Focus RS Mk1 (Build N°3111)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door RaZeR, 22 apr 2014.

  1. Heb jij hier ergens een topic? Ik heb al gezocht maar vind die niet onmiddelijk terug :(.
     
  2. Ik heb geen topic over mijn auto.

    Het was een reaktie nav van wat Chris schreef. :-)
     
  3. ah ok :).

    aanduiding waar die steun zit op de manifold.

    [​IMG]
     
  4. Voila, gisteren voormiddag de RVS uitlaat eronder gehangen.

    - uitlaat eerst volledig uit elkaar gehaald. Hierdoor kon ik alle delen die in elkaar schoven voorzien van uitlaatpasta om deze dicht te maken. Zoals in een eerdere post had ik gezien dat deze kleine lekjes had.
    - stuk met de flexibel niet kunnen monteren. De bevestiging voor de sensor vlak na de Cat is er niet op voorzien. Zal even moeten langsgaan bij Skytune of dergelijke voor een kleine aanpassing zodat dit stuk er ook tussen kan.

    Oude uitlaat (met lelijke tip :oops:):
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nieuwe uitlaat van Bastuck:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Het nieuwe geluid is zeker niet overdreven. Op stationair toerental, hoor je wel dat het een RVS lijn is maar zonder overdreven luid. Me happy :D!!!

    Nu nog de manifold eerst op poetsen, lasnaad herstellen en dan de keramische coating erop.
     
  5. Moooi werk !:thumbs:
     
  6. Thx!

    Maar blijf met een kl*te probleem zitten :(.

    Korte beschrijving:
    Sinds vorig jaar is de deurvergrendeling raar beginnen doen :(. Wanneer ik de wagen op slot doe met afstandsbediening, dan reageerde de bestuurders deur soms wel en soms niet. Passagiers deur valt wel altijd in slot maar omdat de andere deur niet sluit, gaat die ook terug open. Passagiers deur slot reageert wel perfect.

    Het probleem is alleen maar erger en erger geworden.

    Daarbij komt ook nog een keer dat het kofferslot ook niet meer reageert op de afstandsbediening. tot eind vorig jaar nog wel op de knop maar nu ook hier helemaal geen reactie meer.

    Sluiten met sleutel in slot is geen probleem. Dan reageert alles wel.

    De draad doorvoer van koffer is vorig jaar nog maar helemaal op nieuw gesoldeerd wegens gebroken draden. Zou me sterk verwonderen dat dit weer het probleem zou zijn ivm het kofferslot.

    Wie o Wie kan me hiermee verder helpen.
     
  7. Denk dat het tijd is voor een paar nieuwe sloten, misschien toch last van vocht of slijtage, zijn iig wel de typische verschijnselen.
     
  8. Ik heb op google al vanalles gelezen. Zodra we kunnen gaan we dit probleem een keertje deftig onderzoeken.

    Van paar dingen smeren, kabel breuken, tot effectief de sloten vervangen,...

    Is gewoon een vervelend probleem als je afstandsbediening gewoon bent.
     
  9. Klinkt me heel bekend in de oren. Sloten vervangen en probleem waarschijnlijk opgelost. Wel rekening houden dat je weer de zwarte sloten pakt aangezien deze van de fase 2 zijn.
     
  10. Zwarte sloten? Is er dan verschil tussen de Fase 1 en Fase 2 sloten?
     
  11. Had hier bij mijn focus 1 fase 1 ook last van. Na het plaatsen van fase 2 sloten geen problemen meer.
     
  12. Jawel hoor, vorige vrijdag nog een cadeautje gekocht voor de Focus op Ebay :). Momenteel aan het wachten op de levering.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. #93 RaZeR, 22 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2016
    Enkele leuke foto's van het persmoment in Mettet (voorstelling nieuwe Focus RS)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Enkele beelden uit het filmpje:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Filmpje zelf:
    [YOUTUBE]gYTSbtM1s3Y[/YOUTUBE]
     
  14. Iemand ervaring met dit:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zou dit werkelijk helpen om de motor koeler te houden?
     
  15. Dikke rs1!
    Lijkt mij dat er zo als het goed regend dat er zo water in de motorruimte loopt.
    Ook als er mogelijk rook onder de kap uit komt(koelvloeistof, brand enz) je het meteen over de vooruit krijgt en je geen helder zicht hebt naar voren.
    Denk al je echt wilt koelen je een andere (grotere)radiateur of zo nodig hebt.
     
  16. Thx :)

    Zo ver had ik nog niet gedacht maar de wagen komt zo weinig mogelijk buiten bij regen :).

    Feit is wel dat ik na een stevige rit de motorkap niet kan vasthouden of ik verbrand men handen door de hitte!. Binnen kort ook nog een tubular manifold eronder (wel met keramische coating) erop. Ik ben benieuwd wat dit gaat geven.

    Keramische coating zou er wel voor zorgen dat er -33% minder warmte kan ontsnappen.
     
  17. Die keramische coating scheelt idd al heel veel.
    Die blokjes werken opzich prima. Je krijgt een betere luchtstroming in de motorruimte waardoor de temperatuur wat lager blijft.
     
  18. Bjorn,

    Ik vind deze er erg 'tjoener-achtig' uitzien, en er dus imho niet uitzien.
    Dat terzijde , ik heb zelf ook een manifold, zircotec gecoat, en mijn temperaturen van zowel koelwater als inlaatlucht blijven best binnen de perken. Motorkap wordt idd warm maar geeft geen problemen.
    Wat ik wel heb gemerkt dat werkt is een thermostaat die sneller opent, bv 82° sindsdien blijft mijn motortemperatuur best enkele graden koeler dan voordien, voordien geregeld 100+ op scangauge, na vervangen thermostaat meestal 95-98°
    BTW, kom je zaterdag naar Wommelgem?


    gReetS
     
  19. Hey Chris, ik had bericht gekregen (waarschijnlijk van Nico) dat het zondag is? Indien toch zaterdag moet ik forfait geven :(. Zit een ganse dag op een trouwfeest als getuige => daar kan ik moeilijk even uit weggaan ;).

    Als het toch de zondag is, zal ik normaal wel van de partij zijn. Maar dan wel met een niet al te frisse kop :angel:

    Wat betreft die thermostaat, ik heb momenteel een 88° liggen (nieuw) samen met een alu thermostaat huis. Alleen moet die nog een gemonteerd raken. Maar wil een extra meter inbouwen zodat ik ook water temp in de gaten kan houden. Dus ga ik er niet aan beginnen vooraleer ik alles in 1 keer kan doen.

    Volgens mijne ultragauge gaat de motorblok temp soms toch tot 112° vandaar dat ik even aan het kijken was naar enkele opties.

    Intake temp blijft nu wel normaal met de nieuwe pomp :thumbs:
     
  20. Groen gekeurd zonder commentaar, ik kan dus terug een jaartje rondknallen!!! Me happy!!!
     

Deel Deze Pagina