1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Kuga Plug-In Hybrid rijders tanken minder vaak & verminderen CO²-uitst.

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 31 jan 2022.

  1. Voor de meeste is het feit dat de auto thuis niet opgeladen kan worden al een ding.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. dat zie ik dus al als 1 van de nadelen.
     
  3. Dat is zeker voor veel mensen een nadeel.
    Dat was overigens één van de redenen voor ons om bij het zoeken naar een ander huis een eigen oprit wel als zeer gewenst te zien.
    Ik realiseer mij terdege dat dit voor veel mensen geen optie is.
     
    gerardTDCI en M.Blaak vinden dit leuk.
  4. Ik ben heel erg blij dat er zoveel mensen zijn die (semi)elektrisch gaan rijden. Zij zorgen voor een vermindering van de CO2 uitstoot zodat ik met de RS kan blijven rijden. Want geloof me over 30 jaar komt er een onderzoek waaruit blijkt dat er te weinig CO2 wordt uitgestoten en dat mens en natuur daar hopeloos onder lijden :twisted:

    Begrijp me niet verkeerd ik ben geen klimaat verandering ontkenner maar wel iemand die al heel lang van mening is dat elektrisch rijden niet de heilige graal is. Er wordt wel heel gemakkelijk over de vervuilende bron van al deze opgewekte elektriciteit heen gestapt, maar ja als zo'n centrale niet in je achtertuin ligt en je niets ruikt als je tijdens het tanken/laden, dan is die vraagstelling al snel een ver van mijn bed show.

    Nagenoeg alle communicatie, ongeacht waar die vandaan komt, over de positieve effecten van een geëlektrificeerd leven zonder fossiele brandstoffen, schetsen een incompleet beeld van de werkelijkheid. Op zich logische te verklaren omdat er een transitie moet plaatsvinden en dat lukt alleen maar als je een hele grote groep volgens weet te verzamelen. Die volgers verzamel je natuurlijk nooit als je een positief beeld schets waarboven hele donkere wolken drijven. Echter als die transitie eenmaal heeft plaatsgevonden wordt de werkelijkheid geheid zichtbaar.

    Het gaat over dat het allemaal goedkoper is, zeker als je je auto 's nachts oplaadt ipv overdag en dat je minder uitstoot, maar is dat zo? Hoe wordt die elektriciteit gemaakt wat stoot zo'n centrale uit, wat gebruiken ze als brandsof en hoe komt die brandstof daar. "Nee ik doe alles via de zonnepanelen op mijn dak". Ja die heb ik ook en ben er maar wat blij mee, maar weet je hoe vervuilend het produceren van zonnepanelen is. "Ja maar ze zijn heel erg goedkoop dus een lage investering." Tuurlijk maar waar komen die dingen vandaan, hoe vervuilend is het transport en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nee ik ontken nog steeds niets, maar al die mooie reclames vertellen maar de halve waarheid. Ja ook ik zal, waarschijnlijk veel sneller dan ik ooit verwacht had, straks een auto hebben die deels of geheel wordt wordt bewogen door elektriciteit, je ben al bijna een paria als je er geen hebt. Maar dat neemt niet weg dat ik van mening ben dat al dat elektrische gedoe niet de oplossing is.

    Nogmaals ik snap dat er iets moet gebeuren en verandering roept altijd weerstand op, maar doe in hemelsnaam normaal en vertel hoe de vork echt in de steel zit en dat geldt dus ook voor Ford.

    Sorry voor deze frustratie uitbarsting, maar ik kan slecht tegen al dat mooi makerij en kijk ons eens goed zijn gedoe. Het gaat niet om de auto, die vind ik prachtig, het gaat om de manier waarop het zonnige verhaal verteld wordt en dat verhaal stinkt naar afgewerkte olie aangelengd met verschraalde 30 jaar oude benzine :puke:
     
  5. Helemaal mee eens Joost !
     
  6. +1 voor dit verhaal. Zoveel mensen beseffen niet dat er meer bij komt kijken dan alleen een eindgebruiker.
     
  7. Tsja, datzelfde geldt voor de olie-industrie toch? Bij beide 'brandstoffen' is het opwekkingsverhaal smerig, maar bij EV's heb je dan tenminste geen uitstoot bij het rijden. En laten we wel wezen, er zijn maar weinig mensen die EV rijden omdat ze zo begaan zijn met het milieu. Als de overheid EV's niet zo zou voortrekken zou niemand ze kunnen betalen. En er valt zeker nog veel af te dingen op het cradle-to-cradle verhaal rondom EV's, maar ik zie er ook veel voordelen in. Minder bewegende onderdelen en dus minder onderhoud, accutechniek die wordt gedeeld met andere apparatuur waardoor de ontwikkelingen veel sneller gaan. EV's staan ook nog maar in hun kinderschoenen, vergelijk de benzine auto's van nu eens met die van 100 jaar geleden. Dan geloof ik heus wel dat ze oplossingen gaan vinden voor de nadelen van EV's.

    Doe mij maar zo'n zelf-rijdende EV voor m'n woon werk verkeer in de spits op de A1. Zolang ik er maar een analoog hobby-autootje naast mag hebben staan voor de weekendritjes ;)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. zo denk ik er ook over Joost.
    en dan heb ik nog "het probleem" dat ik diesel rij :vingertje:
     
  9. Te weinig CO2 gaat echt niet gebeuren.
    En mocht er ooit een tekort aan CO2 zijn kunnen ze dat beter op een andere manier suppleren dan door het verbranden van olie en gas.
     

Deel Deze Pagina