gebroken distributie

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by hoomer, Sep 1, 2009.

  1. Dan staat ie in mijn woonplaats. Maar waarom staat ie in Den Helder?
     
  2. Dat is idd een koopje ;)
    Heb laatst t stuurhuis van mn Ka laten vervangen. Gelukkig viel dat nog onder de garantie maar anders kreeg ik een rekening van rond de €1500 :censored:
    Maar dan wordt die er ook bij de dealer ingezet bla bla bla en nog meer geldtrekkertjes;)
     


  3. naja vlakbij den helder, warmenhuizen om precies te zijn, tja heb hem daar gekocht ;) :rolleyes:
     
  4. hij is KLAAR ;) morgenochtend ophalen gereviseerde kop + nieuwe zuigers waren stukjes van afgebroken ;(

    schade 850 euro, hoomer :biggrinn
     
  5. Wow, dus er was nog een tegenvaller toen de kop eraf was.
    Je hebt echt pech gehad omdat ook de zuigers zijn beschadigd.
    Echt balen, gelukkig is hij klaar en kan je weer rijden.
     
  6. nou ben weer wat armer maar een goed rijdende focus ervoor terug ;)
     
  7. Eigenlijk wel logisch toch dat de zuigers ook een tik hebben gehad als de kleppen krom zijn.
     
  8. #29 Ronald76, Oct 22, 2009
    Last edited by a moderator: Oct 22, 2009
    focus 1.8 tdci 115 pk 2002

    2e distributiriem. 1/3 tanden "weg" bij 263.000 km. ( moest vervangen worden bij 300K) Vastgelopen klep 3e cilinder.

    Er kon niet worden gezegd wat de totale schade was zonder de kop te demonteren. Besloten om de kop te laten reviseren ipv alleen de beschadigde klep te vervangen ( bang voor nevenschade). Schade incl montage etc conform opgave Ford garage incl montage bla bla etc 2500 euro ( inruilwaarde defect 3500 -2500= 1000 euro, was me echt te min)

    Met de garage besproken dat de riem toch echt te vroeg deze schade had veroorzaakt en uiteindelijk overeengekomen dat er 1500 euro betaald werd voor de reparatie.

    Kop vervangen ( geen zuigerschade gelukkig, draaide nl stationair toen het gebeurde) en motor liep een maand prima. Nu start hij lastig ( 5 a 6 keer starten soms), accu vervangen ( na 7 jaar dus niets is mee) probleem niet verholpen. Morgen gaan de gloeipitten eruit en dan maar hopen dat het goed is, begin er wel wat klaar me te raken ;-(

    Overigens heb ik af en toe bij het starten dat ie luid roffelend loopt ( onregelmatig, alsof hij elkaar tegenwerkt ofzo) zet de motor uiteraard meteen uit, of hij maakt maar paar slagen. Daarna starten en niets aan de hand. Kent iemand dit????

    Als de motor gewoon loopt geen problemen (roken, stinken of rare kleurtjes uit de uitlaat).

    ( zelfde auto als hans, echter dan van 2002 ;-) )
     
  9. ik draaide ook stationair, gevolg 15 kleppen krom + gescheurde zuiger

    uiteindelijk is er een gereviseerde kop + nieuwe zuiger ingezet kosten totaal €1680,- / 2 = 840 eurie's voor hoomer. Moet zeggen tooto draait weer heerlijk ;) :rock:
     
  10. gisteren de auto weer naar de garage gebracht, hij starte erg slecht en klonk af en toe als een tractor..... Vanmorgen teruggebeld: 2 gloeispiralen defect ( alle 4 maar vervangen met de winter in aantocht) en de startmotor was ook af, weer 450 euro lichter eind van de middag..... nu alleen de carrosserie nog en we hebben een nieuwe auto GRRRRRRRRR
     
  11. Ronald, hoeveel km staat er op de klok? De gloeispiralen worden toch bij een beurt vervangen?
     

  12. als het een TDci is wel. Dat had ik ook. is je vliegwiel.
     
  13. inmiddels op 267000 ongeveer. Ik kan me niet heugen dat ik iets over gloeispiralen heb gehoord, als het bij een grote beurt ofzo inzit zal het wel gebeurd zijn, hij is dealer onderhouden.

    Ik kreeg vanmorgen een telefoontje dat er 4 nieuwe gloeispiralen in moesten en de startmotor ook op was, hij kwam niet meer aan zijn toeren toe om de motor te starten ( compressie, niet genoeg warmte, dus slecht starten) en samen in combinatiem et de gloeipitjes ( 2 deden het niet dus het was al een wonder dat ie aansloeg met deze temp, dus toch een goed auto ;-) )

    Hoop maar dat het hier bij blijft want inmiddels is de bodem wel in zicht, na die nwe kop en 4 verstuivers...

    De auto is van 2002, 1,8 tdci Collection wagon 115 pk, 267.000 km. Nieuw gekocht dus weet alles de onderhoudshistorie.
     

Share This Page