1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS 400

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door gabini, 29 aug 2012.

  1. #101 little viper, 29 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2012
    Volledig akkoord.


    omdat die reactietijd zo belangrijk is én juist die BIJTKRACHT van sportremblokken beter is,
    maakt dat die REACTIETIJD BETER BENUT wordt ;)

    De aanpassingen van grotere schijven, enz zorgen voor meer uithoudingsvermogen van de remmen, door minder snelle (over)hitting.

    Dit is dus inderdaad niet van toepassing op de reactietijd
     
  2. Zonder het topic van een nette RS te vervuilen, excuses. Moet ik hier gewoon op reageren want als je 'reactietijd' met hoofdletters gaat schrijven verwacht ik dat we hier gigantisch op gaan winnen met onze 'sportremmen' tegenover de 'OEM' remmen.

    Stel dat we deze twee rem systemen in een test gooien en laten ze met dezelfde druk en snelheid afremmen. Komen deze sportremmen dan echt aan een zoveel betere reactietijd?

    Het lijkt mij dat er tussen het rem pedaal en de remmen zelf veel meer te winnen valt i.p.v. de blokken / schrijven of een combinatie daarvan. Toch? Voel je niet aangevallen want ik wil het gewoon weten ... het enige wat ik in m'n handen heb als ik in een garage sta zijn de autosleutels.

    :D
     
  3. Hey Steff ,reactietijd zit toch niet in de remmen maar in je hoofd:mrgreen::mrgreen::cheer::cheer:
     
  4. Hè lees ik het fout dan?



    Hebben we het over de reactietijd tussen pedaal en daadwerkelijk remmen of tussen incident en het pedaal intrappen?
     
  5. Nee ,je hebt gelijk ,maar ze moeten eigenlijk het aangrijpen van de remmen of dat het verschil maakt ,circuit remmen moet je eerst goed warm remmen voordat ze echt beter werken;)
     
  6. Inderdaad,
    dat zit in je hoofd en je reflexen, enz

    Maar een sportremblok heeft een véél grotere "bijtkracht".

    Ik beweer dus niet dat de uiteindelijke volledige remafstand korter is met de sportremblok.
    Het kan, maar dat garandeer ik dus niet.

    Bij plotselinge situatie is de bijtkracht van een rem belangrijk.
    Sommige "fordwagens", waaronder de Fiesta ST mk6 en Focus mk2,
    bijten niet echt hard.

    Niet iedereen houdt van directe bijtkracht hé.
    Het is iets minder "comfortabel".

    sommige merken hebben méér bijtkracht, bv BMW, VW, enz

    herhaling: ik zeg niet dat hun volledige remafstand korter is.

    Niet alle semi-sportremblokken dienen "echt" warm gereden te worden.

    Greets
     
  7. Bijtkracht dat was het woord wat ik zocht ;)
    Ik heb inderdaad ervaren dat een VW, BMW veel beter en directer remmen dan mijn RS.

    Als je in een V.A.G. product al met lichte druk bij een lage snelheid op de rem drukt, rem die al zo hard dat je zo naar voren duikt en stevig in je gordels wordt gespannen.

    Heeft de RS überhaupt rembekrachtiging?
    Want dat hebben de VW's en BMW's wel allemaal.
    Tevens zijn de schijven naar mijn mening gewoon te kleine in Diameter.

    Het liefst zou ik de remmerij van een BMW M5 om latten bouwen als het kon. :mrgreen:
     
  8. #108 antig01, 1 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2013
    Elke auto na 1996 heeft vacuumrembekrachtiging, ja elke.

    Bijtkracht is een relatief begrip, bijtkracht is wat je remmen doen als je ze lichtjes aantikt.

    Als je zoals in het voorbeeld van little viper een noodstop maakt trap je van schrik het pedaal keihard in, en zit je met je neus tegen het stuur. Mede dankzij de eba, emergency brake assist, welke een noodstop adv je pedaalkracht registreerd, en de ABS pomp al extra remdruk op laat bouwen terwijl je wielen nog niet slippen.
    Bijtkracht en een noodstop hebben niets met elkaar te maken.

    De mate van bekrachtiging/bijtkracht is dus gewoon een keuze van de fabrikant en heeft niets met de bemeting van de remmen te maken. De mondeo 2007 heeft wel veel bijtkracht, daar wen je snel aan. Maar als je net instapt, moet je er even aan wennen.
     
  9. Dreamscience focus st te koop!

    ben ik blij dat ik eens wat bevestiging krijg ^_^
     
  10. Wat een vervuiling van een topic zeg. Als de remmen crap waren zou de auto echt niet op de markt zijn gekomen met de standaard set-up.
     
  11. Amen!
     
  12. Misschien wil een mod het even verplaatsten of is dat lastig.
    Ontopic: Dikke RS! (hoewel een standaard RS al dik is natuurlijk)
     
  13. kan makkelijk. :lol:

    [​IMG]
     
  14. Hele week met de RS naar m'n werk alhoewel ik om de 2,5 dag een volle tank '98 weg brande.
    Moet ik zeggen dat ie best zuinig was. :lol:
    Heb namelijk in 1 week tijd 1200 KM gedaan inclusief File rijden en heb nu nog 60km over.
    De gemiddelde verbruik volgens boord computer na 1 week 7,4L /100km.

    Ik heb meestal de hele weg 10 a 20 km harder dan max gereden, en af en toe een optrek sessie. Niet gek voor een auto met zoveel pk's.

    Morgen maar een C1 of zoiets kopen want dit was leuk voor 1 week, maar ik ga niet voor de BP ploeteren.
     
  15. Ik dacht dat ik al veel reed...:D, ik doe gemiddeld rond de 900 in een week,
    en tank dan ongeveer om de anderhalve week. Maar jij maakt het wel heel bond, haha. Doet mij aan mijn Punto GT Turbo tijd denken, op zondag ff van Hoorn naar Amsterdam knallen om te shoppen, dan een halve tank weggedronnken.
     
  16. Spaar je snel Freebees ;) :mrgreen:

    7.4 L/100km is een mooi gemiddeld verbruik :thumbup:
     
  17. Ik vind inderdaad 600km op 50 L niet gek. Voor 2.5 met zo veel pk's

    Mijn oude 2.0 TFSI met 160 pk minder deed dat niet na.

    Heb vandaag een goeie C1 op de kop getikt, met maar 10.000 km op de klok.
    Die gaan we dus flink aan 't werk zetten.
     
  18. Je had denk ik beter een Fofo 2 fase 1 1.8 of 2.0 :tdci: "op de kop kunnen tikken", zo'n koekentrommel is niet echt comfortabel om 1200 km/week te rijden;)
     
  19. Ja, maar die focus 1 met 100k + km op de teller kost meer in onderhouden belasting.
    En zal me eerder in de steek laten op de snelweg dan deze belastingvrije C1. ;)
     
  20. plus dat je de :rs: nog meer gaat waarderen ;)
     

Deel Deze Pagina