1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS 400

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door gabini, 29 aug 2012.

  1. Bofkont!! :d
     
  2. Hij staat er zeer fraai bij voor deze winterse dagen!!! Ben benieuwd naar de volgende serie foto's!
     
  3. Feestje bleek veels te druk om even goede foto's te schieten.
    Heb uiteindelijk over wat schouders heen een foto' kunnen maken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]




    Dus heb ik maar beter foto's geschoten de volgende middag toen ik 'm ging ophalen.




    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Netjes achter een hek weggezet:thumbup: En heel erg schoon:D Lijkt me leuk om eens aan mee te mogen doen!
     
  5. Vette bak :cool:

    Die RS sticker vind ik wel cool :)

    ps:

    Zeer goed om de remmen aan te passen!

    Zeer belangrijk:
    Met de tuning die je hebt zal je wel héél veel koppel hebben?
    530nm?

    Zoiezo zal een SPORTKOPPELING nodig zijn...

    De gewone koppeling kan dit niet aan....

    prijs: 1500euro
    all inclusieve: vliegwiel en koppeling, enz plaatsing

    Ik heb het ook
     
  6. #86 gabini, 10 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2012
    RS sticker heb ik als eerste verwijdert, mijn vrienden namen me dit niet in dank af.
    maar ik vond 'm te groot.

    Tot nu toe lijkt de koppeling prima z'n mannetje te staan.
    De remmen zijn wel een zwakke punt, als ik het vergelijk met mijn Ex-Cupra.
    Die had ook veel grotere schijven en klauwen dan de RS.
     
  7. Ik heb direct de EBC red stuff remblokken gestoken

    De originele remmen van de ST zijn zwak :o

    Typisch voor de vroegere Fords.

    Hoeveel nm en pk heb je nu?
     
  8. Bloedmooie auto man!! Veel rijplezier :)!!!
     
  9. Blijf het een mooie auto vinden :thumbup:
     
  10. Het blijft een vette bak zit, heerlijk :kwijl:

    Ik begrijp dat remmen verhaal nooit zo zeer. Voor op een circuit lijkt het me een duidelijk verhaal, natuurlijk heb je daar betere remmen nodig wil je meer uit je auto halen. Voor de openbare weg zie ik het nut er niet van in.
    De paar keer per jaar dat je 200+ rijdt. Misschien dat je 2 keer serieus moet remmen? Daar zijn de standaard remmen van een RS/ST toch gewoon op berekend mag ik hopen...?
     
  11. EBC Red stuff is niet echt geschikt voor normaal weggebruik, maar meer voor circuit gebruik. Die blokken moet je eerst behoorlijk warm stoken voordat ze echt fijn werken.

    Daarbij kan ik me niet echt voorstellen dat de remmen "zwak" zijn. De mate van grip van je banden is ook belangrijk. Het verschil met kan 'm ook zitten in de mate van bekrachtiging. Je hebt merken waarbij het rempedaal net een aan/uit schakelaar is (peugeot, vw etc.) dan lijkt het dat ze veel harder remmen, maar je zult zien dat de remweg nagenoeg hetzelfde is.
     
  12. Het zou er inderdaad gewoon op berekend moeten zijn.

    Ik heb er bij mij 6 pots AP Racing op zitten.

    Remt beter, gaat langer mee en is ook nog eens goedkoper. Dit geld voor de RS2003, voor de mk2 heb ik me daar nog niet in verdiept. Zo zomaar goedkoper kunnen zijn omdat het remmen uit een rek zijn. Komen van de XC90 Volvo.
     
  13. #93 little viper, 11 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2012

    Je zegt exact wat ik heb gezegd bij een ander member

    Ik ben VOLLEDIG met je akkoord ;)

    Indien je een professionele afgesproken remtest zou doen tussen een ST en bv een GTI (ik zeg maar iets) van 100km naar 0km/u dan zullen ze "even" goed halen.

    Maar...
    In het dagelijkse verkeer weet je niet altijd wanneer je zal remmen hé.
    En dan is REACTIETIJD PRINCIPIEEL.
    En dan is het van levensbelang dat die remmen DIRECT remmen wanneer de bestuurder reageert op een gebeurtenis.
    Bij een Ford zullen die remmen pas echt "hard" remmen na een "fractie" van een seconde.

    indien je dus een onverwacht dient te remmen zal die GTI of BMW of ... tot 2 meter beter remmen :P

    Een sportremblok maakt dat die reactietijd DIRECT wordt benut :rock:

    ter voorbeeld nog:
    Mijn Vrouw haar Renault Modus remt direct als een ST, een Fiat Fiorino remt directer, Een "gewone" Ford Fiesta MK7 remt directer, enz...

    Een STmk2 is ook een "zware" auto hé
     
  14. 200+ komt hierwel vaker voor dan je denkt, hij haalt het ook zo rap dat het gebeurd voor je het door hebt. :mrgreen:

    De remmerij van de RS zijn anders dan een ST, echter zijn deze volgens mij niet echt helemaal erop berekend.
    Maar zoals Jo al hierboven schreef:
    De Rs heeft een veels te zware (V5) blok voorin liggen en veels te veel pk's voor zulke kleine remmen voor.

    Als ik een Golf R32 (V6) of de Golf R (4cil turbo) bekijk, hebben die veel betere remmen, en doen dat met minder pk's en/of gewicht.
     
  15. Een XC Volvo is een stuk zwaarder hoor.
     
  16. Mijn Fiesta MK7 remt niet directer (meer). Tijdens de beurt was het afgesteld, maar dat mag nu alweer helaas. Pas 6maand geleden best raar.

    Als er een auto grote remmen heeft is het de M550d wel, de •••••• zeg wat een schijven.
     
  17. Ik wou eerst niet reageren maar nu toch, ik heb op meerdere auto's zwaardere remmen gezet omdat ik op t circuit ging, ben met de :st: meerdere malen hard gegaan en ook hard moeten remmen, maar geen enkel moment gehad dat ik dacht goh onderbemeten of wat remt ze slecht...
     
  18. @Martijn jij staaft precies mijn gedachten. Ik heb nog geen ST/ RS rijder gehoord die vond dat de stndrd brakes onderbemeten zijn. Daarom bevreemd mij ook de opmerkingen van de mannen hierboven.

    @Little Viper;Wat betreft de red stuff blokken; wanneer deze niet goed worden warm gestookt zullen ze veel minder remmen, er bestaat zelfs een kans dat de blokken verglazen... Daarbij het "bijten" zoals jij beschrijft wil niet zeggen dat ze beter en sneller afremmen.
     
  19. Dan kun je beter yellowstuff nemen van ebc, deze remmen ook goed en direct wanneer ze koud zijn.
     
  20. Betere remmen maken wel een verschil, maar of je dat met een noostop in het verkeer t.o.v. De standaard remmen gaat merken waag ik te betwijfelen, de reactietijd is m.i. een veel grotere factor.

    Afgezien daarvan.....het ziet er natuurlijk wel mooi uit ;)

    [​IMG]
    John
    Grey-ears
     

Deel Deze Pagina