Focus wagon fase 1 2005 - trillende koppeling

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by boussa, May 10, 2012.

  1. Geen idee Lars, de 4p kit is pas recentelijk ontwikkeld, althans lang nadat de DMV voor de Focus ontwikkeld was. de 4p kit is volgens mij ook anders dan een normaal EMV wat standaard vroeger in autos zat. Er zit volgens mij iets in om trillingen te verminderen.
     
  2. De meeste (recente) emv-setups hebben een 2 delige koppelingsplaat. Hier zitten veren in die net als de veren van een dmv bepaalde trillingen wegfilteren.
    Dus heel bijzonder is een 4p kit niet wat dat betreft. Mogelijk hebben ze wat bijgesteld aan de veren en/of constructie. Maar op het eerste gezicht is een 4p kit bouwgelijk aan bijvoorbeeld een koppelingsplaat uit een 1.6 benzine focus1
     
  3. #23 boussa, May 30, 2012
    Last edited by a moderator: May 30, 2012
    Bedankt Mike en de rest van de leden.

    De ervaringen wat betreft de 4p zijn goed, maar michael zit mij wel aan het twijfelen. Hoe is de LUK dan, want iedereen is de 4p aan het verdedigen, maar over de luk is verder weinig over gezegd, is het de betere oplossing?
     
  4. Het is inmiddels bijna 3 weken geleden na je eerste post en lees eigenlijk niets meer over de trillingen. Blijkbaar zit er dan toch niet zo'n spoed bij.
     

Share This Page