Frozen White wagon 105pk - LKA, DMI, ACS en TSR plus SYNC 2

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door barttigges, 26 sep 2012.

  1. Inderdaad de Amerikaanse versie van My Ford Touch.

    Echter schijnt deze uit een Europese auto te komen?!

    Ik ben dus benieuwd wat ik precies ga aantreffen als de stroom er op staat.
     
  2. Haha, jij kan niet leven zonder updates [MENTION=11684]barttigges[/MENTION]! :D

    Als deze auto niet meer te updaten valt, gaat hij zeker de deur uit. :baeh:
     
  3. Mooi zo!

    Beetje zoals ik vroeger, maar zo te zien is de fakkel doorgegeven! :lol:
     
  4. Neuh niet echt. Wel OEM, maar ik doe verder wel alles zelf en het gaat wat verder dan simpel een schakelaar vervangen.

    Voorlopig gaat de auto dan nog niet weg [MENTION=9493]FordFranc[/MENTION] [emoji1]
     
  5. Blijft leuke hobby!
     
  6. Hoe gaat het met deze update [MENTION=11684]barttigges[/MENTION] ? of is het helaas niet gelukt om deze werkend te krijgen...
     
  7. Dit project loopt nog steeds.

    Ik zoek nog een paar onderdelen, maar tot op heden geen geluk.
    Daarna nog een mooie verloop maken en dan is het snel geregeld.
     
  8. Alleen kun jij niets zelf [MENTION=1787]Dragunov[/MENTION] :mrgreen:
     
  9. Ging over de updates, niet over het al dan niet zelf doen :baeh:
     
  10. Ondanks dat er niets meer gepland stond, anders dan de MyTouchFord toch deze vakantie periode nog een update gedaan.

    Toen we de auto kochten zagen we de meerwaarde niet in van de dakreling, tot we er recent achter kwamen hoe zonder de dakreling de dakdragers gemonteerd diende te worden.
    Dat gingen we dus niet doen.
    Dan toch maar opzoek naar een set dakreling en het liefst in het zwart.

    Zowaar kwam er al snel een schadeauto voorbij met dakreling in het zwart, even snel bellen en ik was eigenaar van een set dakreling.

    De montage is erg makkelijk. De oude strippen kun je redelijk makkelijk wegtrekken van het dak. De nieuwe dakreling valt dan makkeljk op de plaats.
    Het meeste werk is dan vervolgens om de hemel weer los te halen om alle 8 de moeren vast te draaien.
    Al met al een anderhalf uur werk, me is weer happy met deze update.
     
  11. Netjes! Het lijkt allemaal zo makkelijk zoals je het doet. Totdat je wat spullen zelf in de hand hebt.

    Leuk om allemaal te lezen! ;)
     
  12. er moet wat te knutselen over blijven toch Bart, mooi gedaan weer :thumbs:
     
  13. Jammer dat ik niet een foto meer kan zien van dit. Topic
     
  14. [MENTION=11684]barttigges[/MENTION] De server waar de foto's staan wordt niet langer gevonden. Kun je dit herstellen?
     
  15. Ik zal er eens naar gaan kijken
     
  16. Gaaf om te lezen, helaas nog geen foto's kunnen herstellen zo te zien !
     
  17. Helaas is het me niet (meer) gelukt om de foto's terug te krijgen. Ik dacht dat ik ze ook offline had opgeslagen maar helaas. Binnenkort nog maar eens mijn oude PC tevoorschijn halen en kijken of ze daar nog op staan.

    De afgelopen periode is het vrij rustig geweest, tot een paar weke geleden.
    Voor erg weinig kwam ik een voorruit tegen die was voorzien van verwarming en de bevestigingen voor de camera's. Voor de lage prijs die ik er voor moest betalen en het feit dat van de ruit die er in zat en een deel van de verwarming niet meer werkte was al snel het idee geboren om dan ook maar de LKA, DIM, ACS en TSR te gaan installeren.

    Binnen een krappe week had ik alle onderdelen daarvoor in huis en had ik een afspraak gemaakt om de ruit te laten vervangen.
    Het fysiek installeren van alle benodigde zaken kostte een avondje sleutel en toe werkte alles.

    In de tussentijd, getriggerd door het topic van Harrie, ook weer verder gegaan met het installeren van de SYNC 2. Ik had een complete US set reeds anderhalf jaar geleden op de kop kunnen tikken, ik had toen alleen geen tijd/zin om verder te gaan met een verloop kabel.

    Na de nodige stekkers te hebben aangeschaft uiteindelijk toch maar een verloop kabel in elkaar gesoldeerd en het spul aangesloten.
    Alles werkte in een keer, met uitzondering van de navigatie. Die was alleen vrijgeschakeld voor de Amerikaanse navigatie kaartjes.
    Het laten herprogrammeren naar EU specs ging mij net zoveel kosten als een losse europese APIM aanschaffen, dus de keuze was snel gemaakt.

    Inmiddels draait alles op de laatste F5 navigatie kaart (welke nog steeds kaartdata uit 2013 gebruikt als basis :() en geupdate naar de laatste 3.8 versie.

    Foto's volgen van het weekend!
     
  18. Gaaf hoor!!! Ben benieuwd naar de foto's
     
  19. lekker aan het updaten geweest Bart :thumbs:
     
  20. Say what ? LKA, DIM, ACS en TSR

    Geen idee wat het allemaal is maar het klinkt als iets wat ik ook wil...
     

Deel Deze Pagina