1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Richard de kort, 8 feb 2014.

  1. Klinkt erg onlogisch, de rs1 is al een oude auto. De rs2 is op dit moment de actueelste variant en dadelijk een oudere versie. Dus als de nieuwe in 2016 al van invloed is op de prijs, lijkt mij het logischer dat dit meer impact heeft op de rs2 prijs en ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom dit van invloed is op de rs1 prijs.
     
  2. Van mij mag hij wel opgeschoond worden;-) en maak er een nieuwe topic over.
    De kenners weten wel wat en hoe ,maar vindt de rs2 ook mooi hoor.
     
  3. Ik ben nu best wel benieuwd hoe jij bij deze gedachte komt. Probeer het eens te onderbouwen?
    Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd waarom jij denkt dat de RS2 in waarde zal stijgen bij de komst van de RS3?
    Ook ben ik wel benieuwd waarom jij denkt dat de RS1 alleen maar in waarde zal zakken en de RS2 zal stijgen.

    Ik denk namelijk precies het tegenover gestelde van alles wat jij hierboven noemt.
    De RS1 zal de komende jaren aanzienlijk stijgen in waarde. Ik zal ook gelijk even uitleggen waarom ik dit denk.
    *kleinere oplage 4501 stuks tegenover de 11500 stuks van de rs2
    *meer een collecters item (nu al ) dan de RS2.
    *kijk voor de gein eens hoeveel RS1 er als dagelijks vervoer word gebruikt tegenover de RS2. De meeste RS1's staan met slecht weer in een garage onder een zeiltje en mogen niet vied worden.
    *voor de echte ford liefhebbers ( en met deze gevaarlijke uitspraak kan het zijn dat ik een hoop mede forrummers tegen de schenen schop) Zal de RS1 veel meer het echte oer RS gevoel geven als de RS2 en daardoor voor de liefehebbers meer waarde hebben.


    Daarbij beweer jij dat bij de komst van de RS3, de waarde van een RS2 zal stijgen.
    Ik ben wel heel erg benieuwd waarom jij dit denkt.
    Ik heb dit namelijk nog nooit zien gebeuren.
    Bij geen enkel merk/model dus ben wel benieuwd waar jij deze gedachte op basseerd.
     
  4. Ik denk omdat hij zijn rs te koop heeft anders zou ik het niet weten.
    De rs2 is echt super snel gezakt in waarde! Dat was bij de rs1 ook niet het geval.:-(
     
  5. De RS1 zal alleen maar in waarde stijgen, vooral de origineel NL geleverde.
    De RS2 zal nog wel even duren voordat hij in de prijs stabiel word.
    Omdat de RS3 voor de meeste tegenvalt, zullen de meeste RS2 bezitters hem nog wel een tijdje houden. Dit zou waarde vastheid kunnen betekenen.

    De RS1 is een echte hardcore RS, de RS2 rijd goed maar is imo te zwaar.
     
  6. en dit ben ik met Herman eens :sad:
    als je 'm origineel had gehouden, heeft dat IMO veel invloed op de waarde van je RS.
     
  7. #187 Richard de kort, 12 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2015
    [​IMG]
     
  8. Waarom zou de RS3 tegenvallen? En hoe weet je dat het ding is er nog niet eens. Denk zelf dat de RS3 het beter zou doen dan de RS2. Waarom? Lichtere motor in de neus, meer vermogen dan de RS2 en 4WD. In mijn beleving de ingredienten om het beter te doen dan de RS2. Enige downside is de styling van de RS3.
     
  9. Voor de meeste valt hij tegen... ze hadden hem wilder verwacht.

    Ik heb op diverse forums gelezen dat ze de styling erg vinden tegenvallen, 5-cilinder missen, en heel duur !
    Daaruit trekken hun de conclusie dat de RS2 waarde vaster zal worden.
    Het rijden zelf zal even afwachten zijn, maar de ingrediënten klinken goed.

    Persoonlijk doe maar zo'n RS3.... koop er zelf wel dikke wielen en wat goodies op :cheer::cheer:
     
  10. Ik moet Richard gelijk geven.De RSI zal zijn op z'n minst waarde vast blijven of zelfs stijgen in prijs afhankelijk van zijn toestand.Dit heeft op de eerste plaats te maken met het relatief kleine aantal dat geproduceerd is.Daarnaast zit het overgrote deel in Engeland,dus rechts gestuurd.Of de auto nu Nederlands,Duits of Belgisch is maakt niets uit.Er zijn nu eenmaal mensen die de auto weten te waarderen op zijn rijeigenschappen en niet alleen maar zien als vervoermiddel met veel vermogen.Heb al meerdere malen mensen uit de autowereld gesproken die doodleuk een RSI gekocht hebben om zijn rijeigenschappen(en gewoon in een schuur hebben staan) en omdat de voorspelling is dat het een Icoon word die alleen maar duurder word net als de EscortRSCosworth.De RSII zal alleen al door de aantallen niet dat niveau bereiken.En mocht de RSII door de komst van RSIII inderdaad zoveel goedkoper aangeboden worden dan zou ik belangstellenden aanraden om toe te happen.Al zal de Nederlandse regelgeving voor dit soort voertuigen(bij invoer)de prijs nog flink kunnen opstuwen,want als er al een groot aanbod komt zal dat zeker buiten onze landsgrenzen zijn.
     
  11. Inruil is mogelijk op de rs mk1! Wel rs/st/ transit connect.
     
  12. Zo vandaag naar de XRRS jaar meeting geweest en ondanks de motregen toch leuke dag gehad en daarbij dacht ik eens een keer van..... Doe eens mee aan de concours maar poetsen op een meeting doe ik niet! Dus zet hem er gewoon zo bij;-)

    Toch een prijs gewonen :-)
    [​IMG]
    [​IMG]

    En hier 2 kleine foto van voor vertrek
    [​IMG]
    [​IMG]

    En afgelopen week ook de bleufin geïnstalleerd op de RS
    [​IMG]
     
  13. Gefeliciteerd met je prijs. Blijft ook een heel mooi exemplaar. :kwijl:
     
  14. gefeliciteerd richard
    meer dan verdiend :thumbs:
    top auto
     
  15. Bedankt mannen en ik hoorde niets anders die dag:-)
     
  16. Verkocht Richard?
     
  17. Vanavond komt de beste man langs,denk dat je hem wel kent is een echte ford man :-)
     
  18. Hij is geweest hoor en hij was gelijk gek van mijn rs;-) en ik van zijn auto dus nu kijken wat we kunnen betekenen voor elkaar.
     
  19. je gaat de RS ruilen begrijp ik Richard?
     

Deel Deze Pagina