1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Garantie tegen roest

Discussie in 'Exterieur' gestart door FocusJeroen, 19 aug 2007.

  1. Tsja Dennis, dat is het nadeel als je geen vertrouwen hebt in de dealer.... :wink:
     
  2. hoi.

    ik had ook roest onder de spiegels. maar dit viel helaas buiten de garantie :( :(

    bij de spuiter moesten ze de gehele deur spuiten + achterdeur uitnevelen. kosten 450 per kant.

    gelukkig hebben we een mannetje bij de garage lopen die ook uitdeuken zonder spuiten doet etc. en die hoefde alleen de bovenzijde van de deur te spuiten en was voor minder dan de helft voor beide kanten klaar!

    en heb zelf een stuk aan de onderzijde van de spiegel weg geveild om herhaling te voorkomen...

    werkt goed:p
     
  3. Geen probleem hier, auto had nog geen controle gehad op roest en dus ook geen stempel, geen probleem zegt dealer, als we nu geen roest vinden dan geldt deze stempel dan als controle voor volgend jaar als we er dan wel moesten vinden

    Dus heb nu een stempel en ben weer safe, gewoon ieder jaar nu gaan
     
  4. Ik heb mijn Focus (van 06-2000) sinds 09-2007 in onderhoud bij Ford dealer Boerhof in Groningen. Voor september 07 is de auto NOOIT bij een Ford dealer/garage geweest. Maar nu er na een jaar toch Ford-stempels in het boekje staan en er bij een onderhouds beurt in juli voor de 2e keer een carrosserie check is gedaan, krijg ik gewoon garantie.

    Onlangs heeft de Focus een week bij Boerhof Schadeherstel gestaan en zijn de kitnaden van 3 portieren, de motorkap en de achterklep behandeld en overgespoten. Kosten voor mij 0,0. Even snel op het scherm van de receptioniste meegekeken...en de kosten voor Ford NL ca. € 1200,-.

    Vorige week ben ik weer heen geweest voor een roest plek(je) op de motorkap. Deze hadden ze bij de laatste behandeling niet meegenomen/vergeten. Kijken of ik op deze "Fase 3" aanvraag ook garantie krijg.
     
  5. Re: Roest garantie

    Dus kort door de bocht. (in mijn geval)

    In mijn originele onderhoudsboekje staat geen enkele stempel :!:
    Maar wel 12 jaar garantie op roest. Dus ik kan het laten repareren

    Ik heb de wagen net 3 maanden in mijn bezit.

    Jason
     
  6. Vorige week telefoon gehad van Boerhof. De Fase 3 aanvraag voor de motorkap is goedgekeurd. Vanochtend om 8.00 uur de auto heen gebracht en vanmiddag om 17.00 uur de auto, met volledig overgespoten motorkap (!), weer terug gekregen. Dus ben ik gelijk ook alle steenslag op de motorkap kwijt!
     
  7. Zojuist gebeld door Ford Nederland!

    Ze moeten de reperatie inspecteren. Er komt morgen iemand vanuit Zwolle naar Leeuwarden om mijn auto te inspecteren. Laat ik nou gister net een plekje hebben gevonden onder de handgreep van de achterklep.... Eens kijken of ze die ook kunnen fixen! :-)
     
  8. ze willen bij mij niks meer repareren die ••• de behangers....

    1,5 jaar geleden zijn 3 deuren onder garantie verholpen..nu beginnen ze weer en de 8erklep ook...

    ik al naar smidts in tolbert/roden en 3 week geleden in groningen bij boerhof(kwam de inspecteur mun focus bekijken)

    kreeg te horen dat ik een hele mooie en nette focus heb maar dat het helaas niet meer wordt gerepareerd.Wat heb ik hier nou aan...Ze konden me niet helpen en die kerol nokte hem weer.Toen ben ik maar met gierende banden weg gereden...

    kan ik het uit mun eigen zak binnenkort betalen....
     
  9. Hallo,
    bij mij ook lasnaad los rechterachterportier en roest naar buiten doorgeslagen.
    na controle bij de dealer ook lichet roest linkerachterportier.
    auto is dealer onderhouden dus alle stempels aanwezig.
    aanvraag ligt nu bij Ford nederland, word gerepareerd onderkant portier word opnieuw gespoten onder garantie.
    inderdaad 12 jaar carroseie en lakgarantie.
     
  10. Oke mijn reparatie is dus eergister gecontroleerd door iemand van Ford Nederland. Dit is wat hij aangaf.

    Bij de eerste reparatie kijkt men minder streng naar de Ford stempels maar je auto moet wel de nodige onderhoudsbeurten hebben gehad. Kan dus ook bij een andere garage.

    Bij een tweede reparatie is een carroseriecheck (sinds de eerste reparatie) van de Ford dealer noodzakelijk! Je hoeft hiervoor niet verplicht je auto in onderhoud te hebben bij de dealer. Volgens deze meneer kun je ook alleen even voor deze check naar de dealer rijden en kost je dit ongeveer 2 tientjes!

    Dit is de uitspraak van de controleur van Ford NL die het noorden van dit land onder zijn hoede neemt.

    Ga dus ieder jaar braaf even langs de dealer en vraag om een check en laat dit in je boekje zetten zodat je recht hebt op garantie!
     
  11. Sietze, dat vind ik in dit geval zeer goede informatie waar iedereen rekening mee moet houden om hun carosserie garantie te behouden. TNX!
     
  12. Ik dacht laat ik hem nu eens het shirt van zijn lijf vragen. Plus dat het ook nog eens een hele aardige man was.

    Hij heeft even met zijn lakdikte meter mijn auto gechecked maar die zit nog lekker in de lak. Eerste wat ie zei is: "Ohw jij bent ook lid van de Focusclub!".
     
  13. HAHA! Ben jij er zo ene....
    Maar goede zaak dat je hem hebt uitgehoord. ;)

    Gedeeltelijk off-topic over controleurs gesproken: De controleur van Ford.nl regio Zuid-Holland heeft de zak gekregen hoorde ik zojuist van mijn dealer. Ben ik niet zo blij mee aangezien a.s. maandag de beste man met mijn ST zou rijden ivm de aandrijfas(sen). :o
     
  14. Das toch alleen maar goed? Direct na het weekend in een ST rijden.. Ik wil jouw maandagmorgengrijns wel eens zien! :D
     
  15. @spiked, tuurlijk is het feest als ik met mijn ST rijd. Maar ik wil van mijn aandrijfasprobleem af Dat die die meneer is ontslagen betekend dat ik dus langer met een trillende ST rijd. Je hoort mij niet klagen maar het zou bijzonder fijn zijn als die trilling eruit is.
     
  16. Ja ok, ik bedoelde meer dat als hij ontslagen was, ze vast iemand anders moeten inzetten die jouw auto als een van de eerste behandeld op maandagmorgen!
    :ontopic:
     
  17. Helaas is het niet zo'n feest. Ford.nl moet opnieuw de probleemgevallen inplannen. Dus tot nader order gebeurd er even niks.
    Maar verder heb je gelijk spiked. Verder :ontopic::D!
     
  18. Heren,

    Ik heb onlangs een Ex-Lease auto gekocht via een garage en daarbij netjes de onderhoudshistorie gekregen van ING-Carlease. Alleen de onderhoudsbeurten die daarop staan, zie ik niet terug in het onderhoudsboekje van de auto zelf. Er staan maar 2 (Ford) stempels in, zowel bij de regelmatige onderhouds-pagina als bij de Carroserie-check. De laatste datums hiervan zijn 6-6-2006!!!!

    Ik probeer inmiddels te achterhalen bij welke Ford-garage het laatste onderhoud is geweest zodat ik alsnog bij ben met mijn Carroserie-check.... want ik heb misschien wat roest ontdekt bij de passagiers-porties RV.

    Iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken!?
     
  19. Ik heb hetzelfde geval. Ook ex-lease met onderhoudsboekje ingevuld tot 2007. Bij mij stond in de stempel de naam genoemd, is dat bij jou niet het geval?

    Toen ik bij de ford dealer in mijn woonplaats kwam met een roestplekje onder de spiegels bleek dat er onderhoud was gepleegd tot april 2008 bij de desbetreffende dealer waar ik naar toe ben gegaan! woensdag komt er een inspecteur kijken naar mijn auto. Ben benieuwd!
     
  20. Wat bedoeld je met een 2e reparatie? Als de 1e niet goed uitgevoerd is?
    Ik heb gewoon garantie op me spuitwerk tot dat de garantie termijn van de auto verlopen is is mij verteld.
     

Deel Deze Pagina