1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8i 16V 125pk Geen rembekrachtiging bij stationair, en weinig pit, wie heeft de oplossing..???

Discussie in 'Performance' gestart door nioxx, 8 sep 2011.

  1. Het remprobleem lijkt dan even weg te zijn, maar komt snel weer terug, het accelereeren heeft hij vanaf de revisie niet meer als vanouds gedaan, het was altijd gas in trappen en hij ging er als de brandweer vandoor, nu meer als een slak..
    Het accelereren zit hem trouwens voornamelijk in het deel onder de 3000 toeren, daarnaa gaat hij ineens trekken. Maar het is niet zo dat hij stotterend op de 3000 komt. Dat gaat gewoon geleidelijk en heel langzaam, alsof hij begrenst is.
    Als het goed is heb ik volgende week een brug, dan hoop ik van onderen goed te kunnen kijken, het is zo vol in die motorruimte, ik kan nu de vacuumslangen zo'n 20-30 cm volgen.
    Ik zal die actuators nakijken, en de uitslag melden!
     
  2. ik denk dat ze de vacuum slangetje omgewisseld hebben van de wervel klepjes in het inlaat spruitstuk. Dan krijg je precies de klacht van je optrekken... Probeer die maar eens te wisselen, zijn 2 slangetjes.
     
  3. En welke slangetjes dan precies, aan de rechterkant van de motor zitten 2 kleppen boven elkaar, op elke klep zitten 2 slangetjes, de linker is vacuum in, de rechter uit. Bedoel je dat daarvan 2 omgewisseld zouden zijn?
     
  4. De vacuum uit slangen van klepjes verwisselen, of de stekkers verwisselen.

    Hier kun je zien welk klepje waarvoor is.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Die inderdaad ja, de slangetjes die van de kleppen af komen gaan dan naar het inlaatspruitstuk toe. En daar verwacht ik dat ze omgewisseld zijn...

    Bij de klepjes zelf. De bedrading is niet lang genoeg om de stekkers te wisselen. Dus dat zal wel goed moeten zitten. En de slangetjes daar zullen ook wel goed zitten, omdat er een lange en een korte is. Maar onder het gasklephuis bij het spruitstuk zijn ze langer, en denk dat ze die dus omgewisseld hebben.

    Zie laatste foto. klepje 2 en 3
     
  6. Dat ga ik controleren..! in ieder geval bedankt!

    Super met die tekeningen!
     
  7. Gecontroleerd, en volgens mij goed, de kleppen staan bij motor uit in ruststand, en zodra de motor start, gaan ze allebij om. als ik de vacuumslang lostrek gaan ze keurig terug.
    De volgorde is goed aangesloten volgens de tekening.

    Ik post hieronder wat video's die ik vanavond gemaakt heb

    De swirl kleppen:
    http://www.youtube.com/embed/EkFVGjieWN4?hl=nl&fs=1

    De motor:
    http://www.youtube.com/watch?v=46UxZIJB0SY

    Het volgende wat mij opviel, als ik het gas intrap in neutraal, zakt hij niet direct terug, hij blijft even hangen op een bepaald toeretal, op de volgende video laat ik dat zien:
    http://www.youtube.com/watch?v=LM8MLhpVwYc
    Zodra het gas terugloopt, heb ik het gaspedaal losgelaten.
     

Deel Deze Pagina