Frozen White wagon 105pk - LKA, DMI, ACS en TSR plus SYNC 2

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door barttigges, 26 sep 2012.

  1. #1 barttigges, 26 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2016
    Na wat wikken wegen tussen wat verschillende merken uit eindelijk toch weer voor :ford: gekozen.

    De Fiesta sport gaat in geruild worden tegen een :focus3: wagon in het wit.
    Uitvoering (helaas) Trend, met cruise control en Champions Pack.

    De auto zou aanstaande vrijdag gebouwd moeten gaan worden.
    Hopelijk kan ik dus binnen een week of 2 rijden :cheer:

    Gr,
    Bart

    Inmiddels aangepast:
    OEM Xenon
    OEM Koplampsproeiers
    OEM Titanium dakhemel met console
    OEM Stoelverwarming
    OEM PDC Voorzijde
    OEM Automatisch parkeren
    OEM Voorruitverwarming
    OEM Adaptive Cruise Control
    OEM Ambient lightning
    OEM Alarm
    OEM Climate Control
    OEM Dakreling
    OEM LKA, DIM, ACS, TSR
    OEM SYNC 2
     
  2. :welcome: Bart, we gaan extra goed opletten a.s. vrijdag bij ons fabrieksbezoek of we getuige zijn van het bouwen van jouw :focus3:
     
  3. :welkom: en gefeliciteerd, Gerard regelt wel een paar extra optie's voor je :mrgreen:
     
  4. Hoi Bart,

    gefeliciteerd met je aanwinst! Beviel de Fiesta niet?
     
  5. Jawel, Fiesta beviel prima. Niet op aan te merken
    Tis alleen een benzine en in iets meer dan 2,5 jaar ruim 80k rijden wordt dan een dure aangelegenheid. Zeker met een verbruik van 1:14~1:16 door dat het de sport uitvoering is.

    Dat icm de toekomstplannen (kids) hebben we gelijk een ruime slag groter gecombineerd met zuiniger.
     
  6. Mooi dan, ben benieuwd naar de foto's!:cool: Ook van je Fiesta (die doen het goed hier op het forum..:D)
     
  7. Bart :welkom:

    Alvast gefeliciteerd met de :focus3: :D
     
  8. Nou, morgen niets te zien qua mjn auto.

    Hoorde vanmiddag dat de productie is uitgesteld tot 19-10

    Dikke baal dus :(
     
  9. Morgen zou het dan moeten gebeuren. De focus zal gebouwd worden.

    Verwachte levering bij de dealer 27-10 en dan hopelijk voor de 5de november de uitlevering aan mij :)
    Anders moet ik nog 2 weken langer werken omdat ik dan weg ben :(
     
  10. De fiesta die ik heb, is bijna identiek aan deze foto's.
    Ik heb dan alleen nog privacy glass erbij...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Afgelopen gisteren de Focus opgehaald.

    Rijd prima, ben tot nu toe erg tevreden. Nu ga ik langzaam eens uitzoeken of en hoe ik de focus verder ga afmaken.
    Denk aan
    -mistlampen voor
    - middenconsole met armsteun uit een titanium uitvoering

    Gr,
    Bart
     
  12. Denk dat mistlampen lastig gaat worden. De bekabeling is er volgens mij niet op voorbereid (ook de schakelaar in de auto is niet aanwezig)
     
  13. Mistlampen zou goed moeten komen als ik de diverse verslag op internet zo na lees.

    Zekeringenkast is in ieder geval bekabeld, dus naar alle waarschijnlijkheid loopt de kabel naar de motorruimte er wel. Dan wordt het alleen de kabel aanschaffen, de lampen inhangen en de schakelaar wisselen.
    Daarna door de dealer met IDS laten programmeren en dan zou het moeten werken.

    Ik hou jullie op de hoogte ;)
     
  14. Nu de vakantie er aankomt maar eens plannen maken om de :focus3: aan te pakken.

    De mistlampen zijn binnen, de kapjes zijn onderweg. De kabel en de schakelaar moeten nog besteld worden bij de dealer.

    Daarnaast ook een originele xenon set op de kop kunnen tikken. Deze gaat ook ingebouwd worden.
    Vooraf natuurlijk de elektrische schema's bekeken en op de DRL-LED na zou alles zonder problemen moeten werken.
    Na ontvangst de oude halogeen lampen uitgebouwd en de xenon lampen ingebouwd en het werkte niet :(

    [​IMG]

    Omdat ik de volgende dag de auto toch weer nodig had, met verlichting, de halogeen weer ingebouwd.
    Na nogmaals bestuderen van de elektrische schema's bleken de xenon lampen nog een extra massa aansluiting te hebben.
    Om deze te creeeren eerst maar eens wat terminals besteld en wat draad. Het draad is inmiddels binnen, de terminals nog niet.
    Zodra deze ook binnen zijn, ga ik de kabels maken en kan het spul verder geinstalleerd worden.
     
  15. #15 barttigges, 18 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2012
    Vandaag en gisteren mijn eerste vrije dagen besteed aan het trekken van de extra kabel voor de xenon verlichting.

    Gisteren begonnen met het leggen van de extra massadraad voor de xenonlampen.
    Deze moet vanaf de koplampstekker pin 9, naar de linker respectievelijk rechter massa die te vinden is vlak voor de voorste schokbrekers.

    [​IMG]
    Hier kijk je van bovenaf tegen de voorzijde van de linkerwielkast aan.
    Het boutje is de massa aansluiting #G1D130A.

    Hier de extra massa draad. Ik heb de orginele kleuren aangehouden zoals ze in de schema's terug te vinden zijn.
    [​IMG]

    Omdat het toen snel donker begon te worden, nog even snel een vergelijkende foto gemaakt tussen de halogeen en xenon behuizing.
    [​IMG]

    Vandaag dan verder gegaan met het trekken van de bekabeling voor de DRL functie.
    Hiervoor moeten twee draden getrokken worden tussen de BCM en de koplampconnector.

    Na het uitbouwen van het handschoenenkastje, kan je goed bij de BCM komen.
    In connector C6 moeten op pin 3 en 13 de aansluitingen gemaakt worden.
    [​IMG]
    Vervolgens doorvoeren richting de motorruimte en in de koplampconnector op pin 2 bevestigen.

    Nu rest alleen nog het programmeren van de xenon functie en dan zou alles moeten werken.
     
  16. Goed bezig Bart!
     
  17. Wauw!! Komt over alsof je het ff doet,haha, draadje hier en daar even aansluiten, en hopla xenon en drl. Wel top hoor
     
  18. #18 barttigges, 19 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2012
    Uiteindelijk is het trekken van de kabels het minste werk.
    Meeste zit in het uitzoeken en bestuderen van de schema's en het vinden van de juiste onderdelen.

    Wat dat betreft is er erg weinig te vinden over de gebruikte connectoren en dergelijke van Ford.
    Bij de VAG-groep (VW, Audi) is dat een stuk beter geregeld.
     
  19. Helaas bleek het programmeren minder makkelijk te zijn.

    De keuze tussen halogeen en xenon is niet een kwestie van een keuze vakje in de IDS software.

    Met andere woorden, de xenon werkt nog niet. De normale halogeen lampen worden aangestuurd door middel van Pulse Width Modulation, waarbij er in een bepaalde frequentie stroom wordt door gelaten.
    Om de xenon succesvol te laten werken, heeft deze een continue 12V nodig. Nu is dit wel op te lossen met wat extra electronika, maar ik wil graag de xenon zo af fabriek mogelijk inbouwen.

    Na wat uitzoek werk op internet, blijtk dat de xenon alleen te activeren is door rechtstreeks de AS-BUILT data aan te passen.
    De AS-BUILT data is een flinke rij aan getallen en letter in het zgn HEX formaat.

    Dit kan er dan zo uitzien. Let wel, voor elke auto is dit anders!!!
    Door de juiste combinaties aan te passen, kun je bepaalde instellingen veranderen die niet middels IDS aangepast kunnen worden.

    Mijn AS-BUILT data heb ik nu zo aangepast dat de xenon zou moeten werken zoals het vanuit de fabriek komt.
    Binnenkort eens een nieuwe afspraak maken en dan de AS-BUILT data programmeren en hopen dat het dan wel werkt.
     
  20. Wow, das wel even wat anders dan eeen vinkje ja. Als je er 1 combinatie verkeerd veranderd doet iets anders niet meer wat het zou moeten doen...
     

Deel Deze Pagina