Groeten uit België

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Vazily, 2 okt 2010.

  1. Duezdays is zijn stints van 30 minuten.
    BMWcircuitclub.nl een uur, zoals de meeste trouwens.
    De open pitlane is zoveel je maar wil.
    Maar geloof me, als je een uur gereden hebt ben je blij dat je eens kan binnenkomen en je materiaal wat kan laten rusten. En na een uur van de andere groep kan je weer een uur vlammen enz..

    Rolkooi komt er niet in bij. Is natuurlijk super veilig maar je moet reken dat de stijfheid ook weer toeneemt. En die krachten zetten zich dan meer af op uw wagen (lasnaden bvb).

    En het enige dodelijk ongeval die ik ooit gezien heb was trouwens met een full spect GT2. Was bij de Pistenclub.de organisatie. Ook een ferme organisatie. GT2 had alle veiligheids voorzieningen en toch.

    Ikzelf rijd ook wel nooit het uiterste. Hou toch altijd wat rekening met mijn materiaal. En ook is het kostelijk natuurlijk als je crasht.
    Heb het zelf eens voorgehad op de ring en goedkoop is anders.
     
  2. Studeren moet je zoveel niet om bakker te worden, vooral hard werken. :lol:
     
  3. Dank! Na een uurtje intensief sturen zal een kleine pauze wel welkom zijn ja. Voor zowel rijder als materiaal....

    Ik had ook het idee dat een rolkooi het beste gecombineerd wordt met doorlassen van de carrosserie en strutbraces etc. Kortom, een onmogelijke combi voor een daily driver. Dat betekent dus dat je, nog meer dan met een rolkooi, de nodige reserve moet houden. Zit wel te denken dat een aangepast onderstel (coilovers, bv van KW) en aangepaste remmerij (EBC disks plus Ferodo pads) plus full synth 0W40 olie.

    De GT2 (ik neem aan dat je de 911 bedoeld) staat ook niet bekend als een auto die lief doet. Gaat het mis, dan gaat het vaak erg hard. Eenzijdig ongeval, of gebeuren er ook wel eens klappers door onderlinge interactie?
     
  4. Met die mods die je daar voorstelt ga je u reuze amuseren, geloof me. Al ben je een toppiloot, je rijdt nog steeds met je daily rond. En die wagen moet je in de week ook rondrijden, die brengt je ook op je vakantie bestemming enz...
    Enkel nog stalen remleidingen en remolie die hogere temperaturen aan kan zou ik aanraden.

    En voor de rest u vooral veel amuseren.

    Veel ongelukken gebeuren er niet hoor, hoogstens eens wat blikschade van sommige deelnemers.
    Bij deftige organisaties halen ze zowiezo de gekken er direkt af, zonder pardon. Je gaat geen twee ronden liggen onnozel doen en andere in gevaar brengen. Die hebben ook op iedere post een marshall staan.

    Die van de GT2 is echt uniek hoor. Dat is het enige geval die ik ooit persoonlijk gekend heb en doe toch al een 8 jaar trackdays als fotograaf en de laatste 5 jaar als rijder.

    Foto's van ongelukken post ik ook nooit, teminste die ik zelf getrokken heb. Uit respect voor de rijder en de organisatie. Niemand ziet graag zijn auto zo op het net of website verschijnen. En zowiezo ontgaat me de toegevoegde waarde ervan.
     
  5. Oh ja, braided remleidingen (had ik op m'n Celica ook, flink verschil) en DOT 5.1 remvloeistof. En een racekat. Pfew, eerst maar weer even sparen want dit kost zo weer een paar kilo aan €. Hoe houden je banden het? Heb je de standaard conti's er nog op zitten?

    Het is goed om te horen dat de gekken er direct afgehaald worden. Marshalls op iedere post :thumbs: Dan mag het ook best wat kosten he.

    Voor ramptoerisme hebben we hier overigens wel een apart topic ;) Maar ik begrijp goed wat je bedoelt. Staan je foto's ergens online?
     
  6. Wauw, wat een verzameling! Je bent zeker liefhebber van de M3 ;-) En wat een leuk spul zit er tussen. Kom ik daar straks aan met mijn Focusje ST....
     
  7. Valt het op? :D

    Ja ik gebruik dikwijls een afbeelding van M3 E30 als thumbnail, teminste als er eentje aanwezig was. Achter de thumbnail zit natuurlijk de ganse reportage.
    Met de ST moet je u niet schamen hoor, er rijdt zeker minder snel rond. Geloof me.
    Als ik met de M3 ga, die toch al 20 jaar oud is, ga ik zeker niet sneller zijn dan uw ST. En ik ga zelfs veel sneller bolides over met het M3 tje. Niet iedereen rijdt loiehard hoor. Iemand die daar bvb met een F40 aankomt en die koestert gaat daar niet voluit rijden, die vevang je zomaar niet efkes met een nieuwe F40 he. En zo kan ik nog veel vb opsommen.
    Doel van trackdays is alle automobiel liefhebbers die graag hun bolide eens loslaten dit veilig te laten doen zonder voetgangers of wat dan ook de schrik aan te jagen en vooral niet geflitst te worden. We respecteren mekaar ook alsook hun wagen. En had het al gezegd, als er een gek durft op te komen wordt die er onmiddelijk afgehaald.

    Wat wel gevaarlijker is, is de ring, daar ben je best dat je goed oplet. Daar kan iedereen naartoe, het is een hype ook voor de moment, dus krijg je nu alle pluimage daar. Dus ook degene die eens willen tonen aan hun vrienden hoe goed en stoer ze wel zijn. Als je zo een gek ziet afkomen, laat die dan snel door. De kans is groot dat hij zich stom weg gaat verkijken bij het proberen uitremmen en op u komt te zitten. Laat die gewoon door. Doorgaans kom je hem wel nog tegen vooraleer je ronde afgelopen is :schater:

    Ergens in de muur :badgrin:
     
  8. Had wel het idee dat al die M3 niet helemaal toeval waren ja ;) Er zit nogal wat ex-competitie spul tussen die M3 he?

    Ik zie de ring o.a. vanwege de reden die je noemt niet zo zitten. Ook met de verzekering is het lastig, omdat je wa dekking een probleem is. Ik wil er wel eens rijden, maar dan tijdens een track day. Ik zal niet zeggen dat ik een superrijder ben :mrgreen: maar zoals de rally-instructeur het ooit treffend zei: je rijdt met je hoofd en niet als een kip zonder. Desondanks wel 1-na snelste op de mini-kp :)
     
  9. De ring moet je best doen als er niet teveel volk op de baan is.
    S'avonds bvb en niet op een zondag als er vakantiedagen zijn.

    De verzekering mag eigenlijk niet moeilijk doen want de wetten van de openbare weg gelden daar. Is tolweg.
    Je moet daar perfect de wegcode respecteren als de andere duitse wegen.
     
  10. Tijdens vakantie- en zondagen rij je tussen de touringcars ;)

    De verzekering beroept zich op de clausule van deelname aan snelheidsritten. Je gaat niet de ring op met het oog op normale verkeersdeelname, ondanks dat het officieel een tolweg is. Je gaat even lekker hard rijden daar. En de rechter geeft ze daarin gelijk. Er verschijnen ook clausules die specifiek de Ring noemen en uitsluiten. Dit dankzij de hype. En dan heb je bij letselschade toch echt een probleem....
     
  11. Ik weet dat de duitsers een clausule in hun verzekering zetten ivm de ring.

    In Nederland weet ik het niet.

    In België gaat het wel, allezins bij mijn verzekering.
     
  12. Maar zoals reeds gezegd.

    Beter een trackday, véél minder volk en stukken veiliger. Alleen al door het betere stuurwerk van de deelnemers.
     
  13. Vroeger hadden ze nog nooit van de Ring gehoord bij verzekeraars en ging het nog wel goed, het is tenslotte openbare weg. Tegenwoordig ligt het wat moeilijker. Ergens snap ik het wel, een autoverzekering is voor normaal gebruik op de openbare weg.

    Dus beter een trackday idd. :)
     

Deel Deze Pagina