb er nu zelfs een optie bij, namelijk de mogelijkheid tot parkeersensoren.
    Had hier geen rekening mee gehouden maar toen ik weg reed bij Mike en de auto in zn achteruit zette, horde ik het piepje van de lampen verklikker piepen.
    Dit is naar mijn idee een foutmelding omdat de ST niet is uitgerust met parkeersensoren terwijl de gem module denkt van wel.

    Tot nu toe stoor ik mij er nog niet aan. mocht dit in de toekomst wel gebeuren is er vast een mogelijkheid om dit uit te laten schakelen. lijkt me.


    Voor nu weer op naar de volgende update
     
  16. Gave update en misschien is het nu dan wel een optie om er parkeer sensoren in te bouwen [emoji14]

    Is weer een unieke optie extra op je auto

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  17. dit is echt supergaaf Herman :rock: :thumbs:
     
  18. Die tellers zijn echt gaaf!!! Unieke st!
     
  19. Ik vind het echt een geslaagde update!
    Ziet er echt tof uit zo in het blauw en het lijkt gewoon origineel :thumbs:
    Mooie verzameling snelle Fords heb je :rock:
     
  20. Ziet er zeer mooi uit, handig mannetje heb je daarvoor :schater:
     

Deel Deze Pagina