Afgelopen week naar Mebu gereden. De kreeg een grote beurt en een upgrade. Heb een openluchtinlaat van Airtec en een openluchtfilter van K&N laten plaatsen. Tijdens het rijden hoor je nu een mooi sportief aanzuiggeluid. Na de laatste tankbeurt nog eens een rekensom gemaakt, maar 1:13 (alleen snelweg km) toch zeer behoorlijk!
Gisteren een kleine update gedaan. Heb de lower side stripes van DMB Graphics Ltd. er op laten zetten. Begin volgend jaar de 19inch zwarte performance velgen er weer onder met een nieuwe set banden er op. Heb stiekem al wat ideeën voor komend jaar op het lijstje staan.
Het heeft even geduurd, maar hierbij weer een update van de afgelopen periode. Tijdens het slechte weer kwam ik er achter dat de Focus een lekkage had in de achterklep. De pakking van de spoiler was aan vervanging toe, waardoor het water aan de binnenkant binnen sijpelde. Ook de strip onder de spoiler was helemaal weg. Dit meteen laten maken, probleem opgelost! Onlangs kwam ik er achter dat de pakking van de uitlaat er uit was geschoten, bij het punt waar de Milltek-uitlaat begint. Met als resultaat een zwarte uitslag. Geen zin in een afkeurpunt bij de Apk, dus maar snel laten maken. Ook maar meteen de 19inch performance velgen er onder gelegd en voorzien van een nieuw setje banden; Michelin pilot sport 5. Bij de Kwik-Fit was de 2de band onlangs voor de halve prijs, meteen gebeld en laten reserveren. Ongelooflijk wat een grip heeft deze band zeg, rijdt fenomenaal! Rotondes zijn een feestje Met black friday nog de spoiler extension besteld. Geduld werd op de proef gesteld, maar eindelijk binnen. Die ook maar meteen laten monteren. De achterkant is nu wel af.
Het is even geleden, maar hier een update van de . Een kleine lekkage gehad aan de bestuurderskant onder het dashboard. Bleek dat de afvoer was verstopt van het condens water van de airco. Afvoerpijpje schoongemaakt, waarna probleem was verholpen. De auto is nu net de 100.000 km gepasseerd. Tot dan geen verdere noemenswaardigheden gehad, tot twee weken geleden ik een raar geluid hoorde in het vooronder... een soort van rammeltje. Heb een loszittend klemmetje laten verwijderen, maar daarmee bleek het probleem niet mee te zijn opgelost. Toch naar de garage gegaan en was de wastegate van de turbo de boosdoener. Uiteindelijk er voor gekozen om een compleet nieuwe turbo te laten monteren. Nadat die was monteert, kwam hetvolgende probleem om de hoek; het instrumentarium bleef wit. De printplaat achter het dashboard bleek te zijn doorgebrand. Gelukkig kon dat snel worden gerepareerd. In de tussentijd de zijramen achter de a-stijl laten tinten, tot wat maximaal wettelijk is toegestaan. Nu weer even genieten van de In het voorjaar hebben we de van top tot teen in de keramische coating laten zetten. Hieronder een aantal foto's van het resultaat:
Vervelend dat alles achter elkaar kapot is gegaan. De verstopte afvoer is wel een typisch Ford probleem, ook gehad bij mijn Fiesta. Hoe is het probleem met de printplaat van het instrumentarium aangepakt? Printplaat opnieuw gesoldeerd of helemaal vervangen? De ST staat er wel weer erg mooi bij en kan nu hopelijk ook een paar jaar zonder zorgen vooruit
Liever alles maar achter elkaar, dan hebben we het maar gehad weten we meteen waar we voor werken de printplaat konden ze repareren door te solderen. Hij staat er nu weer tiptop bij
Hij staat er in ieder geval erg mooi bij. En inderdaad, alles tegelijk doet wel ff pijn, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
Dat zijn niet de leukste berichten, maar het plaatje mag er zijn, wat een mooie ST! Ding is nieuw (net als die RS van jullie).