Focus RS Mk1 (Build N°3111)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door RaZeR, 22 apr 2014.

  1. Hendel gedemonteerd en met contactspray alles mooi gemaakt. Probleem heeft zichzelf op deze manier opgelost en de hendel werkt nu naar behoren. Ik ben dus super blij!
     
  2. Momenteel staat de RS aan de kant :(. Vorige maand op 20/04 ben ik ermee naar de keuring geweest. Echter afgekeurd :crying:.

    De reden hiervoor is namelijk:
    - Gebroken achterveer van H&R.
    - Rubber gescheurd in een wishbone vooraan.


    Momenteel zal ik kijken om de originele veren terug te plaatsen. Voor het gescheurde rubber in de wishbone heb ik via een belgisch bedrijf Powerflex Black series besteld. Voor beide kanten te vervangen komt het op 73€. Terwijl :ford: die rubbers niet apart levert. Je dient de hele wishbone te vervangen tegen een prijs van 740€ per kant!!! :weird:

    Nu in volle verwachting van de polyurethaan bushes en dan hopelijk zonder problemen door de keuring.

    Momenteel ook aan het twijfelen om later dit jaar een schroefkit te plaatsen. Momenteel in de running zijn die van H&R of KW var1. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met beide?
     
  3. #63 Johoo_NL, 5 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2015
    De voorste of de achterste rubbers?



    De achterste zijn de moeilijkste rubbers die je in je RS hebt om eruit te halen. Misschien is de beste oplossing nog wel om deze om te stoken.

    Laat je overigens niet verleiden om wishbones van de reguliere focus erop te zetten. Die passen namelijk ook, maar de RS wishbones zijn van binnen versterkt met een kopse plaat en er worden dikkere bouten gebruikt.
     
  4. Ik hoop niet dat het veel vaker voor gaat komen met die h&r veren.
    Balen man.

    Wat betreft die rubbers. Gaat het om de voor of achterrubbers?
    Achter zijn idd een pain in the ••• om te vervangen.
    Bij mij bij de ST vorig jaar 1 gedaan en die heb ik los moeten stoken met de brander.
    Heb toen de nieuwe erin zat ook een paar hechtingen gelegd met het las apparaat.
    Sommige dealers hebben daar wel een handige tool voor. Een pers die speciaal voor het vervangen van dat rubber is maar zoals ik al zei hebben ze dit helaas nog niet overal.
     
  5. Erg dikke bak hoor. Verlaging en velgen staan hem goed.
    Vind wel de uitlaat iets te ver naar achteren staan.
     
  6. Uitlaat, zal komende winter aangepast worden :). Waarschijnlijk kan ik 2de hands een RVS lijn bekomen van een collega FRS 1 rijder die een grotere diameter wil plaatsen.
     
  7. Grr nog steeds de powerflex onderdelen niet binnen :(.

    Ik heb wel via een Engelse forum 2de hands achterste H&R veren gevonden. Maar nog beter nieuws is dat deze vandaag met UPS geleverd zijn. :dance:
     
  8. Hi,
    Ik zie dat je iets meer dan een jaar geleden een ultraguage had aangeschaft.
    Bevalt het apparaat, en is hij nauwkeurig?
    Moest je ook importheffing betalen aangezien je uit USA had besteld?
     
  9. Tijdje niet gehoord!
     
  10. Oei, ik merk op dat het lang geleden is dat er hier nog iets werd gepost. Eens dringend werk van maken voor een update te doen :)

    Tijdens de winter 2014-2015, is er werk gemaakt om beginnende roest weg te werken aan het kofferdeksel. Tevens ook de voorbumper hersteld van klein scheurtje en herspoten wegens krassen en steenslag.

    Work in progress:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Daarna vooral in 2015 genoten van ritten met de RS en zijn er een paar klein updates gebeurd. Vooral wegens de keuring die het me behoorlijk lastig heeft gemaakt op een aantal punten.
    - Eerste keuring: - gebroken veer achteraan en kapotte rubbers aan de ophangingsarmen => terecht rood. Ook was er nog een opmerking over de uitlaat roest vorming had maar enkel in de gaten te houden.
    => om de eerste punten op te lossen, heb ik de ophangingsrubbers vervangen door powerflexen (de zwarte serie) en gelukkig 2de hands achterste H&R veren gevonden in de UK. Deze dan ook geïnstalleerd.
    - Herkeuring: terug rood!!! Dit maal terug gezeik over de uitlaat. Blijkt nu plots dat de flexibel gebarsten zat. Hadden ze de eerste keer niet gezien. Ik direct van men oren gemaakt dat het de eerste keer enkel ging over roestvorming maar ze bleven bij hun standpunt.
    - 2de herkeuring: na een nieuwe flexibel er te hebben tussen gelast => eindelijk groen!

    Die powerflexen waren een ramp om hier te krijgen. Had deze besteld bij een bedrijfje in België. 10x gezegd van let op het gaat over het RS model. Na verschrikkelijk lang (3 weken) te wachten. Waren ze erin geslaagd om deze te leveren voor een gewone Focus :(. Hun uitleg eerst was van jamaar jij hebt het verkeerde doorgegeven en na 15min discussiëren was het plots van dat is toch allemaal hetzelfde? Wat dus NIET het geval is. Dat dan maar zitten aantonen op de website van Powerflex zelf dat de RS stukken een paar mm groter waren. Eerst wilden ze de verkeerde niet terug nemen en moest ik opleg betalen om de goeie te ontvangen. Ik was razend!!! Na terug discussie hebben ze hun fout toegegeven en de verkeerde terug genomen. Weer 2 weken wachten om de goeie te ontvangen. Ondertussen was de verlopige keuring van 2 weken grandioos verlopen en boete aan de keuring er bovenop...
    http://www.powerflex.co.uk/black-series/

    Wat betreft de vragen: het waren de voorste rubbers. Na wat zoeken en prutsen was het gelukt om deze te monteren :cool:

    Dan in de zomer nog led achterlichten gemonteerd in de stijl van US lights.
    [​IMG]


    In 2016 staan terug paar kleine plannen op het programma. Momenteel een tubular manifold op de kop getikt en RVS uitlaat van Bastuck. Deze laatste zal dan ook zo snel mogelijk geïnstalleerd worden, liefst nog voor 9-03. Dan worden we verwacht op het circuit van Mettet (nu maar hopen dat het tegen dan flinke + temp zijn zodat er geen pekel op de weg moet liggen).
    Met de manifold zijn er nog eerst een aantal plannen. Er is een steun waar er een lasnaad gebarsten is. Deze dient nog eerst ter worden hersteld. Daarna proper maken en opsturen naar NL Zircotec http://www.zircotec.com/. Daar gaan ze een keramische coating rond doen zodat de hitte beter in de manifold blijft en langs de uitlaat afgevoerd zal worden.

    De uitlaat die ligt te wachten:
    [​IMG]

    De manifold:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik vermoed sterk dat dit een FMS (Ford Motorsport) manifold is. Als ik op google zoek is deze manifold de enigste met die tjoepen gelast op de buizen. Toch is er nergens een spoor van een Ford logo te zien :(.

    Ohja ondertussen ook nog aan een originele pré sales brochure geraakt van de RS :D
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Er zijn verschillende fabrikanten die die nokjes op verzoek erop hebben gezet.

    De Ford FMS heeft een Ford stempeltje erin staan. Toen die razend populair waren zijn er ook 2 fabrikanten geweest die een nagenoeg exacte kopie hadden gemaakt.
     
  12. owkay, wist ik niet. Dus gezien geen stempeltje te vinden is, zal het wel een duplicaat zijn. bommer :(. Ochja zal ook wel ok zijn hoop ik?
     
  13. Als je zorgt dat je het spruitstuk goed monteert, dus zo dat de turbo en uitlaat niet aan het spruitstuk "hangen" heb je het minst kans op scheuren.
     
  14. Mooi achterlichten.
    Ik heb zelfde zowel op de RS als op de ST.
    Mooie plannen verder.
     
  15. ook zeker zien dat je steun van de turbo niet gescheurd is hé Harry:)
     
  16. Zo zie je nog eens iets als je auto op de brug staat. [emoji23][emoji23]
     
  17. Overigens die Powerflex is de beste rommel die je kan kopen voor een Focus I....
    Mijn ervaring is dat ze snel scheuren...
     
  18. Roest op de kofferklep is van dat veel mensen op dat punt de klep vastpakken en dicht gooien.
     
  19. Ik ben best tevreden van de led lichten behalve de pasvorm. Die zit precies niet helemaal op zijn plaats maar zal eerder met het rubber te maken hebben. Is door de vorige eigenaar ooit keer opnieuw erop gekleefd.

    Roest, mja is nogal rare plaats om die daar te pakken en dicht te gooien. De roest zat onderaan het raam aan de linkse kant aan de lasnaad binnen.

    Euh Powerflex rommel??? Kost nochtans geld genoeg :(. Zal zien hoelang deze meegaan. De RS heeft vorig jaar amper 4000km gereden. En hoor meer goeie commentaren uit de UK hierover.

    Standaard zit er toch ook een turbo steun gemonteerd? Normaal zit er een steun/verbinding aan de manifold tussen de flens voor aan de motor en turbo flens. Zodra ik deze in bezit heb zal ik een foto posten.

    wat betreft het Ford stempeltje, enig idee waar het op de manifold staat? Volgens Chris op de flens van het motorblok.
     
  20. Het Ford stempeltje zit op de flens tegen het motorblok. Aan de buitenzijde, helemaal rechts. Links naast het laatste gat.

    Uit mijn hoofd heeft een Ford spruitstuk in de 2 buitenste buizen een klein deukje zitten om de bevestiging te vergemakkelijken.

    JEK heeft ooit een imitatie FMS gemaakt.

    Wat je met de steun bedoeld die aan het spruitstuk zit weet ik niet. Mail die foto maar eens.

    Turbo heeft inderdaad een steun, is een gecompliceerd stukje. Er zijn er verschillende waar dat ding stuk is gegaan. Zoals je kon zien bij mij dus ook.
     

Deel Deze Pagina