1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

heeft onze 1.6 tdci 2006 lekkende verstuivers?!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door FFWTitanium, 5 apr 2010.

  1. Bedankt! Mijne lekke niet meer, maar ik vind het toch wel verstandig dit soort zaken met een momentsleutel te doen, zeker als je het niet vaker doet.
     
  2. Ik zet ze op gevoel vast :P
     
  3. Kwart slag voor het afbreken?:D!
     
  4. Als je lekkende verstuivers hebt, lig er bovenop inderdaad een zwarte smurrie, al dan niet gedroogd op plekken. Het is een 'kwaal' waar alle common rail diesels last van hebben of krijgen. Met geluk zijn de verstuivers er goed uit te halen en hoeft men alleen de ringetjes (ca. 20 eurie zonder arbeidsuren) te vervangen. Gaat de verstuiver stuk bij het er uit halen, dat is namelijk een reële kans, die zijn vaak ca. 300 Euro per stuk. Er zitten er 4 in, dus er kunnen er 4 lekken! Het kan dus een duur grapje worden, afhankelijk van hoe lang het lek er al zit.
     
  5. Inderdaad, hoe eerder je erbij bent, hoe beter.
    Wij hadden IETS te lang doorgereden voor het mooie :lol:
    Dat doen we een eventuele volgende keer dus niet meer!
     
  6. Ik ben er achter dat mijn wagen ook dit probleem heeft. Voor de auto staande gaat het om de meest linkse verstuiver met het bekende zwarte vloeistofplasje.

    Weet iemand nog een betrouwbaar adres in Hengelo? Daar werk ik nl. en ik heb niet zoveel vertrouwen in (het prijsniveau van) de "stealer".

    Gr. foxbat
     
  7. Nou een duur grapje wordt het bij mij zeker. De garage belde gisteren dat idd één verstuiver lek is, maar het kleppendeksel moet er ook af ivm aantasting van de kleppendekselpakking. De lekkage heeft er blijkbaar al een tijdje gezeten en ik ben dus wat te lang doorgereden voor het mooie.

    Gisteravond nog even langsgeweest bij de garage (ze waren niet klaargekomen met de auto) om de kinderstoel op te halen. Ze hebben ook nog even een flinke berg zwarte smurrie uit het inlaattraject gehaald.

    Al met al is me al voorgespiegeld dat de rekening (in verband met de uren) richting 500 á 600 Euries gaat.....:nocheer:
     
  8. #28 kolere, 24 jun 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2010
    Dit was bij mij ook alleen hebben ze het bij mij nog drie keer moeten doen omdat het niet goed zat, bleef namelijk olie lekken (gelukkig garantie). Los van dat 500-600 euro veel geld is, deden ze er bij mij een hele dag. Dan valt het bedrag nog mee! Bij jou is het een lek tussen de kleppendeksel en de verstuiver (de keerring). Dit had ik ook volgens de dealer kwam dit niet veel voor in tegenstelling tot een lek bij de brandplaatjes (tussen de cilinderkop en verstuiver)
    Ze moeten in ieder geval voor de kleppendeksel speciaal gereedschap gebruiken, dit hadden ze bij mij niet gedaan waardoor het de eerste keer niet goed ging. Hier zit namelijk geen pakking tussen, maar is gekit!

    Voor de rest veel sterkte, ik werd er moedeloos van omdat de dealer zei dat een beetje olie lekken normaal was. Uiteindelijk is het opgelost, maar het ging allemaal niet makkelijk (na 30.000 km pas opgelost tussen eerste en laatste reparatie).

    Rijd jij een 1.6 diesel in New York? Ben je wel uniek zeker?:P
     
  9. New York = Nieuw Amsterdam (Drenthe dus :))

    Nou de rekening is dus uitgekomen op 630 Euries toen ik de auto vandaag weer ophaalde. Het is even slikken maar oké.
    Ik vermoed inmiddels wel dat ik vanaf het moment van aankoop (mei 2009) waarschijnlijk al een lekkende verstuiver heb gehad.
    Ik heb destijds de verkopende dealer gevraagd na te gaan of het rateltje dat in het blok zat als hij koud was ook even nagekeken kon worden. Bij de lease-focus die ik in 2008 een tijdje gereden had, had ik dat nooit gehoord. Ik vroeg nog of het geen verstuiverprobleem was.... Toen beweerde men bij hoog en bij laag van niet en dat het gechecked was.

    Vanmiddag auto koud gestart --> weg ratel!! :nocheer:

    Mooi dat het weg is maar wel een mooie k**streek van die dealer (in Meppel) als het echt zo is. Het blok loopt nu in ieder geval wel mooier dan ooit, dat is enige troost.
     
  10. Houd het wel in gaten! Als het weer gaat zweten, meteen terug! Op de reparatie heb je garantie.
     
  11. Wees maar niet bang, zo'n rekening houd je wel scherp hoor.... :frusty:

    De monteur gaf dezelfde tip, ze hebben wel eens eerder meegemaakt (bij ander merk common rail diesels) dat het de eerste keer niet dicht was/bleef.
     

Deel Deze Pagina