1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gaspedaal kwijt 2.0 TDCi

Discussie in 'Performance' gestart door MrWonderfull, 11 okt 2008.

  1. Nee dit is dezelfde motor.

    Truckerwerner, bij FORD komen de verstuivers wel degelijk voor, het is absoluut niet zo dat de motoren direct uit de Peugeotfabriek in een ford worden gehangen, de software is bijvoorbeeld 100% ford, dus je kunt dat helemaal niet met elkaar vergelijken..
     
  2. Probleem treedt idd SOMS op, kan er geen touw aan vast knopen wanneer, (snelheid / gereden afstand of iets dergelijks).
    Wel weet ik dat t zowel bij CruiseControl als regulier gaspedaal gebruik gebeurd!

    Na optreden van Motorstoring werkte de CC niet meer, enige oplossing was uitzetten en opnieuw starten. Vervolgens werkt alles zonder enige "happering" of kuren.

    Het klinkt dan ook logisch dat er van computer naar motor iets misgaat...........maja wat?
     
  3. als je cc niet meer werkt moet je eigenlijk dan met lopende motor even uitlezen en kijken
    alleen dan kun je iets
    wanneer je motor af zet en opnieuw start ben je de storing eigenlijk kwijt en kun je weer niks doen
     
  4. hmmm.........dat wordt dus leuk om wat te weten te komen! Heb zelf geen diagnose software, laptop is ni t probleem.

    BTW: weten jullie iemand die diagnose software + kabel heeft cq. waar die te krijgen is??
     
  5. even googlen.....kom je oa smeetsolutions tegen
    wel even duidelijk voor de aanschaf vragen of hij geschikt is voor een diesel
     
  6. Maar als je niet op de hoogte bent van de techniek ik deze commonrail heeft uitlezen geen zin.. oké dan heb je een code eruit, en dan? Of helemaal geen dtc's.. ik denk dat je dit soort klussen aan een professional over moet laten.. lastige diagnoseklussen vragen om uitgebreide kennis van zaken en vaak vele jaren ervaring.. heb je die verstuivers al laten testen?
     
  7. Van deze 2.0diesel nog nooit een kapotte verstuivers gehad. Enige was de oudere diesel die slecht start ivm 1 verstuivers lekte teveel retour. Wat je het makkelijkste kan doen os retour meten van de verstuivers. Dit.doe je door 4 potjes aan de verstuivers te hangen. Alle potjes moeten evenvol zijn. En ongeveer 100 tot 150ml retour hebben in 5minuten dus dat is niet veel
     
  8. Ik heb het wel al meerdere malen gezien, en met een retourmeting kom je er niet achter..
     
  9. Bij 1600 diesel wel meegemaakt. Toen was verstuivers zelf eruit geweest en getest. Goed bevonden en retour ook goed. Toen alle 4 toch vervangen waarna het goed was
     
  10. Hallo,
    Een oud draadje maar ik heb hetzelfde probleem. 2x op de snelweg motor in noodloop zonder foutcodes o.i.d. Motor bleef wel lopen. Even motor uit en weer opnieuw starten en weer gaan.
    Ik had het idee dat het probleem optrad nadat ik een tijdje in een treintje op de linkerrijstrook had gereden met gasgeven en dan weer even moeten loslaten en dan weer beetje gas erbij.
    Lijkt veel op storing in gaspedaal zelf, zeker omdat het maar 2 x in een kleine 10.000 km is voorgekomen. Maar was wel lastig om zonder gaspedaal van de linkerrijstrook tussen de vrachtauto's naar de vluchtstrook te komen.
     
  11. Tja Folkie,

    komt me bekent voor..........moet ik bekennen!
    Waarschijnlijk ga je dit evenement vaker meemaken, tenminste ik verwacht dat het een terugkerend fenomeen wordt. Dat was bij mij iig wel zo!

    Na het nodige zoekwerk (dealer) blijkt dat dit een fout / probleem is welke wordt veroozaakt door de regelklep. Die k*t klep zit namelijk niet in het diagnose systeem, dus geen foutmelding! De klep regelt de uitlaatgasstroom naar de roetfilter.
     
  12. #52 kolere, 4 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2015
    Klopt ik heb laatst iemand met een Volvo geholpen met hetzelfde blok, ook geen foutcode. Na lang zoeken bleek inderdaad de vacuümregelklep die de turbo aanstuurt niet goed te werken. Deze zit rechts van het blok. Links voor zit er nog 1 bij de modellen waar de egr vacuüm gestuurd is, deze kan ook problemen geven. Verder goed alle vacuümslangen controleren, dat zijn er best veel bij dit blok.

    De klep kost vrijwel niks en is heel makkelijk te vervangen.
     
  13. Is dit probleem 'goed' te zien als je betreffend onderdeel demonteerd? Met andere woorden hoe kan je testen dat dit onderdeel de oorzaak is?

    Ik vraag dit omdat ik het misschien nog via de aankoopgarantie kan regelen. Als ik die garage heel gericht kan laten kijken naar dat onderdeel zijn ze ook eerder geneigd hier hun best voor te doen. Zeker als ik in voorgaande posts lees hoe lang het vaak duurde voordat de juiste oorzaak gevonden werd. Ik tenslotte ook 'nog maar' 2x het probleem gehad.
     
  14. #54 kolere, 4 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2015
    Dat wordt moeilijk als het probleem zich niet voordoet, zolang het niet aan het pedaal of de raildruk ligt is de kans groot dat het aan:
    - de vacuümregeling ligt (lekke slang of regelklep)
    - de actuator op de turbo die wordt aangestuurd door het vacuüm.
    - schoepen van de turbo die blijven hangen (aangestuurd door de actuator).

    De auto is wel gewoon snel te noemen? Dus vol gas in de 2de versnelling geeft echt een duw in de rug na 2000tpm?
     
  15. Prestaties zijn goed. In elke versnelling van onderuit genoeg acceleratie.
     
  16. Kleine update. Sinds ik heel veel op de cruisecontrol rijdt en daarmee het soms 'zagend' gasgeven zo veel mogelijk vermijd, heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.
    Dit 'zagend' gasgeven is voor mij gasgeven, dan soms een beetje moeten inhouden en daarna weer gasgeven, etc.

    Ben dus wel geneigd te denken dat het aan het gaspedaal zelf ligt, of misschien wil ik dat graag omdat ik daarmee een probleem opgelost zou hebben.
    Nog andere ideeen misschien?
     
  17. Er is een serie geweest die inderdaad problemen kreeg met het gaspedaal.
     
  18. Er is niemand die uit eindelijk weet wat nou het definitieve probleem was of wel?
    Ik heb het zelf nu 2 x meegemaakt met mijn 2.0 tdci en is toch vervelend.
    Het leek mij overigens te gebeuren tijdens het regenereren van het roetfilter.
     
  19. De dealer heeft het uiteindelijk kunnen vinden: de klep die de toevoer van regeneratievloeistof regelde was kapot. Na vervanging heb ik geen last meer gehad van het probleem.
     
  20. Super [MENTION=57]JungleJim[/MENTION] dat is de info die ik zocht :) Was dit een dure reparatie? En heeft die klep nog een specifieke naam?
     

Deel Deze Pagina