wow, da's k*t maar dit is gebeurt in 9000 km? hoe is dat mogelijk dan? want daar snap ik niks van en maakt me wel een beetje bang dan (heb nu het idee dat mijn turbo ieder moment de geest kan geven)
Even gissen.... De turbo was bij aankoop in goede staat. Maar de auto heeft een tijd te koop gestaan (lees = stil gestaan). Dus na aankoop heeft de motor voor het eerste in lijden weer gelopen. Hierbij is misschien aangekoekte olie los gekomen en heeft het zeefje of leiding naar de turbo verstopt. Met als gevolg een versleten turbo. Nogmaals het is een wilde gok!
Hmm McGyver de auto had toen dat wij hem kochten nog geen week stil gestaan. Ze hadden de auto echt net binnen. Ik heb vanochtend met Turbo Hoet gebeld. Dat verhaal zal ik vanavond posten. Dan weet ik ook meer over de turbo ivm garantie. .
Yes, door de verkopende partij , maar binnen 200km ook door Marco zelf ivm het zeker weten dat er de juiste olie in zit. En wat Marco al zei: auto heeft nauwelijks stilgestaan.
drama! alleen daarom heb ik al een hekel aan auto's kopen, je weet nooit of je iets goeds koopt. nu zijn er 2 mannen heen geweest die alle ins en outs van de focus weten en vervolgens toch de turbo kaduuk blijft toch altijd een gok....nu weet ik dat je dat ook met een nieuwe auto kan hebben alleen zit daar toch wat meer garantie etc etc op succes met de onderhandelingen!
Gerard maak je niet te ongerust. Je kan zelf ook een aantal dingen controleren: - Haal de turboslang van je turbo en voel heel voorzichtig aan het asje of daar verticale speling op zit. **** mag dus geen speling op zitten. - De olie + filter moet je binnen de termijn van 15.000km vervangen. - De turboslang moet geen scheuren bevatten. - Bij het onderhoud kun je er voor opteren om de banjoboutjes te vervangen (dingen kosten tussen de 20 en 30 de 2). - Je verstuivers moeten droog zijn en vastzitten. - Je roetfilter moet je op tijd vervangen - De olietoevoer naar je turbo moet ook goed zijn. Hier kom ik op terug in de How To. Daarbij denk ik dat wij gewoon pech hebben gehad. Bij mijn ouwe heer op het werk stond een C-Max 1.6 TDCI met 270.000km. Ding had al 3 (!) jaar geen onderhoud gehad en die turbo mankeerde niks.
Balen Marco succes met het afhandelen! Enne... mooie wielsierdoppen waar heb ik die meer gezien? Zijn mooi vlak en dus makkelijk schoon te maken
En de nieuwe turbo is binnen Vandaag een mooi doosje van Turbo Hoet`s kunnen ophalen bij de zaak waar wij de auto hebben gekocht. In het doosje zit idd de nieuwe turbo. Zoals afgesproken heb ik deze onder garantie meegekregen. Ik moet zeggen dat ik vind dat de verkopende partij erg netjes en correct handelt. Top service. Morgen nog even de laatste revisie van de carterpan ophalen bij de dealer (zoals Lars mij attendeerde en zoals ook omschreven is in de TSB) en Wurth motorspoeling halen. Dan heb ik alles binnen en moet het lukken. Zaterdag de boel loshalen en precies volgens voorschrift vervangen. Hier maak ik wel `n beschrijving/How To van.
Davy, ons kost ie niks. Maar als je `m bij Turbo Hoet`s zou bestellen zou de turbo excl. BTW. €715,- moeten kosten.