De Turboboost waarschijnlijk die effen 20Nm meer geeft, heb ik ook met me 1.6TDCi, 240Nm en met turboboost 260Nm
Sssssssssssssst, ik denk het wel zodra er iets op de markt is van één van de bekende tuning bedrijven uit de UK, maar niet verder vertellen sssssssssssssst
Da`s niet helemaal waar, de Focus II 2.0 16V (Duractec) heeft ook een DMV. De Mondeo met dezelfde motor ook. DMV hoeft niet kapot te gaan, e.e.a. is ook afhankelijk van gebruik en rijstijl. Sportievere rijstijl = hogere slijtage = meer kans op schade. DMV is ook niet altijd even fijn... Je voelt het vliegwiel werken wanneer je rijdt... Over het algemeen zijn voor de DMV wel vaste kits te verkrijgen. Betrouwbaarder, goedkoper iets minder comfort.
je kunt het beste op www.hbase.nl kijken dan je eigen kenteken in voeren dan naar koppelingen gaan in sectie motor dan staat daar direct 2-massa vliegwiel zit er een enkel op zo als bij de 1.4 dan staat er zelfs niks dit omdat een enkele vliegwiel niks aan kapot gaat alleen eventueel door beschadigde starterkrans zou je deze dan moeten vervangen dmv zoals je hem ook kunt noemen (korter als 2-massa vliegwiel) zit bij diesel erop om lekker tot stilstand te komen wanneer je contact afzet anders ligt de motor te schudden als je hem afzet. bij benzine zie ik verder ook niet echt nut maar zit erop om ook rustig tot stilstand te komen (schokken op te vangen van 800rpm naar 0rpm) weet dat voor de 1.6 een vervangingsset is waardoor je geen probleem mee hebt eigenlijk heb je nooit last van als de dempers kapot zijn rustig optrekken dan voel je hem wel schokkerig zijn, geef je gas dan is het veel rustiger en soepeler. als hij echt kapot is dan voelt het net alsof je geen koppeling hebt beetje aandrijving maar je kunt geen enkele kracht overbrengen of hij slipt al en wagen blijft stilstaan
Echt joh, ik dacht dat het erin zit om de acceleratie van de krukas te dempen tijdens de ontbranding, waardoor de kracht soepeler overgebracht wordt, en waarmee je dus ook je verbrandingsgeluid flink reduceerd. Was er nou iets met een klok en een klepel?
dat zou ook mogelijk zijn maar er zit een kleine vrije spelling op voordat je tegen de demping komt deze is nodig bij de diesel om het afzetten te bevorderen als je een enkele hebt dat valt hij veel bokkerig uit tenminste dit is het merkbare verschil tussen eerst dmv en dan enkele vliegwiel rest merk je niks echt van op de 1600diesel zijn bij andere vestiging al andere vliegwielen gemonteerd en konden mij dit als enige verschil geven, daardoor ook lang gedacht dat alleen diesel ze had ivm uit zetten van de motor maar nu blijkt dat ik hem zelf ook heb
De belangrijkste reden voor een dmv is inderdaad het dempen van trilling in de aandrijflijn. Dat dit ook 'helpt' bij het afzetten van de motor is mooi meegenomen. Echter als het dmv slechter wordt dan gaat het zelfs averechts werken bij de start en het afzetten; dan rammelt en kucht hij nog een paar keer na.
Ik lees dat mijn verbruik 1op15 na chippen niet goed is.... Exact dezelfde auto. Dus er is echt iets aan de hand..
Ik rijd 80% van al mijn ritten op 80 KM wegen. Misschien dat dit wat scheelt. Ondanks dat de auto is getuned ben en wordt in geen racer. We rijden nog "gewoon" met de auto, soms wat steviger, soms lekker doorkarren.... Het gemiddelde stond vanmorgen nog steeds op 5.1 / 100 KM op de boordcomputer. Als je de echt getankte liters deeld door je echte kilomters, kom je wel iets duurder uit, dat zal ik van de week even checken.
Bi-massa vliegwiel!! Voor de mensen die hun 1.6 tdci 90 pk willen chippen en dus naar de +- 120 pk zullen gaan. Het vliegwiel van de 90 en de 109 pk zijn het zelfde. er zal een minimaal extra slijtage zijn ten opzichte van de 109 pk. laat ik nu net een 90 pk diesel hebben!