1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gaspedaal kwijt 2.0 TDCi

Discussie in 'Performance' gestart door MrWonderfull, 11 okt 2008.

  1. Ik heb net het draadje gelezen, wat een verhaal en wat ongelooflijk irritant/arrogant van de dealer dat men zo laks reageert :mad:

    Het is ook altijd de computer; als de computer niet aangeeft dat er iets fout is dan is alles goed en als er iets fout gaat is het de schuld van de computer :mrgreen:

    Ik hoop voor je dat de problemen nu opgelost zijn.
     
  2. Wie is die dealer?
     
  3. Eindelijk ook weer een stapje verder met mijn auto: vanochtend stopte hij er helemaal mee, met een motorstoring melding. Mooi, kunnen ze eindelijk wat uitlezen, dacht ik. Bij de garage (een ander dan waar ik steeds was geweest) bleek dat de kruk-as (CKP) sensor een 'grillig singaal/signaal buiten bereik' geeft (DTC P0336).

    Nu gaan ze uitzoeken waar dat door veroorzaakt wordt...
     
  4. Niet reageren op het gas

    Ik ben ook in het bezit van een Ford Focus 2.0 TDCI. En heb nu drie keer een storing gehad, waarbij mijn auto volledig smoorde bij het gasgeven. De motor bleef wel lopen, maar gas geven ging niet meer. Ik moest de auto aan de kant zetten. Hij liep ook niet in de noodloop en er gingen geen lampjes branden. Na opnieuw starten liep hij weer als vanouds. In de garage konden ze geen meldingen vinden en weten dus ook niet wat er aan de hand is.

    Maar daarnaast heb ik ook af en toe het gevoel van het niet direct reageren op het gaspedaal. Dit kan zijn bij het even gas loslaten en gas bijgeven of bij het vlakker gasgeven, waarbij hij zeg maar even weg lijkt te vallen. Moeilijk reproduceerbaar voor de garage maar wel irritant gevoel. Zouden dit ook issues zijn, die met het vervangen van een gaspedaal zouden kunnen worden opgelost. De garage zegt van niet, omdat ook de potmeter van gaspedaal signalen zou afgeven aan de ECU. Ze willen het pedaal dan ook niet vervangen. Ze willen echt codes zien of het moet goed reproduceerbaar zijn. Ben benieuwd naar de stand bij MrWonderfull en JungleJim.
     
  5. Inmiddels hebben ze bij mij de krukaspositie sensor vervangen en sindsdien lijken de problemen opgelost. Dus ik zou de garage zeker even naar het signaal laten kijken dat de krukas positie sensor afgeeft.
     
  6. Krukas sensor

    Oke, dank je Jungle Jim. Mijn Focus gaat woensdag weer heen, dus ik zal het gelijk even vragen of ze daar naar willen kijken.

    Edwin
     
  7. @Hansie : de dealer is/was Ford Ardea, koperstraat in Rotterdam-Ommoord.
    @EdwinRS : de beschijving klinkt als mijn probleem!

    UPDATE #3 : Heb er nou zo'n 10000 Km op, en auto gedraagt zich tot nu toe goed / normaal. Voor m'n gevoel had ik de meeste klachten bij koel / vochtig weer... nou, dat hebben we de afgelopen maanden niet echt gehad, dus ik wacht nog even met het zeggen dat het nu allemaal in orde is. (Huidige km-stand = 78500)
    Ik het wel de indruk dat de auto zuiniger loopt... was voor de reparatie ruim 7.0 liter/100km, is nu ongeveer 6.4/100km.
    Trouwens, ik denk dat bij het vervangen van het gas-klep-huis ook alle sensors die daarop / daarin zitten ook vervangen zijn.
    (Zit daar ook niet een lucht-massa-sensor?)
    Voor de rest, trekkracht, acceleratie, noem maar op... alles is er zoals het hoort.

    Als het weer weer slechter is geworden kom ik wel weer met een update.

    Gegroet... MrWonderfull
     
  8. Het is al een tijd geleden, maar hierbij een update: krukas positie sensor vervangen was niet de oplossing voor het oorspronkelijke probleem (terugvallen naar stationair). De krukas sensor was 'gewoon' kapot.

    Het terugvallen naar stationair probleem is inmiddels ook opgelost (tenminste, ik rijd nu al heel lang zonder dat het weer voor is gekomen) door vervanging van de klep die de toevoer van het roetfilter additief regelt.
     
  9. Help! M'n gaspedaal reageert niet....

    Hoi heb t zelfde probleem met m'n Focus 2.0 TDCi; d.w.z. op een X-snelheid valt de reactie weg van het gaspedaal. Motor blijft draaien, echter reageert niet op indrukken gaspedaal. Meestal gebeurt mij dit tijdens gebruik cruise control, echter tijdens gebruik van het gaspedaal gebeurt dit ook.
    Het klinkt mij dus logisch in de oren dat ergens iets met roetfilter of sensoren van de moter niet in orde is....maja ik ben ook maar een leek!

    Kan iemand me (helder) vertellen wat nu de oplossing van het probleem is?
     
  10. Wat ook een oorzaak kan zijn:

    Laatst voor een testje remde ik met links en hield het gas erop om niet teveel snelheid te verliezen.

    Wat mij opviel is dat zodra ik remde het gaspedaal ook niet meer reageert ... zal wel zo geprogrammeerd zijn.
    Dus een slecht afgestelde / gare rempedaalschakelaar kan ook dergelijke klachten geven en dit zal nooit een foutmelding opleveren.
     
  11. Dat is een interessante Oystein.
    Bij mijn 1.8 tddi was het het pedaal, en kon dit vrij gemakkelijk uitgelezen worden.
     
  12. Ik heb hier al eens gelezen dat de 2.0 tdci vaker problemen met het (electronische) gaspedaal met dezelfde klachten.
     
  13. Heb hetzelfde gehad met die van mij, is een electronisch gaspedaal en het "potmetertje" in het pedaal wil wel eens kapot gaan.
    Als ik het pedaal een bepaalde manier intrapte wou ie soms nog wel.
    Nieuw pedaal erin gezet en probleem verholpen
     
  14. Als je dit soort problemen hebt met een 2.0 TDCI, moeten (als er geen DTC's aanwezig zijn) de verstuivers gedemonteerd worden en getest worden door een diesel specialist (Buchli, Terlouw).
    Het klinkt raar maar een defect aan de verstuivers resulteert in deze klacht..
     
  15. Ok, das nou net de hoek waar ik het niet gezocht had, zo zie je maar, je bent nooit te oud om wat te leren :)

    Hoop dat het probleem snel verholpen is, kun je weer lekker rond crossen
     
  16. Ok, daar kan ik in ieder geval weer wat mee. Iemand idee wat die "grap" met de verstuivers kost??
    BTW: hebben de PSa uitvoering hier ook last van??


    verder nog een "update" Deze week nog "xtra" fenomeen gehad! Motorstoring, alarm ging af tijdens normaal gebruik, snelweg ca.135km/uur. Trap koppeling in en probleem is verdwenen (alarm weg), helaas reageert de cruise control niet meer.......
     
  17. Ik denk dat ze bij Buchli of Terlouw wel een idee hebben wat dat kost..
    Dat met de cruisecontrol kan een koppeling of rempedaalschakelaar zijn, maar dat is natuurlijk giswerk..
     
    • Kosten zijn tussen de 20 en 30 euro per verstuiver.
    • De 2.0 tdci in de focus is sowieso een PSA variant. In de Mondeo, S-max en Galaxy zijn dacht ik Ford 2.0 tdci's geleverd.
     
  18. bij peugeot nog geen klachten hierover
    bij de 2.0hdi motoren zoals ze daar heten
    om precies te zijn de dw10bted4

    verstuivers nog nooit probleem gehad bij de dw10b
    enige keer was dat de verstuiver zelf bleef hangen
    waardoor hij dus op 3cilinders liep en zeer slecht starten
    maar met deze klacht zou ik ze niet uithalen ivm je dan veel meer werk hebt, en ze nog nooit echt vervuild zijn
    retourmeting van de verstuiver is wel wat je kan doen

    de verstuivers die we hebben weggebracht met 40euro per verstuiver controle (de-en montage van 300euro) bleek goed te zijn
    maar de motor liep pas goed nadat we 4verstuivers hadden vv
    4verstuivers kosten meer dan 1300euro ex montage en zijn tevens ruil

    als je zegt dat gaspedaal niet werkt
    zou ik eerder kijken naar gaspedaal zelf
    daar hebben we wel keer bij de 407 probleem mee gehad
    dit had te maken met de bedrading en pedaal zelf

    nadeel van deze storing is het woord SOMS
    als het permanent is dan is het een stuk makkelijker

    maar als je geen storing hebt ook niet in de geschiedenis
    dan moet je cruise control werken (deze werkt alleen niet als er storing is)
    als dus gaspedaal ook op cruise control gebeurt weet je het volgende dat de bedrading en gaspedaal ok is maar na de computer de wagen er niet op reageeert

    via meting gegevens moet je dan kijken waar het probleem zou kunnen liggen
     

Deel Deze Pagina