Tourrit “in het Zuiden” en meeting

bij Van Mossel Ford Breda

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 2019 - stuurt/interieur trilt, geen oplossing?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door luchtbakker, 13 aug 2021.

  1. Laat meteen alle 4 de wielen doen
     
  2. Uiteraard :)
     
  3. De roadforce machine van Hunter bepaalt ook na balanceren welke band het beste waar op de auto geplaatst kan worden. Dus als het in d band/velg combi zit moet het daarmee gevonden worden
     
  4. En als de oorzaak gevonden wordt, is de ham vraag. Wat ga je eraan doen, en tegen welk kostprijs. Ik hoop voor je dat uitsluitsel geeft en geen hoge kosten.
     
  5. De roadforce machine is het laatste wat ik nog laat uitvoeren. Meer kosten zijn een lease auto mij gewoon niet waard.
    Mocht de oorzaak gevonden zijn leg ik het neer bij de lease. Doen ze er niks aan dan is het zonde, doen ze er wel wat aan dan is het mooi meegenomen.

    @doubled Ik weet al bijna zeker dat deze Bridgestone banden niet voor deze auto zijn. De auto rijdt nu alsof ik 4 ballonnen onder mijn wielen heb. Het is een SUV dat alle kanten op wiebelt. De oude michelin waren exact zoals een focus hoort te zijn; strak, stil, klevend op de weg en oneindig grip in scherpe bochten. Dat is iets wat ik van deze Bridgestone niet kan zeggen.
     
  6. Nou allen, zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden.

    Vandaag zijn de banden gebalanceerd op een Hunter calibratiemachine. Mooi ding trouwens!
    Geen enkele band/velg combinatie was foutloos, maar de afwijkingen vielen mee.
    De machine bepaald o.a de perfecte stand van velg en band, of de velg en band zelf rond zijn, hoeveel graden ze gedraaid zijn etc.
    Na vele correcties een uur later konden we rijden.

    Helaas....... Het probleem is nog steeds aanwezig. Sterker nog, de trillingen zijn aanzienlijk heviger dan eerder.
    Ik heb geen enkele twijfel aan de expertise van de heren. Het is een velgen reparatie centrum en hebben naar mijn idee echt heel veel verstand van velgen. Maar ook deze mensen konden mij niet meer verder helpen.

    De banden zijn nu perfect, velgen evenals. Het moet volgens hun dus motorisch een probleem zijn.
     
  7. Die kans was idd zeer aanwezig. Al kun je nu met meer gevoel zeggen dat de wielen goed moeten zijn.
    Had je ook gevraagd/gekeken naar finish balanceren?
    Het is nu iets waar je niet over na hoeft te denken dat het probleem daar zit.
    Met finish balanceren worden de aandrijflijn, remschijven en aandrijfas mee gebalanceerd.

    Dat samen met de nodige rubbers van ophanging en motorisch.
    Al wordt het eigenlijk te moeilijk ivm lease niks mee doet.
    Makkelijkste optie is dan 120kmh max en daarna erover heen gaan en 135kmh rijden.
    135kmh is 130kmh op gps, ivm nagenoeg elke auto 5kmh afwijking heeft boven de 100
     
  8. Handrem vergeten en van de kade laten rollen.:)
     
    gerardTDCI en Patman vinden dit leuk.
  9. Mja, je zou em bijna per ongeluk totall loss willen rijden. Bijna he.

    Ik zou blijven klagen bij de leaseafdeling. Je betaald er tenslotte wel voor. En je hebt zelf al gedaan wat je kon.
     
  10. Voor lease probeerd de kosten te drukken per auto vooral als berijder steeds met klacht komt en dealer zegt dat de auto goed is.
    Zolang garantie blijft hoor je ze niet.

    Wat je nog steeds kan vragen is of je intern maandje van auto mag wisselen met collega of iets korter.
    Zo weet jij, je collega en je baas of het echt aan de auto ligt.

    zoals ik al eerder zei.
    De plek waar je parkeert kan ook deels mee te maken hebben. Bij mij duurt het 200km voor me banden weer goed zijn en nergens last heb met rijden
     
  11. @trucker0werner De lease heeft een jaar geleden al eens 3 weken met de auto gereden, toen om allerlei sensoren problemen, uitval van systemen tijdens het rijden, etc. (ook ooit een topic over geopend)
    Bleek toen vervuilde zekeringen te zijn. Er was een terugroepactie, maar die was niet goed uitgevoerd waardoor er dus wegval van spanning was en sensoren raar gingen doen / uit vielen.

    Ik heb voorgesteld dat ze weer een week met de auto gaan rijden, maar dat doen ze niet omdat ze standvastig vasthouden aan het rapport van het expertise bureau.
    Ze willen gewoon duidelijk geen cent aan kosten meer maken. Want een week een vervangende auto kost ook geld. Je zou inderdaad bijna wat @Bertus 7 zegt hem binnenkort per ongeluk van de helling laten afrollen.
    Jammer genoeg gaat een automaat automatisch in zijn P. Haha :P

    Mijn werkgever begint zich nu wel te bemoeien met mijn auto. Het is blijkbaar hoog opgelopen. (gelukkig)
    Ze willen het zelf ervaren dus ga ik komende dagen met diverse mensen een rondje rijden om aan te tonen wat ik ervaar.

    @trucker0werner Finish balanceren is een optie, maar eerlijk gezegd ben ik niet van plan meer een cent aan de auto uit te geven zolang de lease dat ook niet meer doet. Het is immers hun auto.
    Ik heb overigens al meerdere bedrijven daarover benaderd, en niemand geeft mij een grote kans van slagen. Dat motiveert ook niet.
     
  12. Fijn dat je baas wel graag mee helpt om te kijken naar oplossing.
    Uiteindelijk betaalt hij de lease en anders stapt hij simpel naar ander leasemaatschappij

    Dat lease aan expertise bureau blijft vast houden is ene kant hun recht andere kant met zulke klachten niet te doen.
    Want je kan net geluk hebben dat je er geen last van hebt die ene keer.

    Ik heb klanten gehad die klacht hadden en we 3uur lang zijn wezen rondrijden en geen enkel plek konden we iets geks opmerken. Klant was niet te vreden maar had geen enkel weg waar het probleem voordoet. Dan houdt het helaas op.
    of dat je 5collegas met dezelfde auto rijden tot meer dan 200km per persoon en geen enkel persoon krijgt een storing naar voren. Klant komt nog geen dag later terug met klacht dat storing er weer in zit.
    Snap dus van beide kanten de situatie

    Als het echt komt van motor zal idd finish balanceren niet helpen. Als het in aandrijflijn onbelans zit wel.
    Alleen is idd tot hoe ver wil je gaan. Ene staat bij dealer ivm klapkrat in de auto ligt te klapperen en andere hoort bij apk dat lager/ophangpunt of dergelijks afkeur is ivm spelling maar met rijden nooit iets gemerkt
     
    ErwinOrange en luchtbakker vinden dit leuk.
  13. OMG daar wordt je toch moe van :nocheer:
    ben wel blij om te lezen dat je werkgever jou klachten wel serieus neemt.
    dat het in de motor moet zitten dan? :confused:
    zouden ze dat op een rollenbank kunnen meten of zien?
     
  14. Ik zou als jouw werkgever, het apparaat bij de lease maatschappij zetten. Geen lease meer afdragen totdat probleem is opgelost of een andere ervoor terug.
     
  15. Ik werk voor een enorm bedrijf, ik denk niet dat ze zulke stappen zouden zetten.

    Een lease zou denk ik eerder zijn verlies nemen, want het verlies kan veel groter worden als ze een negatieve relatie opbouwen met ons.

    Maargoed. Ik wacht af wat mijn collega maandag gaat zeggen en wat de stappen zullen zijn.
     
  16. Interessant om dit topic te volgen en (proberen) mee te denken. De voor de hand liggende zaken blijken dus niet de veroorzaker te zijn. Omdat het ook temperatuur afhankelijk is zou ik het volgende nog eens proberen. Ik neem aan de auto voorzien is van automatische airconditioning (climate control). Zet eerst de airco eens uit. Blijft het zich nog voordoen schakel dan het hele klimaatgedeelte uit als dit mogelijk is bij een Focus IV. (Bij mijn 3.5 kan dat wel)
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  17. Ik heb het even geprobeerd, maar geen verschil.

    Kleine aanvulling: Sinds de laatste keer balanceren maakt temperatuur/dagdeel niet meer uit, en begint het al vanaf 115km/h te trillen, Tot ergens 150km/h.

    De trillingen zijn nu ook voornamelijk hard in de stoelen te voelen, en minder in het stuur.

    Creatief probleem zo. Omdat de trillingen verplaatst zijn heb ik telkens het idee dat het de velgen zijn. Maar die zijn 100% zeker rond.
     
  18. Jemig wat een verhaal ondertussen... Mooi dat je werkgever zich er nu ook mee gaat bemoeien, sta je niet alleen meer tegen de grote leaseboer.

    Ik zou zelf ook meer richting motor of aanhangsels denken, wie weet is er een lager aan z'n einde of ergens onbalans in een as of zo. Dan kun je balanceren wat je wilt maar dit zul je anders moeten weten te vinden.

    Aanhouder wint zeggen ze... . Succes!!

    Groeten, Nick
    Focus C-Max 1.6 Trend 2004
     
    luchtbakker vindt dit leuk.
  19. Toch zou je hem nu toe eigenlijk op de auto willen balanceren. Niet voor de banden of velgen want daarvan weet je die zijn goed. Juist door nu met de wielen op de auto te balanceren kan je zien op welk wiel de machine nu denkt dat er onbalans is. Als je dit weet kan er daar gerichter gekeken worden naar kromme naven, assen of slechte pasvlakken van de remschijven Ed.
     
  20. Mij, mijn manager heeft meegereden en was verbaast van de situatie dat de lease dit niet is opgevallen. Volgens hem is dit te hevig en gaat hij zoeken naar een oplossing.

    Hij verwacht niet dat de lease er onder druk nog wat aan gaat doen. Maar wat wel de oplossing zal worden is de vraag.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina