1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Focus ST 225 Turbodruk probleem.

Discussie in 'Performance' gestart door RoelST, 14 dec 2014.

  1. Bedankt voor de tips, ik ga inderdaad even proberen om de map en maf sensor te testen, dan kan ik dat tenminste uitsluiten.
     
  2. Vandaag is de auto naar een garage geweest die naar het probleem gekeken heeft,
    Na rijdend de auto uit te hebben gelezen, kwamen ze erachter dat de map sensor 1.5bar druk meet (wat veel te veel is, software origineel) waardoor de auto in noodloop gaat

    Sensor is besteld en dinsdag binnen!
     
  3. waarom sensor besteld? en niet de regelklep?
     
  4. Solenoid is al vervangen voor versie van elevate.
     
  5. Elevate heeft een probleem serie gehad waar de draden niet goed contact maken in de stekker.
    Check m'n topic maar.
     
  6. Heb het gelijk even gecontroleerd en de bedrading ziet er gewoon goed uit.
    Heb mijn tcv ook pas in oktober gekocht, denk dat ze na een melding wel de rest van de oplage controleren. Toch bedankt voor de tip!
     
  7. Je moet ook voorzichtig aan de draden trekken, zo kwam ik er namelijk ook achter.
     
  8. #28 Kludrex, 23 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 dec 2014
    Roel, ik kan je niet helpen met je probleem... maar heb off-topic toch een vraagje over Mebu aan bvb [MENTION=3733]tygo[/MENTION]. Ik heb de naam al eerder voorbij zien komen, maar wat moet ik me bij deze garage voorstellen? Op hun website word ik ook niet veel wijzer, afgezien van de leuke Fordjes die voor de deur staan. Mocht ik een keer een probleem met mijn ST hebben, hebben ze er daar meer kaas van gegeten dan de gemiddelde Ford garage?
     

  9. [MENTION=26]Kludrex[/MENTION]

    mebu is een (familie) garage bedrijf die werkzaamheden doet aan alle type autos maar er staat daar altijd wel een st of rs omdat Jaap de eigenaar daar nu eenmaal heel veel mee heeft gewerkt en dus veel vanaf weet. daarbij komt ook nog eens dat hij een echt ford hart heeft (iedereen in de familie rijd daar ook een ST of RS) en ford verleden (in de rally e.d.)
    dus al met al een zeer gerenommeerd bedrijf met heel veel kennis
     
  10. Ik ben erg benieuwd of dit de oorzaak geweest is.
    Wat waren STFT en LTFT tijdens deze proefrit ? Omdat de lambda regeling een permanent te rijk code gaf (P2196 O2 sensor signaal blijft rijk) zou ik in voorgenoemde waardes een afwijking verwachten.
     
  11. Bedankt man, klinkt goed en zal deze garage zeker onthouden :). Sorry voor de off-topic. :ontopic:
     

  12. Het probleem is gelukkig verholpen, de MAP sensor was het probleem, sensor gister avond vervangen en hij loopt weer als een zonnetje. Wat de waardes waren durf ik zo niet te zeggen. Iedereen bedankt voor het mee denken en het helpen zoeken naar een oplossing. Mocht er iemand opzoek zijn naar een Forge dumpvalve met 4 verschillende veren, deze biedt ik aan voor 50euro. (Zie topic verkoop)
     

Deel Deze Pagina