1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford Kuga Plug-In Hybrid rijders tanken minder vaak & verminderen CO²-uitst.

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 31 jan 2022.

  1. Ford Kuga Plug-In Hybrid rijders tanken minder vaak en verminderen op deze manier nog meer CO²-uitstoot.

    Alle specificaties & info is nu te vinden op: www.focusmania.com

    [​IMG]
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. @Rykers kom er maar in met je ervaringen Jack ;)
     
    Focusmania.com vindt dit leuk.
  3. Foutje bedankt, het zou nu goed moeten zijn. :D
     
  4. CO²? Is dat iets nieuws? ;)
    CO₂ ken ik wel.
     
    Edgar Focus en montagne vinden dit leuk.
  5. Is 2* zo slecht

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Volgens mij verminder je niet als je auto rijdt, maar stoot je minder uit. Dat is wel een verschil.
     
    meeder vindt dit leuk.
  7. Ik heb nu 3000 kilometer gereden.
    Daarvan 1780 kilometer elektrisch.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Kan je ook zien hoeveel kWh per 100km de auto verbruikt als je elektrisch onderweg bent?
     
  9. Ik zal eens kijken als ik naar huis rij vanavond.
     
    meeder vindt dit leuk.
  10. Vast een persbericht van Ford zelf...
     
    meeder vindt dit leuk.
  11. Dat is het zeker. Het is vergeleken op basis van de WLTP cijfers dus geen real world testen.

    @Focusmania.com kan je niet vooraf aangeven dat het bericht gewoon een reclame uiting van Ford is verkapt in een persbericht?
     
  12. Vandaag is het 5 weken geleden dat ik voor het laatst de tank vol heb gegooid. Het benzinepeil staat op 43%.
     
  13. Volle lading geeft aan 55km, in de praktijk circa 50km maar daar moet je wel je best voor doen.[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
     
  14. 20 tot 22 kWh per 100km is nog helemaal zo slecht nog niet denk ik.
    Van wat ik er van lees zit een Kia Niro EV zo rond de 15 tot 20 kWh/100km (zomer vs winter), voor een VW ID.3 gaat ongeveer hetzelfde op.

    Zeker omdat het een PHEV is en geen EV lijkt het mij erg netjes!
     
  15. Is de weergave van het electrische verbruik ergens te wijzigen tussen kWh/100km of km/kWh?

    Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
     
  16. Zal dat niet mee veranderen met de algemene verbruiksinstelling? Je kan kiezen tussen km/L of L/100km bij de meeste auto's. Ik kan mij voorstellen dat de Kuga dat ook overneemt voor het elektrisch verbruik.
     
  17. Met mijn vorige Kuga 1.5 tankte ik elke 2 weken, nu om de 6 weken, scheelt dus wel een beetje
     
  18. De elektriciteit moet je natuurlijk ook meerekenen maar elektrisch heeft wel steeds meer voordelen.
     
  19. ja, maar ik zie (voor mijzelf dan) ook nog genoeg nadelen.
     
    bws723 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina